Eefje-

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10155967 Quote

Hoi Evi,

welkom!

Lief van je aanbod (app). Persoonlijk vind ik het fijn om hier te delen en anoniem te blijven.. Gefeliciteerd iig!

@lovesept Wat een mooi nieuws! Dat je dan dat knipperlichtje ziet…  Inwendige echo valt idd best mee.

@Valerie: voor jou hoop ik dit volgende week ook! Heb je wel kwaaltjes/zwanger gevoel?

@Krissje Dat wordt even spannend dan met die verhoogde tweelingkans! 

Hebben jullie dat trouwens ook dat je totaal niet uitgerust opstaat? Ik werd vannacht ook wakker met een knorrende holle maag.. 😒 Wat gaat er een energie naar het zwanger zijn toe zeg…! Ik wist het wel, maar nu voel ik het weer.

Groet,

Eef

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10155803 Quote

Hoi dames,

ik ben ook erg moe. Sta moe op en probeer het misselijke gevoel ook steeds voor te zijn door regelmatig wat te eten. Op sommige momenten voel ik me gewoon normaal en fit, en dan opeens loop ik weer te gapen, overvalt me een vermoeidheidsgolf en denk ik.. nu gauw eten want..!! (en dan komt een licht kokhalsgevoel weer opzetten).

Erg veel respect voor vrouwen die een extreme misselijkheid hebben de hele zwangerschap door! Dat is toch niet vol te houden…

Ik snoep nu juist meer, om snel iets in mijn mond te schuiven.. moet inderdaad even wat meer crackertjes ed in huis halen. 

@Lovesept Succes met de echo vanavond!

Hier gaat de week nu best snel met kids naar school en dagelijkse dingetjes. Nog twee weken.. dan mogen wij ook!

Kijken jullie ook plaatjes en foto’s e.d. op Internet om te zien hoe ver de kleine druif is? Het ziet er nu nog zo niet-baby uit vind ik. Zo onwerkelijk dat zo’n klein embryootje in je zit en heel hard aan het groeien is. Sommigen ook al stiekem gedacht.. ‘stel dat het er twee zijn..??’ 🙂

Groet,

Eef

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10155568 Quote

@Valerie Och jee.. toch even de onzekerheid nu.. wat naar! Het was zo fijn geweest als je uitsluitsel had gehad dat het goed was! Volgende week dus opnieuw een echo? Ik hoop met je mee dat het 1 of 2 is. Dat het vruchtje verstopt zit kan heel goed. Het is nog zo ienieminie. Maar wel lastig.. nu weer een week wachten. Geeft toch een beetje spanning kan ik me voorstellen. 

@Anemoontje: die massage daar zou ik me echt niet zo’n zorgen over maken hoor. Het is echt niet zo dat je opeens een lading afvalstoffen kwijtraakt en dat dat meteen schadelijk is voor het kindje. Ook wanneer je afvalt in het eerste trimester (door verminderde eetlust/misselijkheid) kun je afvalstoffen kwijtraken die opgeslagen zaten in vetcellen. Het is vooral het totaalplaatje: hoe is je totale gezondheid, wat eet je/wat komt er binnen, hoe is je stressniveau… etc. Zo’n massage kan ook ontzettend ontspannend zijn en dus goed voor hoe jij in je vel zit. Dat is ook heel belangrijk! 

Inderdaad wel even noemen dat je zwanger bent. Want bepaalde drukpunten kun je dan beter vermijden (niet dat er meteen wel iets gebeurt als je die behandelt/aanraakt, maar uit voorzorg, vanwege directe verbinding met de baarmoeder). Galblaas 21 is zo’n punt (tussen nek en schouderkop, dat weet een masseur/shiatsu therapeut als het goed is wel). Diepe massage van dit punt is wel aan te raden om te bevalling te stimuleren (als deze begonnen is). Maar het is nooit ‘een knop’ die zorgt voor een acute miskraam of acute start van een bevalling oid hoor! Dus niet denken.. oei.. zou die plek meebehandeld zijn en is dat wel goed? Het gaat altijd om samenspel van meerdere factoren. 

Ik heb vandaag lekker een luie ochtend tot de kids uit school komen en ik vanmiddag weer op de manege doorbreng. Dus ik lig gestrekt op de bank en kijk zo even een mooie serie. Daarna ga ik in mijn eentje lunchen.. heerlijk! Even een boek mee… Het voelt goed mezelf even wat extra’s te gunnen waar dat kan. En te genieten.

Ik wens iedereen een mooie dag!

Groet,

Eef

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10155476 Quote

@Lovesept: wat een leuke cadeautjes! Ik weet nog niet hoe ik dat aan ga pakken..

@BietjeK: dat gaat snel! Mijn bescheiden voorgevel is nog net zo bescheiden als normaal.. haha. Wel grappig dat elk lijf zo verschillend reageert. En met andere dingen juist weer herkenbaarheid. Ik hoor zelfs al van vrouwen die gelijk na de bevruchting al van alles voelen..?

@Anemoontje: over de tarwekiemolie: als het niet perse hoeft en het zou innesteling bevorderen kun je dus zelf bepalen hoe lang je ermee doorgaat..?

@Valerie: positieve echo gewenst morgen! (Was het toch..?)

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10154848 Quote

Hoi 404299,

gefeliciteerd!

Hier ook zwanger van de derde.. 🙂

Bij mij zit redelijk wat leeftijd (t.z.t bijna 11 en 9 jaar) tussen de oudste 2 en dit kindje (overigens wel dezelfde vader allemaal, niet dat dat iets uitmaakt, maar even qua beeld van mijn gezin). Hoe is het leeftijdsverschil bij jullie?

Heb een klein beetje kwaaltjes (moe, bij lege maag kokhalsgevoel, maag snel leeg). Ik weet nog dat ik me vanaf een week of 15/16 bij de vorige twee zwangerschappen heel fit en mezelf voelde (toen de ergste vermoeidheid voorbij was). Ik hoop dat dat deze keer ook zo mag zijn!

Groetjes,

Eef

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10154741 Quote

Minty van harte! Bijzondere tijd!

En ook de anderen die erbij zijn gekomen. Ik heb (nog) moeite alle namen te onthouden en iedereen uit elkaar te houden. Ik klets overigens bewust niet mee op Facebook, ben juist hier vanwege de anonimiteit en het gewoon kunnen delen. Misschien als we allemaal wat verder zijn over poosje opnieuw voorstelrondje..? 😉

Groet,

Eef

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10154737 Quote

Hoi hoi,

Ik herken ook het lege maag-gevoel en denk ook dat ik meer aan het verbranden ben. Mijn lichaam lijkt om meer energie te vragen waarvan veel naar het proces van zwanger zijn gaat. Als ik niet op tijd iets eet krijg ik kokhalsgevoel (bah) en voel ook mijn bloedsuikerspiegel dalen waardoor ik me beetje licht voel. Dat zijn dingen waarop ik even let nu. Ik probeer ook afentoe overdag extra slaap te pakken. Ik ben ZZP’er en werk ook standaard enkele avonden, dus ik probeer het wat te compenseren en rust te bewaken.

Ben nu 6w+3dgn en heb 1 februari de echo met 8 wk+6dgn. Anderhalve week later de intake en dan komt de termijnecho er kort achteraan.

Onze dochters weten het nog niet (vroeg iemand naar dacht ik), die vertellen we het na de eerste echo. Familie of meteen na 1e echo, of nog twee weken wachten als blijkt dat we de termijnecho net voor groot verjaardagsweekend hebben waarbij we iedereen zien van beide kanten (en iets meer zekerheid hebben). Even kijken hoe dat uitkomt.

Eerst kijken of alles goed gaat nu en of embryo zich goed ontwikkelt. Vind het wel weer gek idee dat daar binnen ‘iets’ zit.. dat groeit.. met waarschijnlijk inmiddels kloppend hartje.. 😊

Groet,

Eef

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10154200 Quote

Hoi dames,

wat naar van dat bruinverlies en krampjes. Dat geeft toch een beetje onzekerheid. Hoop voor degenen met vroege echo op een positief bericht!

Ik heb zelf het idee dat mijn maag en darmenwat gevoeliger (en verstopter) zijn. Eten valt afentoe totaal niet lekker. Herkenbaar? Ik slikte een multivitamie die je in 2’en kon breken, maar jakkes nog an toe, ik krijg ze niet weg… (kokhalzen). Ook niet via een hap eten. Ben daarom even terug bij de multivitamine in poedervorm die ik door de yoghurt heen doe en de rest van mijn gezin ook gebruikt. Wel iets minder foliumzuur… 

Groet,

Eefje

Ps: na 9 jaar opnieuw zwanger voelt idd weer een beetje als een eerste keer!