Liefdevoortwee

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Liefdevoortwee
    Bijdrager
    In reactie op: Welk naam past mooi bij elkaar? #10181702 Quote

Heel moeilijk te zeggen natuurlijk, omdat namen zo persoonlijk zijn. Maar ik vind Luuk er wel bij passen. Dit zijn namen die ik persoonlijk wel leuk vind: 

Bren en Noah

Bren en Mees

Bren en Pim

Bren en Joep

Liefdevoortwee
    Bijdrager
    In reactie op: Twijfels relatie #10181700 Quote

Heel erg bedankt voor je reactie! Doet me ook goed om te weten dat ik niet de enige hierin ben. Dat maakt me soms een beetje bang, dat ik de enige ben die twijfelt in haar relatie tijdens de zwangerschap. Ik wil ook heel graag samen met mijn vriend mijn kind opvoeden, puur omdat ik dat zelf als kind nooit heb gehad. Maar misschien zet ik ook wel teveel druk op mezelf en moet ik het inderdaad allemaal even laten bezinken.

Iedereen kan wel eens twijfelen, en zeker een zwangere vrouw. 😊

Het is mooi dat je ideaal gezien samen met je vriend je kind wil gaan opvoeden, omdat je dat zelf niet hebt ervaren en dusdanig als belangrijk ziet. Maar toch moet (voor mij althans) op de 1e plaats staan, dat jullie met z’n 2en gelukkig zijn en dat je juist daarom met hem samen een kind wil opvoeden. Uiteindelijk moet jij er namelijk ook gelukkig van worden. 

Liefdevoortwee
    Bijdrager
    In reactie op: Hele lichte streep?? Of verbeelding #10181692 Quote

Probeer even een paar dagen af te schakelen en af te wachten tot dat je eventueel ongesteld wordt. Blijft het uit, probeer het dan nog een keer. Het lijkt me een intense periode na 2 MK-en, en dan kan zo’n tuurstreep al veel hoop geven. 

Ik heb zelf ook een mk gehad (9 wkn), en heb ervaren dat mijn lichaam echt tijd nodig had om weer even de boel op orde te brengen. De hormonen moeten eerst uit het lichaam. 

Hoop in ieder geval met je mee op een dikke vette streep, weet hoe het voelt 😊

Denk dat het voorlopig de meest logische en goedkope oplossing is.. zonder een mannetje te laten komen. 

Heb je ook al gedacht evt aan vocht of schimmel? (Zal het wss niet zijn hoor als je zelf al denkt dat het aan de verf lag) 

Liefdevoortwee
    Bijdrager
    In reactie op: Twijfels relatie #10181682 Quote

In het 1e trimester heb ik over vanalles twijfels gehad, inclusief mijn relatie. Nu mijn lichaam wat meer gewend is geraakt aan het zwanger zijn ben ik weer iets stabieler emotioneel. Ik snap nu ook totaal niet dat ik aan mijn man heb kunnen twijfelen. 

In mijn ervaring is het verliefd zijn iets van de beginperiode van een relatie. Het ‘elkaar leren kennen’ brengt nieuwsgierig en spanning met zich mee waar je hersenen vrolijk op reageren. Naarmate je langer in een relatie zit samen wordt het houden van. Toch kan ik, zeker nu ik zwanger ben, ineens momenten hebben dat ik echt zin heb in ons leven samen als gezin. Of echte geluksmomentjes als m’n man en ik over  kinderen praten.

Bij mij waren het dus puur uitschieters door de hormonen en is het helemaal goed gekomen. Toch zou ik als ik jou was even goed met je partner praten hierover, zeker omdat dit voor de zwangerschap ook zo was. Geef het inderdaad een kans, aangezien je toch veel van hem houdt! Als het hier na toch niet voor jou blijkt te zijn kun je altijd nog die levens veranderende beslissing nemen. Laat het in ieder geval goed bezinken allemaal voordat je iets besluit. 

Super vervelend dat het na 6 maanden nog steeds zo ruikt! Durf niet te zeggen of het aan de houdbaarheid van de verf heeft gelegen.. maar het eerste wat bij mij op komt is overschilderen.

Ik zou zelf na 6 maanden super gefrustreerd zijn door de vieze geur en hulptroepen inschakelen (mits mogelijk) om de kamer een laag verse verf te geven. 🙂

Liefdevoortwee
    Bijdrager
    In reactie op: Hele lichte streep?? Of verbeelding #10181673 Quote

Op het eerste gezicht is er niets te zien.. Tot dat ik er lang naar ga staren, hoewel het dan een héle lichte streep blijft. Ben je ruim over tijd? Ik het over een paar dagen nogmaals proberen, of eventueel een clearblue test welke aangeeft zwanger of niet zwanger.