Kindersuprise

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe douche met baby? #10118185 Quote

Nu hij kan zitten zet ik hem overigens vaak in het kleine badje in het grote bad. Dan de douchestraal erop en hij spettert met het water dat in het bad loopt. Hoef ik er niet bij onder de douche 🙂

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe douche met baby? #10118183 Quote

Hier aankleedkussen op de grond met grote handdoek. Ik doe zelf eerst een badjas aan, dan baby uitkleden en dan samen onder de douche. Baby op aankleedkussen ingewikkeld met handdoek. Ik droog mezelf af en trek een badjas aan. Dan baby aankleden in zn kamer, pyjama aan, flesje en in bed. Daarna kleed ik mezelf aan. Ik heb dan geen handen vrij om echt mezelf te wassen, gaat meer om dat baby het geweldig vindt om te douchen 🙂

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 7 maanden slaapt niet meer door #10117359 Quote

Hier ook inderdaad hetzelfde! Krijgt ook tandjes dus zal daar wel mee te maken hebben. Ik ga uit van een fase🙂 maar vermoeiend is het wel

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Wennen aan moederschap #10117070 Quote

Heel logisch een baby veranderd alles. Je moet weer een balans vinden tussen partners zijn en pappa en mamma. En natuurlijk ook weer gewoon jezelf worden. 

Tijd maken voor elkaar door bijvoorbeeld een avondje samen weg te gaan of baby een nachtje uit logeren te doen helpt enorm om nieuwe energie te krijgen. Of gewoon een dagje of avondje voor jezelf plannen doet wonderen. 

Probeer je niet teveel aan te trekken van alles (goedbedoelde) adviezen en ga op je eigen gevoel af. Jij bent de mamma en jij kent je kindje het beste!

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Handen in het haar: baby slaapt niet door #10116769 Quote

Wij zorgden altijd voor een zelfde bedtijdritueel. In bad (werd ie lekker rozig van), dan in het donker de fles en altijd dezelfde tijd slapen. 

We hebben ook veel gehad aan de tips van Susanne willekes zoals iemand hiervoor ook zegt. op hun natuurlijke bedtijd in bed stoppen (tussen half 7 en 7uur, niet later want dan zijn ze over de slaap heen en slapen ze de nacht onustig). Wij gaven onze zoon een tijd nog om 23.00u de fles die hij slapend opdrinken en dan de nacht verder sliep. Op een gegeven moment daar mee gestopt en sliep ie gewoon zonder die fles verder.

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 4 maanden – uitstapjes / on #10116766 Quote

Wat vervelend dat hij het zo moeilijk vindt. Is er een oorzaak waarom hij thuis onrustig is? Heb je een draagzak geprobeerd? Speentje? Gaan als hij goed heeft geslapen en gedronken? Of juist als hij moe is en dan lekker tegen je aan kan slapen? 

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: Baby koud snachts #10116726 Quote

Sokken aan? Wollen slaapzak / pyjama / romper?

Kindersuprise
    Bijdrager
    In reactie op: HELP voedingschema 6 maanden #10112060 Quote

Met 6 maanden kreeg onze zoon nog gewoon 4 flessen. Nu is hij 8 maanden en zijn we net vandaag overgestapt naar 3. Volgens het consultatiebureau mochten we ook nog gewoon 4 geven. Ik zou doen wat jou zelf het beste lijkt voor je kind. Als hij er nog veel behoefte aan heeft zou ik er lekker nog 4 geven. En dan pas naar 3 als hij echt goed 3x op een dag volledige maaltijden brood  en avondeten eet. Wel al oefenen met water of thee drinken. Jouw schema hadden wij ook met 6 maand.