Ooshap

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: Ritme baby 7 mnd #10299668 Quote

Hij krijgt 5 flessen per dag van 180 met 6 schepjes. 

Vorige week sliep hij wel aardig door, wel 5.30 wakker maar dat maakt mij niet uit. 

Als hij nu wakker wordt geef ik hem wel een half flesje. Maar afgelopen nacht werd het 22u, 24u en 3u

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: Lichaam na de bevalling #10260364 Quote

Ik was in totaal 30 kg aangekomen. Vooral in de laatste weken flink veel aangekomen. Nu is mijn zoontje van augustus en in die weken van tegen de 40 graden, hield ik wel flink veel vocht vast. 

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10258032 Quote

Hoi hoi, 

Hier een update over onze kleine jongen. Geboren op 8 augustus. Momenteel krijgen we steeds meer ritme te pakken.  Hij heeft al een paar nachtjes door geslapen. We geven de laatste fles rond 21.30. Als deze leeg gedronken en wordt  komt hij rond 6.30/7.00 daarna slaapt hij vaak nog een uurtje verder. 

Ik maak flesjes 180 met 6 scheppen. Deze gaan niet altijd leeg, maar soms wel. Ik weet dat het veel is  maar als hij het nodig heeft, heeft hij het gewoon nodig. 

Binnenkort hier ook de eerste prikjes en bijna het verlof afgelopen. Dat zal ook wel weer wennen zijn! Ik ga minder uren werken zodat ik wel veel bij de kleine kan zijn  

De kleine is hier ook flink aan het brabbelen en lachen. Hij lacht ook wanneer hij mensen herkent, zo leuk!  Ook leuk om te zien dat zijn motoriek steeds beter wordt. Ik heb van die loopy rings. En deze pakt hij steeds vaker, stopt ze ook al lekker in zn mondje.  

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10251013 Quote

Hier komt Luuk ook weer vaker ’s nachts. Kan het te maken hebben met het 2de sprongetje? Vanaf de uitgerekende datum nu 8 weken. De laatste dagen is hij weer heel erg aanhankelijk. Slaapt alleen overdag wanneer iemand hem vast heeft en dan het liefste wanneer ik hem vast heb. 

‘S nachts slaapt hij gelukkig wel in zijn bedje alleen komt hij dus weer om de 3 uur. Vorige week kwam hij nog maar 1x in de nacht. 

Ach.. hopelijk volgende week weer anders.  

Merken jullie de sprongetjes goed ? 

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10249109 Quote

Hier ook nog niets hoor. Luuk is geboren op 8 augustus. Zelf heb ik wel de pil in de kast al liggen. 

Zelf heb ik ook gekeken voor de spiraal, maar mijn zorgverzekering vergoed deze niet en we willen over 1.5/2jaar weer een kleine, als het lukt. 

Als we klaar zijn met kindjes will ik wel een spiraal. Liefst dan degene zonder hormonen

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10249000 Quote

Ik heb contact gehad met het cb. Voor nu geen actie omdat hij het niet bij iedere fles doet en genoeg plasluiers heeft. 

Hoe zit het met jullie zelf qua menstruatie? Bij sommige al op gang? Voor de kv moeders dan, bv duurt nog langer dacht ik? 

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10248216 Quote

Sinds een paar dagen gooit Luuk bijna heel zijn fles er weer uit. Het komt er letterlijk met een boogje uit, soms ook langs zijn neusgaten. Echt heel zielig! Sommige flessen gaan goed maar andere ook niet. 

Hij poept ook maar 1x in de 3 dagen ongeveer. Volgende week weer afspraak bij het cb.  Ik zit te twijfelen of ik niet eerder aan de bel moet gaan trekken.. 

Ooshap
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10247301 Quote

Ik zou ook graag naar 5 flessen willen. Soms denk ik wel dat luuk er aan toe is. Beslissen b jullie dit zelf? Of in overleg met het consultatiebureau?