Kldj91

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017) #5716690 Quote

@parijs, jeetje wat heftig en verdrietig! Je kutn zwanger worden, maar dat maakt het nu even niet minder heftig voor jullie. Ik wil je heel veel sterkte wensen en succes voor een volgende zwangerschap!

@Marielle, ik heb nog geen ervaring met de medicatie, maar ik neem aan in de twee weken na je menstruatie (net als bij een natuurlijke menstruatie)? Ben je al wat wijzer geworden?:)

ik heb afgelopen week (precies een week na mijn eisprong) een dag een lichtroze afscheiding, een ochtend iets helder en avond weer roze en daarna een dag bruin bloedverlies gehad (dus drie dagen in totaal). Totaal niet wat ik gewend ben van een menstruatie, daarnaast vreselijk pijnlijke borsten. Misschien een innesteling? Nu wachten tot ik zou kunnen testen, alleen erg lastig bij een cyclus tussen de 36-80 dagen wanneer ik dit moet doen

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Wie zit ook op zijn Nod te wachten? #5716343 Quote

Oeeee voor mij begint het wachten nu ook, vind het zo spannend! Vorige week woensdag een eisprong gehad (ovutest positief) en precies een week later pijnlijke borsten, roze afscheiding (vanmorgen helderrood en nu donkerbruin). Dinsdag verwacht ik mijn NOD!

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017) #5715595 Quote

@Rynsy, sorry helemaal je reactie vergeten. Ik vind een jaar echt lang, ik heb altijd begrepen 6 maanden om te ontpillen. Ik werk zelf op de afdeling verloskunde en ook vanuit mij opleiding leerde ik zo’n 6 maanden. Heb jij al wel accupunctuur gedaan?

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017) #5715593 Quote

@Annenas, bah zeg! Vreselijk die huisartsen. Ik had inderdaad ook gehoord over acupunctuur, misschien het proberen waard? Hoop heel erg dat het gewoon snel gaat komen, vind indd een half jaar ook best wel lang.

@Zonnetje, balen! Ik had dus precies hetzelfde met die ovulatietesten. Vond ze echt heel verwarrend. Al iets duidelijk?

ik zal even vertellen hoe ik momenteel zit. Sinds vorige week vrijdag de afspraaj bij de gynaecoloog heb ik alles even losgelaten. Was er toch best wel van van slag, de gyn. Vertelde ook dat een spontane eisprong waarschijnlijk niet zou voorkomen gezien mijn echo. Maandagavond liep ik krom van de buikpijn, op aandringen van mijn man toch een ovulatietest gedaan dinsdagochten; positief! (Clearblue en dipstick). Dinsdagavond de streepjes het donkerst en woensdagochtend lichter, woensdagavond weg. Dus toch een spontane eisprong! Wat was ik blij! Als ik reken is 2 weken na mijn eisprong (de dag dat je een zwangerschapstest kunt doen heb ik altijd begrepen) precies dag 40. Dag 40 is voor mij het overlegmoment om wel of niet medicatie te gaan gebruiken om de menstruatie op te wekken. Ik hoop zo dat dat niet nodig gaat zijn!

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Onregelmatige cyclus; wie schrijft er mee? #5714683 Quote

Hallo allemaal,

ik zit even mee te lezen en wil ook graag meepraten 🙂 ik ben zelf sinds eind mei 2016 van de pil af en varieerde van 36-80(!) dagen. Eerst even aangekeken en dacht dat het door het ontpillen en veel onregelmatig werken (ook nachtdiensten) kwam. Daarbij kreeg ik meer lichamelijke klachten. Toch in december naar de huisarys gegaan en afgelopen vrijdag bij de gynaecoloog geweest. Er is PCOS vastgesteld, alle onderzoeken zijn in gang gezet. ik heb altijd negatieve ovulatietesten gehad en dus zeer waarschijnlijk geen eisprong van mezelf. Ik zit nu op dag 24, mag tot dag 40 wachten en als ik dan niet ongesteld of zwanger ben gaan we met medicatie een menstruatie op gang helpen, daarna om een eisprong op te wekken. Spannend!

super vervelend een onregelmatige cyclus, omdat je echt niet weet wanneer je eisprong is (in welke tijd) en wanneer je welke testen moet uitvoeren haha. Ik duim met jullie mee!

Succes allemaal!

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017) #5714681 Quote

@Annenas, geef je lichaam ook de tijd om zeker 6 maanden te ontpillen. Dat is wat de meeste artsen je ook zullen gaan adviseren. Als je klachten krijgt is het natuurlijk anders. Zie het voor nu positief: je hebt een eisprong gevonden! Nu moet je lichaam alle hormonen weer resetten en op de juiste dagen plaatsen haha. Hopelijk heb je snel meer regelmaat en anders idd even naar de huisarts.

@Zonnetje, op welke dag zit je nu? Al iets gevonden? 🙂

@Parijs, gelukkig is dat allemaal okidoki. Lijkt me nog lastiger als het wel aan de man ligt. Mijn man gaat as donderdag inleveren en hoop ook op goed nieuws voor hem 🙂

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe PCOS'ers (jan. 2017) #5714157 Quote

Hallo allebei,

@Zonnetje, ik duim voor een eisprong! Zou zo fijn zijn als je weet dat dit lukt met de medicatie! Had je hiervoor al wel een eisprong of heb je het nooit getest/gemerkt?

@Parijs, spannend zeg! Heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt, zo weet je toch of je dingen kunt wegstrepen of juist waar je aan kunt gaan werken. Je hebt in ieder geval een eisprong en dat is al heel fijn! Ik had geen eisprong en dat was ook op de echo duidelijk te zien, wat het PCOS beeld gaf (veel vastliggende cysten/ei). Spannend, laat je even weten hoe het was?

Kldj91
    Bijdrager
    In reactie op: Hevige rugpijn 26 weken zwanger #5714153 Quote

Laat je checken! Kan een simpele blaasontsteking zijn bijvoorbeeld. 🙂