Iris K

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10324342 Quote

Wij zijn wel naar 2 slaapjes, puur omdat het laatste slaapje niet meer lukt. Op zich rust hij wel wat uit maar slaapt niet. En vaak is het ook huilen. Nu gaat hij een uurtje eerder naar bed.

Vannacht was hij ineens om 4 uur hard huilend wakker geworden, probleem was dat ik het niet door had 🙈 mijn man vroeg ineens: ben je al bij jaap geweest? Huh hoezo dan. Lag kennelijk in coma, hihi.

We waren een uur in de weer, toen sliep hij nog tot 7u door. Geen idee wat er aan de hand was. Misschien te warm, of zijn eerste nachtmerrie.. 🤔

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10323923 Quote

Yep, ik zweer ook bij Vanish 👍 vandaag 2e hands tuigje gekocht voor de stokke tripp trapp, die ligt nu ook lekker en nachtje te weken in vanish, komt er weer als nieuw uit. Ook gedaan met de riempjes van de maxi cosi. 

Hier nog meer kindjes die nauwelijks slapen op het kdv? De leidsters zitten echt met hun handen in het haar… Ik denk dan joh.. kindjes huilen toch.. Ik begrijp dat het leuker is als elk kindje lief ligt te spelen maar kom op.. krijg bijna medelijden met ze zo dramatisch doen ze 😂

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10322378 Quote

Ons zoontje heeft nooit zo veel met zijn speen gehad en had al heel snel zijn duim gevonden, maar sinds kort toch weer in zijn bed gelegd want hij vindt het fijn om op te bijten 🙈 heb er zo’n tuttel aan en zo kan hij hem makkelijk vinden en valt hij ook niet uit zijn bedje. 

Gefeliciteerd Mariekesep! Eerlijk gezegd moet ik er zelf nog niet echt aan denken maar aangezien we tegenwoordig wat later aan kinderen beginnen wil ik ook niet te veel tijd ertussen. Maar ik mag sowieso nog een half jaar niet zwanger worden ivm keizersnee..

Wij zijn sinds 1 week over op 2x bv en 2x kv. Na herstel van borstontsteking lijkt het nu goed te gaan 🎉 we zitten wel in overgang van 3 naar 2 slaapjes. We moeten echt weer even een nieuw ritme vinden, ook qua eten. 

7.00 opstaan en bv, rond 8.00 wat stukjes banaan, 9.00 naar bed. 

Als hij dan weer wakker wordt, en dat verschilt nu dus van eerder.. Hij slaapt nu langer door.. fles kv en daarna gepureerd fruithapje en dan lekker spelen. Proberen tot 13.00 maar meestal is hij eerder moe.

Rond 14.30 wakker, 15u fles kv, en nu moeten we dus door zonder slaapje, hij is om 17.00 echt moe, dan krijgt hij nog een groente hapje en boven nog wat bv. Meestal dus voor 18.00 op bed. 

Ik vind het geen fijn ritme. Maar goed we moeten weer wennen. Probeerde gisteren de 2e fles na het fruithapje te geven maar daar was meneer het niet mee eens 😂 misschien toch ook een lunch moment gaan invoeren en nu dan toch echt aan brood beginnen 🙈 

Oja en sinds gisteren zit hij met hapjes in zijn kinderstoel! Dat voelde voor mij echt als het begin van een nieuw tijdperk! 

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10320908 Quote

Hoe gaat het met alle kindjes op het kdv? Mijn man moest onze kleine om 15.30 ophalen omdat hij alleen maar aan het huilen was 😱 de dag begon overigens wel goed en jij had vanochtend ook nog lekker geslapen daar 😊 maar hij moest dus wel weer erg wennen. Hij ligt nu sinds 16.30 te slapen 🙈 

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10318775 Quote

Prilgeluk was er maar iets wat ik, en zo voelen anderen zich vast ook, voor jullie kon doen. Ik hoop dat jullie toch nog die ziekenhuis opname krijgen, of iets! om de situatie te onderzoeken. Wat is het toch met jullie kleintje? 😔 heb een beetje een emo dag maar je bericht raakt me echt. Heb vertrouwen in je kindje want ik vind het nogal wat dat ze gaan slingeren met woorden als syndroom.. dat schrik ik van, ik kan me niet voorstellen hoe dat is om de horen. En natuurlijk een leven met een kleintje met syndroom is ook prachtig maar jeetje. Heftig. Je doet het fantastisch, laat je helpen waar het kan 🙏😘

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10318148 Quote

Wow dikke drama net met naar bed gaan! Tijd geleden 🙈 inderdaad zo veel respect voor mama’s met huilbabies!! Heb zelfs mijn 20 min wekker weer aangezet, gelukkig toch na 10 min stil. 

Ik ben ook blij dat hij weer naar het kdv mag. Ben wel bang dat hij weer erg moet wennen, en ik ook 😱 nouja we gaan het merken. 

Hier trouwens (Nog) geen likker 😋 vooral nog alles in zijn mond stoppen. Hij vindt het wel heel leuk om stukjes banaan te eten dus ik ben blij met tips als komkommer 👍 ik blijf brood nog een beetje eng vinden eigenlijk..

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10317043 Quote

Juffielies gefeliciteerd! Hier alleen nog in en rondje tijgeren 😂

Prilgeluk jij hebt de BSP barista e toch? Hoe bevalt hij? En ze hebben ook en mama e-bike, waarom heb jij voor deze gekozen?

Ik merk dat mijn knul moeilijker in slaap komt om 19.00 dus ik ga ook maar eens proberen om hem overdag wat langer op te houden. 2 4 3 werkt misschien wel voor hem, want 4uur tot 19.00 is echt te lang.

Ook merk ik dat hij bij het 2e voedings moment van de 4 minder drinkt. Zijn er al kindjes die 3 x borst/ fles krijgen?

Iris K
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10316323 Quote

Oh gelukkig dat er wat verbetering komt bij je schoonouders Zazou! Wel enorm schrikken, een opname op de IC. Snap dat je even niet gaat werken, het is nogal wat om mee te dealen. 

Hier weer wat herkenbare berichten gelezen, zoals het kletsen, soms heel hard 😂 het tijgeren gaat steeds beter, al draait hij nu vooral rondjes op zijn buik en komt hij nog niet echt vooruit. Van zitten is hier nog niet echt sprake, hij is ook zo groot en zwaar 😋 denk inmiddels 8.5 kg. en ik ben ook bezig met een nieuwe fiets. Twijfel zelfs nog over een elektrische, omdat ik voor mijn werk dan ook meer de fiets zou kunnen gebruiken. Ik moet normaal gesproken veel tussen locaties reizen en die liggen toch best ver uit elkaar, en we hebben hier “heuvels” die dat nog minder leuk maken op een gewone fiets 😋 maar ik ben er nog niet over uit of dat lui is, haha, het alternatief is de auto dus ja… dat is nog erger 🙊

Ik ben net klaar met een antibiotica kuur. Heb borstontsteking gehad. Man wat pijnlijk, gelukkig geen koorts erbij gehad. Het afbouwen van de bv is dus even gestagneerd. Nu weer terug naar 3x bv en 1kv. Wil nog steeds graag s’ochtends en savonds bv blijven geven. Over een tijdje weer proberen, maar dan in de ochtend steeds met een andere borst beginnen zodat ze wel leeg zijn. Automatisch gaf ik s’ochtends steeds de rechter, achteraf niet slim. 

Oja nog gefeliciteerd voor de kindjes die nu ook weer vrij morgen bewegen zonder pavlik 🎉 vrijheid!! 

Nog een vraagje, welke slaapzak gebruiken jullie nu? Ik gebruik nog die met vosjes of met egeltjes van bamboe van de Hema, alleen met een lakentje, maar twijfel wel is of dat niet te warm is, met name als het overdag zo warm is geweest.