Mapletown

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Slaapjes 4 maanden #10232694 Quote

Onze zoon krijgt al vanaf het moment dat hij boven de 4 kg is geen nachtvoeding meer omdat dit juist zijn slaapritme verstoord (slaapt door snachts).

Hij is nu 4,5 maand en zijn ritme ziet er ongeveer zo uit als we werken:

Hij krijgt 5x 180 cc voeding en nu wat oefenhapjes groente. 

Eerste voeding 6.45

8.15 slapen

10.15 voeding

11uur slapen

13.30 voeding

14.00 slapen

16.30 voeding

17.00 slapen

18.00 groenten

19.30/20.00 laatste fles

Slapen

Nu, tijdens onze vakantie slaapt hij zelfs tot 7.30 sochtends. Maar ieder kind heeft een ander ritme en heeft een andere hoeveelheid slaap nodig. Mijn schoonmoeder vind bijv. Dat we onze zoon te veel laten slapen.. :S

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Schoonouders #10232232 Quote

Je moet juist vol trots achter die kinderwagen kunnen lopen en je niet schamen omdat je het eigenlijk een smerig ding vind. Daar ligt je meest kostbare bezit in en je moet er lang mee doen!

Ik kan me voorstellen dat je misschien spullen overneemt van een vriendin, maar bepaalde dingen wil ik niet van een vreemde hebben, je weet niet wat er mee is gebeurd. Misschien dat je dit als argument kunt gebruiken naast dat je het heel erg waardeerd maar bepaalde spullen liever zelf uitzoekt. Iets wat jij mooi en praktisch vind. 

Zoals al eerder gezegd: je moet t aangeven, anders word het alleen maar erger!

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Even teveel allemaal #10232230 Quote

Tip van mijn kraamverzorgster: 75% (of meer) pure chocolade en een flink stuk ervan in de ochtend. Dat haalt de scherpe randjes van dingen af. 

Ik herken me heel goed hoe je je voelt. Ik ben zelfs nog langs de VK geweest omdat ik bang was dat t een postnatale depressie was, maar het waren idd de hormonen gecombineerd met alle veranderingen, druk die je voelt, en het mezelf voorbij lopen.

Bij mij hielp de chocolade en na een tijdje werd het minder. Maar het heeft toch zeker min. 5 weken geduurd hoor, dua heb geduld

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Drama drama drama #10232229 Quote

Ik hoor dat veel ouders bij slaapproblemen naar een osteopaat gaan en dat er dan verbtering is. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar misschien een optie?

Je zegt dat t veranderd is sinds de voeding van 19.30 verschoven is.Onze zoon (4,5 maand) sliep ook veel slechter toen wij bijvoorbeeld een nachtvoeding moesten geven. Dan was hij helemaal uit zn slaap en werd hij steeds snachts wakker. Wij geven nu de laatste voeding om 19.30 of 20.00 afhankelijk van hoe moe hij is en hij slaapt nu gewoon snachts door. Dit betekend wel dat we overdag wat meer voedingen geven.

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: hekel aan babyshowers #10224056 Quote

Ja precies dat! gewoon lekker met je vriendinnen kletsen, maar om me heen zie ik dat het alleen maar groter moet en dat er vooral veel focus ligt op het cadeau. Daar word dan ook meteen vanuit gegaan dat iedereen wel even lapt. Je geeft soms al iets kleins als iemand zwanger is, en sowieso als je op kraamvisite gaat, dat het me echt tegen staat, maar ja, om daar dan weer iets van te zeggen…

Zelf heb ik aangegeven dat ik dat absoluut niet wil en dat als ze iets willen doen ik het gezellig vind om te kletsen en thee oid. te drinken.

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Schoonmoederperikelen #10224052 Quote

Hoi Wolkjes, ik heb je verhaal zitten lezen en herken me er in. Mijn schoonmoeder komt ook nooit langs maar tijdens mijn verlof wel en dan alleen als de baby wakker was. Ik heb haar toen zelf een keer opgezocht en de week erna, toen ze weer langs wilde komen, heb ik gezegd dat het niet uitkwam. Ik was al de visite zo beu en had dan al helemaal geen zin om weer te moeten wachten voor schoonmoeder langs kwam. 

Bij mij was het juist mijn eigen moeder die begon over oppassen en dat we een avondje weg moesten. Toen heb ik haar verteld dat ik daar zelf nog niet aan toe ben en alles op zn tijd gebeurd. De eerste keer hebben we een oppas gezocht waar we ons beide fijn bij voelden.

Qua vaste dagen oppassen: schoonmoeder en mijn eigen moeder wilden ook oppassen. Helaas is het nu mijn eigen moeder (die al jaren 2 dagen in de week bij zus oppast) die terugkrabbelt. Een van de redenen waarom vrienden om ons heen voor het KDV kiezen. Mocht ze dus een standaard oppas dag willen dan zou je dit gewoon als argument kunnen gebruiken. Als de kleine dan een keer ziek is en jullie kunnen geen vrij krijgen kun je altijd nog een beroep op haar doen. Sommige ouders (opa’s en oma’s) vinden het gewoon fijn om “nodig” te zijn, dus dit is dan een win-win

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Waar tankini kopen? #10178783 Quote

Ik heb die van mij bij de c&a gekocht. Helaas geen beugel echter de boel word wel goed op zn plaats gehouden. Succes!

Mapletown
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en PDS #10174068 Quote

Hoi priscilla, 

Ik heb ook pds en ben inmiddels 38+4 zwanger. Ik ken het gevoel wat je beschrijft, bij mij begint het vaak te kloppen en t kan heel heftig worden. Ik heb bij de VK aangegeven dat ik dit heb, maar ik weet zelf het beste hoe het voelt en kan daardoor zelf ook beter aangeven in geval van kwaaltjes ed. Of het hetzelfde gevoel is of niet.

Ik heb overigens wel minder last van de PDS sind het 2e trimester van mijn zwangerschap en nu op het einde bijna helemaal niet.

Ik ga nog steeds bepaalde producten waar ik heftig op reageer uit de weg, maar op de een of andere manier heb ik minder vaak krampen en kan ik beter naar de wc. Ik forceer alleen niets, wetende dat je lichaam nu zo veranderd en reageert op hormonen dat ik me er niet te veel mee bezig probeer te houden en t op me af laat komen.

Misschien is een bevallingscursus iets dat je bij de angst voor de bevalling kan helpen. Ik heb zelf een een avondcursus gedaan waarbij iemand uitleg geeft over wat er in je lichaam gebeurd en verschillende soorten weeen die je kunt hebben. Deze worden allemaal anders ervaren. Daarnaast ervaart de een de bevalling veel heftiger dan de ander en je bent al wat gewend vanwege de pds. Je kunt het dus ook zo zien dat het misschien juist heel erg mee kan vallen, ik heb begrepen dat dit bij ongeveer de helft van de vrouwen het geval is. Daarnaast zul je.op de cursus leren dat hoe meer je gespannen bent, hoe langer het duurt voor alles op gang komt, nog een goede reden om er relaxed en open minded in proberen te stappen. 

Probeer met iemand over de angst voor de.pijn te praten, ik denk dat je alleen zo zult zien dat er niet alleen maar horrorverhalen zijn, daarnaast kan je VK je ook meer voorlichten over soorten pijnstilling mocht je dat willen. 

Heel veel succes met je zwangerschap en probeer er vooral van te genieten!