SanneSas

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10191437 Quote

Niet fijn voor jullie natuurlijk maar ergens wel fijn, die herkenning.. Wat fijn dat jouw verloskundige zo meedenkt, Rolo en dat ze je vandaag nog een keer wil strippen. Ik hoop echt zo voor je dat het nu effect heeft! Bij mij zijn ze idd meer zoals Terzs omschrijft: ze zijn nog wat terughoudend met het strippen . Ik moet zeggen dat ik vrijdag er wel echt op aan ga sturen als ik zo slecht blijf slapen. Het beheerst echt je dag een beetje zo. Ik word net wakker van een uurtje slapen, kon echt niet meer, maar ben nu al bang voor welke gevolgen dat gaat hebben vannacht.. 

Ik hoop dat we gauw onze kleine kindjes in onze armen hebben!! 

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10191047 Quote

Nog nieuws hier van de mama’s die al over tijd zijn (en natuurlijk ook van de andere mama’s)? Ik slaap steeds slechter (zie huidige tijdstip) en de spanning loopt op.. Morgen uitgerekend.. hoop toch echt niet dat het nog 2 weken duurt maar je weet het niet.. Ik blijf die menstruatiekrampen houden maar niets zet door! Zou leuk zijn als er al babynieuws is bij 1 van jullie!! 

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Even van me afschrijven 39+4 #10190810 Quote

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees, LittlegirlApril.. Alleen verwacht ik een Little boy 😉 Ik ben op dezelfde dag als jij uitgerekend, ook de 16e aankomende dinsdag en ik hoop iedere dag dat hij zich aandient.. Ik herken helemaal wat je zegt dat je steeds emotioneler wordt en ook gefrustreerd over het feit dat je je geen houding meer kan vinden. Ik heb een gekneusde rib omdat hij er steeds met zijn billen tegenaan ligt. Voelt als een brandwond onder mijn borst.

Het is ook allemaal zo spannend dat het ieder moment kan gebeuren. Ik heb al sinds een week last van voorweeën wat het ook niet makkelijker maakt om geduldig te wachten. Ben al een paar keer naar bed gegaan met het idee dat het die nacht wel zou gaan doorzetten en dan werd ik heel teleurgesteld wakker als de voorweeën weer waren gestopt. Dus ik herken het helemaal wat je schrijft en weet dat je dus niet de enige bent die dit ervaart.

Ik hoop dat onze kindjes toch gauw aanstalten maken om te komen, het is nu mooi genoeg geweest 😉 Zoals iemand anders hier ook al zei ben ik wel dankbaar dat hij zo lang is blijven zitten en zich blijkbaar goed voelt. Maar nu mag hij gaan ervaren dat het daar buiten en in onze armen ook wel heel fijn is. 

Ga je de verloskundige maandag vragen om te strippen? Ik wil dat vrijdag wel vragen als ik weer controle heb. Dan ben ik toch over de 4 weken.. Het heeft niet altijd effect maar wie weet.. 

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10186637 Quote

@spruit D, leuk dat je meeschrijft! Fijn dat alles goed gaat. Wie weet dat als je je to do lijstje af hebt, je er dan helemaal klaar voor bent 😉

@Rolo hahaha ik moest zo lachen om je dagelijkse sushi check.. Wel fijn om straks niet meer zo te hoeven op letten! Ikea is gelukt zonder gebroken vliezen. Gisteren de een na laatste bijeenkomst gehad van dr cursus die mijn vriend en ik samen volgen. Vannacht weer flinke krampen maar geen regelmaat dus niet echt vergelijkbaar met weeën. Benieuwd wanneer het gaat gebeuren! 

Ik heb de enveloppen inmiddels geschreven en ben nu helemaal klaar! Alleen belastingaangiften nog.. hebben jullie dat ook dat alles wat nog direct met zwangerschap/baby te maken heeft, veel meer moeite kost? Bah… 

Groetjes en geniet vh weer!!

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10185543 Quote

Wat een superleuk nieuws, Bambi!! Gefeliciteerd!! Heel erg genieten en wat fijn dat het zo’n mooie ervaring is geweest. 

@Rolo, misschien doen ze dat ook wel niet omdat ze ook niet wat op gang willen brengen.. Ik weet het niet. Van mij mag ons zoontje wel komen. Alleen niet té snel want ik ga zo nog even  naar Ikea, haha! Ik voel me gelukkig nu niet meer zo beroerd. Met vlagen wel, vooral in de avond. Ik zag sterretjes, had een heel naar gevoel in mijn buik (heel strak gevoel aan de bovenkant) en flinke pijn tussen mijn schouderbladen. Dat laatste is denk ik een zenuw die knel zit doordat alles minder ruimte heeft. Gelukkig is het einde in zicht en zolang ik maar een beetje blijf wandelen etc gaat het goed. Schijnt trouwens ook goed om het op te wekken dus 2 vliegen in 1 klap 😉 Al mag hij vooral komen als hij er zelf helemaal klaar voor is. 

Zijn jullie er al wel helemaal klaar voor? En willen jullie thuis bevallen? Wij willen graag in het ‘kraamhotel’, een afdeling in het zieke huis waar alles iets vriendelijker en minder medisch is maar wel alles voor handen is.. 

Ik ben ook benieuwd wanneer de volgende zich aan dient!! Vandaag maar enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes. Weer wat van het lijstje af 😉 

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10185488 Quote

Hallo allemaal, 

Ook ik hoor in het groepje ‘april mama’s’ en ik herken veel van wat jullie beschrijven. Ook ik heb regelmatig al krampen, alsof ik ongesteld moet worden.. Maar het zet allemaal niet door. Eergister avond zijn we zelfs even in het ziekenhuis geweest omdat ik symptomen leek te hebben van zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was dat niet het geval en was mijn bloeddruk ook weer gezakt. Maandag moet ik weer op controle. Wat mij alleen opvalt is dat ze bij ons nooit kijken naar ontsluiting oid, ook niet nu ik aangeef al wat sterkere voorweeen te hebben. Is dat bij jullie ook zo? 

Spannend allemaal voor ons!! Leuk elkaar op de hoogte te houden. Hopelijk binnenkort achter elkaar geboorte berichtjes van gezonde kindjes van iedereen 🙂  

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Start kinderdagverblijf met 2,5 jaar #10126507 Quote

Ik werk in de kinderopvang met peuters en snap je zorgen. Ik denk dat het samenspelen niet perse een probleem hoeft te zijn maar ik hoop dat ze op de groep ook genoeg kunnen aansluiten op zijn niveau. Mijn ervaring is dat toch veel aandacht ook gaat naar de prillere kinderen die nog meer begeleiding nodig hebben terwijl hij al echt wat meer uitdaging zou kunnen hebben gezien zijn leeftijd. Het zou wel wenselijker zijn als hij in ieder geval 1 of meerdere kinderen hebben die op hetzelfde niveau zitten als hij. Dat de rest dus 1 is, lijkt mij best een verschil. 

Ik zou het anders ook gewoon even aankijken en ook alert zijn op wat zij hem aanbieden aan uitdagingen etc. Succes!! 

SanneSas
    Bijdrager
    In reactie op: Misschien 5de ziekte op kdv waar ik werk. #10122959 Quote

Hallo! Ik zie dat er jammer genoeg niet op jouw bericht is gereageerd. Ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen aangezien ik precies in dezelfde situatie zit. Het kindje zit echter wel op mijn groep en is er alle dagen dus dikke kans dat als ze het heeft, ik het virus kan hebben opgepikt. Ook ik heb geen antistoffen en ben nu ruim 14 weken. Heb gisteren meteen bloed moeten laten prikken om te kijken of ik het heb.

Jij bent inmiddels bevallen en hopelijk heeft alles gaan staartje gekregen voor je kindje. Wellicht zit je hier nog wel eens en zou je kunnen laten weten hoe het is afgelopen of is er inmiddels iemand anders die ook in hetzelfde schuitje zit of zat.