Gebruiker10136781

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Zin in citroen, #10258706 Quote

Ik had ook veel zin in zure dingen en het is een jongetje:)

In reactie op: 2 vruchtzakken waarvan een leeg? #10257449 Quote

Hoi! Ik heb dit ook gehad, gyn noemde dit een “vanishing twin”. Dus in aanleg was het een tweeling (2 eitjes) maar eentje heeft zich niet doorontwikkeld. Dit heeft verder geen gevolgen voor het andere eitje, ben nu 39+2 weken. Enige waar we niet meer voor in aanmerking kwamen was de NIPT test omdat dit tweede zakje “ruis” veroozaakt in de bloedwaardes.

Dus geen reden voor ongerustheid!

In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10256958 Quote

hoi hoi! hier 39 weken en al week of twee snachts krampen en harde buiken maar zet nog niet door. Ben zoooo benieuwd! Hoop dat die kleine man snel komt! Maar ik stel me ook maar in op nog 3 weken wachten dan kan het alleen maar meevallen;)

In reactie op: Moet je buik zakken? #10255583 Quote

Bedankt voor alle reacties en fijn te lezen dat het heel normaal is dat de buik niet is gezakt! Blijf me toch altijd weer verbazen dat mensen gewoon vinden dat ze overal hun mening over kunnen geven zonder er bij stil te staan wat dat met de ander doet. Heb naast de vele opmerkingen over de buik ook vaak gehoord dat ik toch wel een “bolle toet” gekregen heb. Het laatste wat je will horen als je zwanger bent😅

Nogmaals dank en voor de dames die ook nog moeten bevallen, succes met de laatste lootjes!

In reactie op: Pijn aan stuitje #10254793 Quote

Heb hier ook mijn hele zwangerschap last van gehad! Bekkenfysio en een stuitkussen kunnen inderdaad verlichting bieden.

Succes!

In reactie op: Ervaring hsg!? #10253276 Quote

Sorry had ik inderdaad even erbij moeten vermelden! Mijn eileiders bleken tijdens het HSG inderdaad wél doorgankelijk, dus dat kan wellicht wel het verschil maken hoe je het onderzoek ervaart.

De reden bij ons voor een hsg was ook dat ze geen directe reden konden vinden waarom zwanger worden niet lukte (alle andere onderzoeken waren goed) en dan wil de HSG nog wel eens helpen om de boel even goed door te olieën. 

Succes Tulpje&Vogeltje en inderdaad naproxen (Aleve Feminax) van te voren nemen en voor ogen houden dat het echt een heel kort onderzoek is! zet hem op!

In reactie op: Ervaring hsg!? #10253186 Quote

Hi Vogeltje,

Ik heb ook het HSG onderzoek gehad en vond het juist enorm meevallen! De Gynaecoloog had me vooraf meer bang gemaakt dan nodig. Ja het is even vervelend maar het duurt maar hee kort en bevallen lijkt me een veel pijnlijkere ervaring.

Wij waren ook ruim een jaar bezig en na het HSG was ik gelijk zwanger! Nu al 38 weken:) Dus bij ons heeft het zeker geholpen. Maar dat is uiteraard ook weer voor iedereen verschillend maar ik zou zeker niet tegen het onderzoek opzien. Het duurt ook maar heel kort.

Succes, ik hoop dat het voor jullie ook tot een postief resultaat leidt!!

In reactie op: Hoe lang duurde het bij jullie? #10252425 Quote

Bij ons ook bijna een jaar. Ik werd er heel onzeker van omdat iedereen in onze ongeving met 1x kuchen zwanger was. Wij hebben toen ook doorgedrukt voor wat onderzoeken en die bleken allemaal goed. Wat aan de ene kant heel fijn is maar aan de andere kant heb je nog steeds niet je verklaring waarom het nog niet is gelukt.

Uiteindelijk een HSG gehad (ook wel “eileiders doorspoelen” genoemd) en daarna was ik gelijk zwanger! Ook al was er niks te zien op het HSG (ze maken een röntgenfoto van je baarmoeder/eileiders om eventuele verstoppingen te zien), ik denk toch dat het geholpen heeft. Maar dat is uiteraard ook weer voor iedereen anders.

Anyway, hoe cliché het ook klinkt, hang in there! Het is super moeilijk maar geef de moed niet op! Fijn dat jullie in ieder geval nu de eerste stappen zetten met onderzoeken!