Joena

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Joena
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer baby op buik laten slapen s nachts? #10254177 Quote

Ons zoontje is nu 6 weken en slaapt vanaf 2 weken op de buik. Hij was zo onrustig met slapen en elke keer die handjes van schrik in de lucht. Toen zei mn moeder: Jij bent ook een buikslaper en die van je zus ook. Probeer het eens!

Ik heb toen op de verjaardag van mn moeder de kleine beneden in een tentje op zn buik gelegd in de woonkamer (wij zaten in de tuin). Hij heeft meteen 2,5 (!!) uur geslapen! Kontje omhoog en handjes ernaast. Hij was toen precies 2 weken. Omdt hij sterk is en zn nekje zelf al kon tillen kon hij zelf ook zn hoofd draaien en wisselen van kant. Daardoor krijg je echt niet meer te maken met wiegendood hoor. Die kindjes stikken omdat ze niet sterk zijn in hun nekje.

Ik vond de eerste nacht spannend maar hij lag naast me in het wiegje. Heb steeds gecontroleerd. Maar hij sliep heerlijk s nachts. En nu nog steeds 🙂

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer slaapzak aanschaffen – Oktober baby #10253755 Quote

Hier een buikslapertje van 5 weken. Wij gebruiken al 2 weken een slaapzakje omdat hij omhoog kruipt in het ledikantje. Dus dan is hij altijd lekker warm. Heb een puckababy 0-6 maanden, maar daar is hij te klein voor nog. Ik heb er ook een van prenatal met afritsbare mouwen. Doe er een rompertje onder met lange mouwen en klaar.

Ideaal. Ze voelen zich ook veilig in een slaapzakje en bovendien een goed avondtirueel om hem aan te doen. Dan gaat hij leren dat het bedtijd is s avonds!

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10249714 Quote

Meiden allemaal gefeliciteerd nog!! Sorry ben helemaal niet meer op het forum geweest…. wat een drukte met zo n spookje in huis! Zit nu bij mij in de draagzaak zodat ik mijn handen eens vrij heb 😉

Babyfeb ik was uiteindelijk meer dan 2 liter bloed verloren. Heftig dus. Vooral tijdens de operatie om de placenta te verwijderen was ik erg veel bloed verloren. Gelukkig was ik heel fit en daardoor heeft mijn lichaam het allemaal zelf goed op kunnen vangen en geen bloedtransfusie. 

Maar hij is het allemaal waard ;). Ben het eigenlijk allemaal alweer een beetje vergeten. Heel cliche, maar waar.

Meiden op de bank: succes!!!

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10242352 Quote

@Suuz; grappig zeg het is bij ons echt hetzelfde gegaan. Vrijdag gestript en ctg. Zou maandag ingeleid worden. Maar ben van donderdag (eerste weeën) tot de geboorte zondag 0439 bezig geweest. En de bevalling vervolgens afgesloten met een operatie onder algehele narcose. De placenta kwam niet en zat vast. Veel bloed verloren en dus nog aan het aansterken. Daarom was ik even wat stiller ook de eerste dagen! Maar hij is het waard 💙💙💙

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10242350 Quote

En en en meiden ? Hoe gaat het hier?

Het is wel ineens al even héél stil he ? Misschien toch baby nieuws? 💕💙

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10240852 Quote

Hoi meiden!

Hier baby nieuws: op 1 september is onze prachtige zoon Nolan geboren. Na een heftige bevalling en een duur van 3 dagen… is alles gelukkig goedgekomen. We zijn in de wolken. Uiteindelijk zaterdag 1400 in ziekenhuis aangekomen..  dus het spande er nog om: augustus baby of september baby. Maar hij was er 0439 zondagochtend.

Hoe is t met jullie? Ik was 41.3! Geef niet op, ze moeten er toch uit 💙😉😉😉. Ik blijf volgen…

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10239519 Quote

Even snelle update hier (vanaf mn telefoon dus reageer niet op iedereen persoonlijk met naam, teveel scrollen haha)

Lekker gaan lunchen met mama en erna thee drinken bij mn ouders in de tuin. Heerlijk om er even uit te zijn geweest in het zonnetje.💕

Ziekenhuis gebeld. Morgen om 1415 afspraak. Eerst hartfilmpje baby (procedure) en erna inwendig onderzoek en hopelijk nu wel strippen. Dus ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

Succes allemaal weer op de wachtbank en wie weet vannacht 🤭😉. Er moet er toch eentje een keer aftrappen van ons! 

Joena
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10239168 Quote

@Mariekesep: daar denk ik ook wel eens aan. Ik heb met ovulatietesten gewerkt en had zelf als uitgerekende datum 27 augustus. Ik kreeg bij de 12 weken echo 4 dagen cadeau en het werd 22 augustus. Soms denk ik ook wel eens, misschien zitten ze er al 4 dagen naast. 

Hier helaas geen zetje. Niks. Afwachten vandaag dus of ik vrijdag terect kan en anders maandag. Mocht het pas maandag worden dan gaat de vk. mij wel nog een keer proberen te strippen morgen of zaterdag.

@ashh: ik zou dat zeker aangeven. Strippen is juist iets dat een vk kan en wat wetenschappelijk bewezen is wat baat heeft. Juist dit kan een eventuele medische inleiding voorkomen. Mocht ik een afspraak hebben staan straks voor inleiden volgende week, dan ga ik ook de vk vragen gewoon om de dag nog te strippen tot die dag. Mocht het alsnog doorzetten dan is dat natuurlijk top en kunnen zij de bevalling gewoon begeleiden.

@Suuz: jammer dat het nog niet echt heeft doorgezet dus. Frustrerend lijkt me. Je hebt dan zo n hoop ineens weer he? Je gaat je echt overal aan vasthouden. Masseren heeft denk niks gedaan nee. Heb ook wel weer een slechte nacht gehad: warm, draaien en een onrustige vriend. Die vond het eerst allemaal nog wel prima zo tot 40 weken en was heel druk met werk… nu merk ik dat hij ongeduldig word en er klaar voor is. Misschien weer een voordeel 😉

Ik spring misschien toch maar in de auto vandaag. Fuck it. Weer zo n dag thuis zie ik niet zitten.