Famkok

Aangemaakte reacties

• Auteur

wat moeilijk dit! 

Al langs een mesoloog geweest? de mesoloog kan kijken of de spijsvertering goed verloopt, of er overmatige reacties zijn op voeding of dat er een tekort is aan (belangrijke)stoffen. Dat kan allemaal redenen zijn waarom ze geen trek heeft.

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 5 weken ziek..?! #10155283 Quote

Ook al is zijn neustje open, gebruik toch een neusspray helpt tegen slijm. Die van vsm is ook goed. Toch voor de zekerheid een halve ui naast zijn hoofdje tijdens t slapen. Kan hem verlichting geven. Neem je idd niet kwalijk baby’s zijn eenmaal snel en vaak verkouden. Zolang je kleintje geen koorts heeft moet je niet bang zijn. 

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: (Verborgen) reflux of toch iets anders? #10153996 Quote

Om zeker van te zijn of hij koemelkallergie heeft is het beste om langs te gaan bij een mesoloog. Misschien heeft hij veel lucht in de darmpjes, vaak worden de kleine dingen al snel overgeslagen.dan kan een osteopaat veel voor je betekenen. 

Wat evt ook kan is, dat hij het gewoon niet lekker vindt en huilt omdat ie honger heeft? Mijn dochter (ook 15 weken) had nl t zelfde. Wij zijn overgestapt van nutrilon naar hipp bio voeding en sindsdien gaat het veel beter.  

Succes! 

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe werkt het met flesvoeding? #10152691 Quote

Inderdaad een dikke wow!!! Mijn dochter is 14 weken en komt nog 2 voor nachtvoeding *huil*. Lijkt mij idd ook beter om kleinere porties te geven en vaker aanbieden om de 3 uur is idd te lang vandaar ook dat ie alles opdrinkt. Je moet het natuurlijk zelf weten, elk kind is weer anders. Succes!

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: baby huilt de hele dag om aandacht! Tips aub :( #10152321 Quote

Mijn dochter is ook 14 weken. Hier exact t zelfde. Denk dat het inderdaad met een sprongetje te maken heeft, zoniet is het ook goed hoor. Snap dat het heel vermoeiend kan zijn..mijn rug is inmiddels helemaal naar de ‘klote’ van het dragen ( sorry ). Ik praat heel veel met mn dochter soms zelfs 4x zelfde verhaal omdat ik het anders ook niet meer weet..maar het helpt, als ik op afstand ben praat ik verder dan is ze wat rustiger. Als ik haar neerleg dan vertel ik haar wat ik ga doen en dat ik zo terug ben. Heel gek maar heb het gevoel dat ze mij begrijpt en daardoor rustiger is. 

Wat ook leuk is, kies een liedje uit en zing dit vaak met haar en als je even op aftand bent blijf je zingen dan weet ze dat mama in de buurt is. 

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: Zo gefrustreerd! #10151693 Quote

Ik denk persoonlijk dat je alles nog even moet verwerken, besef even goed dat je bent bevallen en nu een kind hebt. Ik snap dat je je bevalling als trauma hebt ervaren, maar hoe moet hij zich wel niet voelen?? Als jij het al zo moeilijk hebt. 10 dagen oud is nog zo mini. Gun jezelf en je zoontje de tijd. 

Ik heb laatste twee maanden van mn zwangerschap amper geslapen mijn dochter is nu 14 weken terwijl bijna alle kindjes van haar leeftijd al doorslapen komt mijn dochter nog 2x voor nachtvoeding. Ben ik moe? Jazeker!! Ik heb nachten met een draagzak rondgelopen ( soms huilend ) 

tijd vliegt geloof mij, voor dat je het weet betrap je hem op zn eerste lachtje. Dan zit je niet op een roze wolk maar op wolken! 

Slaapt hij bij jullie op de kamer? Zo niet doe dat, leg hem op je borst en probeer eens zo te slapen. Je man kan het ook doen. White noise muziek kan ook helpen. En ga idd aub naar een osteopaat gevoel dat je bezig bent om verbetering te zien kan je ook een goed gevoel geven. 

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: Musthaves tijdens zwangerschap #10147338 Quote

Gefeliciteerd met je zwangerschap!  Maak inderdaad veel foto’s en een dagboek bijhouden is ook erg leuk! 

Floradix ijzer helpt goed tegen vermoeidheid. 

Famkok
    Bijdrager
    In reactie op: Luierdrama #10146918 Quote

Mijn dochter is nu 12 weken, vanaf geboorte gebruiken we lillydoo luiers nog nergens last van gehad. We hebben 1x uit nood pampers gebruikt en t was meteen raak. Als het binnen budget is zeker proberen waard.  

Heb het zelf niet geprobeerd, maar heb begrepen dat lidl luiers t ook goed doen. Hopelijk heb je er wat aan.