Klijn

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer overstappen naar een auto-stoel #10328406 Quote

Wij hebben vorige week ook de Maxi Cosi Titan gekocht, heel tevreden mee! Zoontje is 15 maanden, helemaal blij om niet meer in die krappe maxicosi te zitten.

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Onzeker #10327544 Quote

De steek in je zij zou ook kunnen wijzen op je eisprong. Ik voel deze elke cyclus door een stekend gevoel. Soms heel heftig, soms maar licht, maar wel altijd aan 1 zij, en mijn menstruatie begint altijd 12-13 dagen later. Het duurde even voordat ik door had wat het was!

Als dat is wat je hebt gevoeld, zou je de komende dagen je menstruatie kunnen verwachten. Er bestaat zoiets als een ovulatiebloeding. Heb ik zelf nooit gehad, maar het kan wel. Dat zijn ook hele lichte bloedingen, dus zou passen in wat je beschrijft!

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer komt nou de eisprong? #10327174 Quote

Niet later dan 2 dagen na je test in ieder geval. Dat is het enige waar je behoorlijk zeker van mag zijn. Verder, zoals je zelf ook zegt, is het voor iedereen anders! Het ene lijf heeft een LH piek 12 uur voor de eisprong, het andere doet dat 30 uur van tevoren, enz.
    Als je nu een positieve test hebt, weet je sowieso zeker dat je ovulatie eraan komt, en is dit dus een goed moment om het nog even gezellig te maken met je vent 😉 En als jullie zin hebben, doe het dan vooral morgen en overmorgen nog een keer!

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: 360 drinkbeker #10326966 Quote

Jaaaa munchkin! Hier al regelmatig gevallen maar daar kan hij echt tegen hoor. Er komt natuurlijk wel wat water uit als hij valt, maar is daarna niet lek ofzo. Bij ons is ie inmiddels wel een beetje gaan lekken, maar ik denk dat mijn zoontje af en toe zijn tanden in het rubber zet tijdens het drinken, waardoor dat te veel is versleten. Superfijne bekers!

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Advies/ervaring nodig #10326817 Quote

Het kan best zijn dat je cyclus nog schommelt hoor. Ik dacht zelf ook dat ik waarschijnlijk een lange cyclus had toen ik 2 keer achter elkaar op 40 dagen uit kwam. Echter een maand later ineens al na 29 dagen weer, en ik voel altijd mijn eisprong, dat klopte precies met mijn menstruatie. Niks aan de hand dus, gewoon nog niet op de rit na de pil.

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Duidelijke positieve test. ( wel menstruatie gehad ) #10325889 Quote

Het kan zeker wel hoor! De kans bestaat natuurlijk wel dat er toch iets mis is, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat vrouwen nog bloedverlies hebben in de eerste maanden (of soms zelfs de hele zwangerschap!) en toch een gezond kind ter wereld brengen 🙂 Afwachten wat de huisarts er mee doet, ik gok op een bloedtest. Maar anders kun je ook gewoon een verloskundige benaderen hoor! Die hebben er meer ervaring mee en zullen je waarschijnlijk uitnodigen voor een echo om te bevestigen dat je zwanger bent.

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer op eigen kamer slapen #10325888 Quote

Wij zijn hem op zijn eigen kamertje gaan leggen toen hij de nachten meer door begon te slapen. Hij was toen een maand of 3-4 geloof ik. Ik gaf borstvoeding en zat er niet op te wachten om elke nacht mijn bed uit te moeten en de overloop over, dus tot die tijd lekker aan mijn bed in de cosleeper. Toen hij eenmaal langere nachten ging maken hebben we de knoop snel doorgehakt: hij maakte best veel geluidjes in zijn slaap en hield me daarmee soms echt wakker. Ook had ik het idee dat wij hem soms wakker hielden/maakten. Na 2 nachten op zijn eigen kamertje sliep hij toen al snel de hele nacht altijd door. Goede keuze geweest dus!

Klijn
    Bijdrager
    In reactie op: Artipoppe zeitgeist baby carrier #10325802 Quote

Heb je al bij een draagconsulent gepast? Zoals al gezegd, de Artipoppe’s zijn behoorlijk duur, en een draagzak is net als een spijkerbroek: die zit voor iedereen anders. Als je zeker wilt weten dat je geen miskoop doet, zou ik in de buurt zoeken naar een draagconsulent en vragen of zij een AP Zeitgeist draagzak te passen hebben, en eventueel ook soortgelijke om het verschil te kunnen voelen. Pasconsulten kosten vaak niet zo veel, en leveren je wel hele waardevolle informatie op!