Mrlsx

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Verwacht mei 2020❤️ #10324841 Quote

Oh borstvoeding dtruggles ik werd daar zo onzeker van bij mijn eerste. Ik had veel te veel melk toen waardoor mijn dochter niet genoeg melk met voedingsstoffen kreeg en met heel veel slechte adviezen en veel stress uiteindelijk een lactatie kundige ingeschakeld. Deze worden nu overigens beter vergoed hoorde ik van mijn buurvrouw die kraamverzorgende is. Ik kan als je onzeker blijft/ hulp nodig hebt rondom borstvoeding het echt aanraden om een Lactatiekundige te benaderen! 
      Bind je niet teveel vast op de cijfers zolang je kindje groeit en tevreden lijkt is het goed! 

mijn kraamhulp was heel leuk! Vond het wel weer tijd dat ze tien wegging, met name omdat mijn dochter het ook erg leuk vond maar ontzettend druk werd doordat er denk hele dag iemand in huis rond liep. 

mijn kleine grote man is alweer drie weken. Woensdag naar de kinderarts op het cb. Hij ziet nog steeds iets gelig bij zijn ogen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. 

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Wens voor een tweede kindje, maar bang #10323525 Quote

Wat goed dat je je hierover uit spreekt.

Ik heb zelf ook ME/CVS dus daarover kan ik mee praten. Je depressie erbij en je angsten lijken me erg heftig.

als het gaat om je stukje energie ed en een tweede kindje kan ik wat zeggen ik heb zelf namelijk net een tweede kindje gekregen. Beide zwangerschappen vielen mij ook enorm zwaar. Met name mijn tweede zwangerschap was erg pittig met veel klachten. Ik denk oprecht dat mijn lichaamnook niet nog een zwangerschap aan zou kunnen. 
    nu heb ik het geluk gehad dat ik een hele fijne/snelle bevalling heb gehad in tegenstelling tot bij mijn eerste. Waar ik enorm  van uitgeput was en maanden van heb moeten herstellen. Ik had rekening gehouden met het feit dat ik me nu weer zo slecht zou voelen, maar dat valt voor mij gelukkig mee. Wel zijn de dagen erg pittig. Ik heb nu nog verlof waardoor ik af en toe nog wat extra rust kan pakken, maar smiddags slapen zit er vaak niet in. Ik kijk dan ook op tegen de tijd dat ik weer moet werken en hoe mijn lichaam hier op reageerd. 

Mijn advies is om je niet vast te houden aan het feit dat je ooit zo graag twee kinderen wilde, kijk vooral naar je situatie nu. Ik denk dat het lastig voor je word als je zoveel angst blijft houden en denk dat het goed is dat je hier begeleiding bij zoekt zodat je voor jezelf wat overzicht en mogelijk wat rust kan creeeren.

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Verwacht mei 2020❤️ #10322567 Quote

Gefeliciteerd! Wat fijn dat het naar zoveel pogingen zo fijn is gegaan! Geniet van jullie zoontje 🙂

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Wel of geen vierde #10322116 Quote

Je weet het zeker als je wens voor een vierde blijft. Je geeft zelf aan dat het niet meteen nog hoeft dus geef jezelf dan ook nog even de tijd. Praat erover met je man en hoe hij er tegen aan kijkt. Ondertussen de babyspullen nog lekker even bewaren. Als je merkt dat je er klaar voor bent om deze weg te doen is dit misschien wel een teken dat je vrede hebt met de hoeveelheid kinderen. 

bind je niet vast op het feit dat je vroeger er vier wilde. Kijk in het hier en nu 🙂

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Buiten spelen #10321240 Quote

Ik denk dat dit niet leeftijdsafhankelijk is, maar meer met het karakter van je kind. 
    Dus ik zou kijken naar in hoeverre mijn kind weerbaar is tegenover andere kinderen, gevaren in kan schatten en naar huis zou komen als er iets is etc. 
    daarnaast zou ik vooral naar je eigen gevoel luisteren ook in deze situatie. 

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Tepels worden wit en zeer pijnlijk #10321060 Quote

Probeer je kindje ook niet teveel te laten sabbelen. Dit kan ook voor pijnlijke gevoelige tepels zorgen. Verder kan het helpen om je tepels goed te laten “drogen” aan de lucht en purelan te smeren. 

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Verwacht mei 2020❤️ #10320458 Quote

Gefeliciteerd aan de dames die zijn bevallen! 
    @ sajeso jeetje wat een tegenvaller. Hopelijk lukken je pogingen nog ❤️

Mrlsx
    Bijdrager
    In reactie op: Snachts voeding #10320439 Quote

Jeetje wat een apart reactie. Je kan niet vinden dat je kindje geen voeding nodig heeft. Het ene kind is het andere kind niet. Hij heeeft ook niet altijd op gezette tijden zin in eten toch?

probeer met hem in gesprek te gaan zonder beschuldigen of boos te worden. Vraag bijv waarom die zo vast houd aan google? Misschien zit er wel iets anders anders achter . En probeer uit te leggen dat de voeding nog belangrijk is. Kan je hem niet meenemen naar het cb? Of het daar aangeven. Het is geen normale reactie dat hij zo boos op je wordt als je je eigen kind wilt voeden. En het feit dat je er niets meer van durft te zeggen is wel zorgelijk. Je moet je wel veilig voelen, voor jou en je kindje!

succes!