MargreetG

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Prematuur en vasthouden #10286111 Quote

Onze dochters zijn  3 weken te vroeg geboren ze hebben verder nergens last van gehad en wij waren er wel heel vrij in dat anderen hun vast mochten houden.  

Maar in jullie situatie kan het gewoon niet dat geeft het ziekenhuis ook al aan. Ik snap het ook dat je moeder voor de eerste keer oma is geworden en haar graag wil vast houden en knuffelen. Maar aan de andere kant snap ik je moeder totaal niet ze snapt het zelf toch ook wel dat het niet kan en dit het beste is voor jullie kindje. Ze moet gewoon geduld hebben en kan straks vaak genoeg knuffelen.  

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Betrokkenheid papa #10281466 Quote

Mijn mam had precies hetzelfde hoor hij las af en toe wel iets maar verder niet heel veel. Ik denk dat het wel beetje bij moeder zijn past om alles in de puntjes te weten en bij vader dat ze zo iets hebben van we zien wel. Nu onze tweeling dochters zijn geboren merk je wel dat hij heel erg betrokken is en een super lieve papa voor ze. 

Groetjes 

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Muts en kruik afbouwen #10266120 Quote

Onze tweeling is nou 9 weken oud en zijn met 37 weken geboren ze zitten nu qua gewicht allebei rond de 3800 gram. Wij gebruiken nog steeds de kruik ze kunnen zich zelf al wel goed warm houden maar wij vinden het een fijn idee dat ze in een lekker warm bedje gaan slapen. Doen we zelf ook het liefst:) 

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 3 weken hongerig #10258597 Quote

Ze zeiden bij het consultatiebureau ook dat je 150 ml per gewicht moet rekenen. Is je kindje bijvoorbeeld 3 kilo. 3×150= 450 ml dat moet ze dan ongeveer aan zitten over de gehele dag. 

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 3 weken hongerig #10258596 Quote

Onze twee dochters zijn nou morgen 6 weken oud. En krijgen 6 flessen van 120cc. De ene drinkt de fles bijna elke keer leeg en de andere drinkt vaak 90 en af en toe iets meer. Ik vindt 5 flessen over de dag verdeeld wel beetje weinig voor je kleintje van 3 weken oud misschien komt ze daarom weer zo vroeg. 

Ons schema qua tijden zijn. 

07.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 en 03.00 het wijkt natuurlijk wel eens af met een half uur 

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Tampon gebruik #10257222 Quote

Dan ga ik het toch maar weer proberen. Ben nou wel klaar met het maandverband. Bedankt voor je reactie

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Ik weet even niet wat te doen #10256353 Quote

Je bent 2 dagen geleden bevallen ik neem dan aan dat je toch nog kraamhulp hebt? Kun je haar niet vragen om tips. 

Wat wij in de eerste weken deden was eerst de luier verschonen en dan voeding zodat ze al wat wakker werden tijdens de luier verschonen. 

MargreetG
    Bijdrager
    In reactie op: Krampjes 3w baby(advies flesvoeding?) #10255538 Quote

Wij gebruiken ook de nutrilon voeding en onze tweeling van 4 weken oud heeft weinig last van krampjes af en toe een keer. 

Weet niet welke fles jullie gebruiken? Misschien ligt het daar aan. Wij gebruiken dr. Brown flessen.