Samm

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Samm
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10253556 Quote

Mijn kleintje is nu 9 weken en drinkt ook 150/5, al doe ik altijd 10 cc water extra vanwege moeilijk poepen. We zijn  hier zo’n 2,5 week geleden mee begonnen, dus ook met 6,5 week. Ze drinkt niet alle flessen leeg, laat soms 20 staan. Zit wel gemiddeld 4 uren tussen. Soms 3, maar soms ook 5. Dus dan volt ik haar gewoon. Drinkt jou kleintje wel de hele fles leeg? 

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10252461 Quote

Hier ook kindjes die in de 2e sprong zitten? Tenminste, ik denk dat dat het is! Vooral ‘snachts een drama. Om het uur overstuur wakker en inslapen duurt ook heel lang. Ze valt bij mij in slaap en als ik geluk heb kan ik haar na 30/40 min weg leggen en als ik pech heb kan ik nog een keer zo’n tijdje zitten. Iemand nog tips? Hoelang duurt dit? 🙈 ze is nu bijna 9 weken. 

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10250815 Quote

Hee MikkieX! Wat lastig zeg, maar begrijp je wel dat je met dit dilemma zit als je weer moet gaan werken. Misschien kun je die van 24-1 uur iets verhogen? Ik weet niet hoeveel je nu geeft hoor. Of ik heb ook wel eens gelezen dat je steeds een kwartiertje opschuift per dag ongeveer zodat hij ook later komt voor de volgende fles. Misschien het proberen waard.

hier is t ook nog zoeken hoor. Nog veel moeite met poepen. Vanochtend bij het cb geweest. Ze is qua lengte/gewicht precies in verhouding dus dat is fijn! Verder het advies om helemaal over te gaan op omneo (gaf nu nog gemixt met standaard) Wel spannend want ze was net gewend aan de huidige samenstelling.. nou als t maar helpt 🤞🏻

Verder kunnen we nu elke dag een lachje ontvangen! Dat maakt alle ‘moeilijke’ dagen in een keer weer goed! 

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10248911 Quote

Poeh, hier even pittige dagen! Afgelopen weekend de omneo opgehoogd, poepen gaat beter bij Julia. Maar heel veel last van krampen (wennen aan de omneo?) en natuurlijk de piekweek qua krampen (7 weken nu). Veel huilen en alleen bij mama slapen overdag. Nachten gaan nog wel goed, in eigen bedje. 

Herkenbaar voor jullie?

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: Contact met andere kersverse mama’s #10247819 Quote

Gezellig! Zijn er mama’s die iets voelen voor whatsapp? Of houden we het op dit forum? Maakt mij niet uit namelijk. 

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: Contact met andere kersverse mama’s #10247700 Quote

Hoe oud is je zoontje? Mijn dochter is (alweer) 6 weken. Ik weet niet of ik dan nog onder kersverse moeder val 🙈

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10247306 Quote

Wij zijn vandaag bij een osteopaat geweest! Onze kleine meid had er ook dagen bij zitten dan krijste ze het uit, urenlang. Ontroostbaar. Inderdaad alsof ze ergens pijn had. 

De osteopaat zag gelijk haar voorkeurshouding (wisten we al vanuit t cb). En tijdens de behandeling kwam ze erachter dat er een nekwerveltje niet op zijn plek zat. Die heeft ze voorzichtig terug geschoven en het nekje gemasseerd. Waarschijnlijk heeft mijn dochter heel veel hoofdpijn gehad. Komende dagen zal moeten blijken of de behandeling iets gedaan heeft, of ze rustiger wordt. Donderdag moeten we weer terug voor controle. Kan het iedereen aanraden! Al is het maar voor een check up of iemand die even met je meekijkt 🙂

Samm
    Bijdrager
    In reactie op: Hoeveel voeding baby 6 weken? #10246690 Quote

Hee!

onze kindjes lopen gelijk! Mijn dochter is vandaag zes weken oud en krijgt ook 4x 120 en 2 x 150. Moet wel zeggen dat ik het een beetje op gevoel doe. Nu slaapt ze al 4 uren, soms komt ze om de 2,5 dus dan heeft ze wel eens meer flesjes. Of een kleintje van 60 tussendoor als ze heel onrustig is..Vannacht voor het eerst doorgeslapen! 🙏🏻 Omdat ze 9 uren maakte ‘mist’ ze natuurlijk wat voeding dus dan geef ik vandaag misschien een 150 extra. Ik doe t echt op gevoel. Als je wil weten hoeveel hij weegt kan je eerst zelf op de weegschaal en dan met je zoontje? Heb je iets van een richting..