Esssss

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer stoppen met avondfles? #10210755 Quote

Gewoon blijven geven zolang ze het drinken. Me zoon van bijna 2 drinkt ook nog steeds een avondfles. 

Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: Kale plekken na zwangerschap #10209582 Quote

Ik had ook kale plekken bij de inhammen door haaruitval. Na 9 maanden stopte het en begon het weer te groeien. Ik was ook verdrietig en dacht het komt nooit meer goed. Je moet geduld hebben het groeit terug maar heel langzaam, nu bijna 2 jaar na de bevalling is het helemaal teruggegroeit en je ziet geen kale plekken meer. 

Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: Nooit doorslapen: en dat is oke. #10202640 Quote

Met me eerste zoon had ik geluk die sliep al met 2 maanden door. Met me tweede zoon was het een heel ander verhaal. Echt door slapen zonder wakker te worden voor melk heeft hij pas na 10 maanden gedaan. Toen had ik me nacht rust een beetje terug ik moest er nog wel uit voor als hij zijn speen kwijt was of so.  

Je kan ze toch niet op die leeftijd dwingen om te slapen. Hopen dat het doorslapen ook snel komt met je dochter.

Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: Dochter (bijna 2) kan niet alleen spelen en snel boos #10201599 Quote

Bij ons precies hetZelfde verhaal. Me zoon van bijna 2 kan ook niet alleen spelen en vraagt de hele dag door aandacht. Ik werk zelf niet dus ben de hele dag met hem en het is echt doodvermoeiend. Ik kom bijna niet aan het huishouden toe. 

Heb helaas geen tips, wat ik ook doe het werkt niet bij hem.

Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: 15 maanden eten is struggle #10200430 Quote

Hier ook drama met het avond eten. Me zoon was een hele goeie eter tot een jaar. Hij is nu 21 maanden en elke avond is het een strijd om hem iets te laten eten. Zoals hierboven gezegd wors hij heel enthousiast als hij het eten ziet maar zodra hij proeft spuugt hij het uit. Ik kan hem moeilijk dwingen om te eten dus ik laat het gaan. Laatst heeft hij brocolli gegeten wat hij nooit eigenlijk wou, ik stond er echt van te kijken. Ik denk als ze wat ouder zijn dat het eten hopelijk ook beter gaat.

Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: Jaloers gevoel naar andere babys/bevallingen #10200171 Quote

Ik had dit soort gevoelens toen ik zwanger was. Mijn zwangerschap was echt een hel. Toen ik 9 weken zwanger was begon ik rugklachten te krijgen. Ik kon 9 maanden echt niks! Dagelijks had ik helse pijn in me onderrug ik kon niet zitten staan lopen liggen. Ik was echt jaloers op vrouwen die nergens last van hadden, die lekker gingen sporten werken of shoppen. Als ik nu zwangere vrouwen zie of spreek die nergens last van hebben komen de jaloerse gevoelens toch weer terug. 

Nu na 2 jaar loop ik nog steeds met rugklachten.. soms denk ik hoeveel schade kan een zwangerschap aanrichten?

Esssss
    Bijdrager
    In reactie op: Mag haar kleuren? #10193019 Quote

Ik had het wel gedaan en niks gebeurd, het was zwarte haarverf.

Een voorkeur hebben is helemaal niet erg hoor! Iedereen hoopt natuurlijk in eerste instantie een gezondheid kindje te krijgen of überhaupt een kindje te krijgen en als dat je gegeven is en je dan daarnaast stiekem nog een voorkeur hebt.. so what? Je weet zelf ook wel dat de kans 50% is dat de derde weer een jongetje wordt, alleen moet je voor jezelf goed weten of je dat ook zou willen. Je zou dan best teleurgesteld mogen zijn, maar je moet dan wel een manier kunnen vinden om je erover heen te zetten. En er kan wel makkelijk gezegd worden dat je geen voorkeur mag hebben, maar een gevoel is een gevoel en dat kan je niet uitschakelen. Het gaat erom wat je verder met dat gevoel doet. Wij hebben nu ook een zoontje van 8 maanden en als wij voor een tweede zouden gaan zou ik het heel gaaf vinden als dat een meisje zou worden. Ja ik zou dus ook een voorkeur hebben, maar mocht het toch een jongen worden dan voel ik me daar net zo gezegend mee. Al weet ik wel dat ik dan vast even teleurgesteld zou zijn. Maar een gevoel is niet meer dan menselijk hoor, zou je er niet te schuldig over voelen! Ik zou er nog even lekker rustig over nadenken en zodra jullie denken dat je een derde kindje wilt (waarbij je hoopt dat het een meisje is), maar wanneer het een jongen blijkt te zijn je je ook gezegende voelt er voor gaan! Succes!

ik sluit me ook hierbij aan. Ik heb 2 prachtige zoons en bij de tweede had ik toch een meisje gewild, ik zou me zoon voor geen goud willen veranderen. Een meisje zou ik nog steeds wel willen maar een derde zwangerschap zie ik echt niet zitten..