Kindersuprise

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: mee kijken ? #10285777 Quote

Zoals hierboven ook genoemd is de beste manier om een clear blue test te doen die een smiley geeft als het positief is.

Ik testte met de goedkope ovulatietesten en wanneer ik dacht ene piek te zien testte ik met de dure clear blue. 

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Het leven met een dreumes #10279920 Quote

Herkenbaar, en het kan zeker lastig zijn! Met name als je haast hebt, moe bent etc. 

Maar ik vind dit ook een van de leukste fases. Dit is de kans om ze normen en waarden bij te brengen. Fijn dat ze deze periode doormaken om te kijken waar de grens is, wat mag wel en niet, wat als ik nee zeg of op de grond ga schreeuwen. Onze zoon is nu bijna 2 en je ziet al heel goed wat hem wat dat betreft is bijgebracht. We hebben nu al veel profijt van het consequent en rustig handelen en onze grenzen bepalen. 

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Tandjes poetsen… of eigenlijk tong poetsen #10276170 Quote

Hier ook elke dag een drama. Laat hem ook eerst zelf poetsen, maar tegen de tijd dat ik ga poetsen gaat hij krijsen brullen schoppen.

Hier dezelfde aanpak als bij niempje. Ik poets ook altijd zelf mijn tanden waar hij bij is zodat hij ook ziet dat mamma het ook doet. 

Wat ik ook wel eens lees is een 2 minutenfilmpje laten kijken, maar ja dan moet je altijd een schermpje gaan inzetten voor het tandenpoetsen

Ze zullen toch moeten leren dat het moet. 

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Nu al 2e kindje? #10272733 Quote

Bij onze kindjes zit er 15 maanden tussen. Niet gepland overigens. Ik vond het in het begin erg pittig en nu de oudste bijna 2 is en de jongste 8 maanden vind ik het soms nog steeds een uitdaging. De jongste slaapt tussen 10 en 12 en tussen 15 en 16.30 en de oudste juist tussen de middag. Heel onhandig. De oudste is ook nog erg aan- en afhankelijk en dat is wel moeilijk met een baby erbij. Maar het is ook genieten. Er zitten voor- en (een hoop) nadelen aan twee kindjes zo kort op elkaar. Ik vind ze geweldig, maar had er achteraf toch iets meer leeftijdsverschil tussen gehad. Voor iedereen anders, gewoon gaan voor wat goed voelt. 

Heel on pedagogisch, maar bij ons werkt juf roos op YouTube geweldig. Hij gaat al liggen als ik zeg dat we gaan verschonen en hij juf roos mag kijken haha. 

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Welke papfles voor rijstebloem #10255878 Quote

Wij gebruiken Avent speen die 3 standen heeft. Zelfs op stand 1 lukt dat prima met 2 scheppen rijstebloem. 

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Oppas meisje #10255876 Quote

Wij betalen oppas van 19 rond de 6 euro per uur voor savonds. We ronden altijd af naar boven bij afrekenen. Dit was eerst voor 1 kind en nu voor 2.

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Katten en Baby’s, hoe doen jullie dat? #10255874 Quote

Onze katten schenken geen aandacht aan de baby. Soms komen ze erbij zitten als ze op schoot zit, maar ik ben nooit zo lang weg dat ze in de box op haar zouden gaan liggen ofzo.