Ma Belle

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Depri futloos voelen #10256222 Quote

He wat vervelend dat je je zo voelt! Depressieve gevoelens zijn vaak het ergst in de ochtend, en worden beter gedurende de dag. Je moet hier sowieso hulp bij zoeken en vooral geen mooier plaatje schetsen naar huisarts of andere hulpverleners. Het klinkt hier alsof je prima kan omschrijven hoe rot je je voelt en probeer dat ook eerlijk naar buiten te uiten, zo kunnen mensen je het beste helpen. Je hoeft je voor niemand groot te houden, jij moet nu voor 2 (zelfs voor 3) zorgen en dat kan alleen maar als jij op je benen blijft, maar daarvoor moet je wel goede ondersteuning krijgen. Laat je vooral niet met een kluitje het riet in sturen. 

Sterkte!! 

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Welk werk doen jullie? #10255993 Quote

Ik ben fysiotherapeut in een ziekenhuis. Ik ben de hele dag bezig met tillen, bukken en heen en weer lopen. Omdat ik last heb van mn bekken en slapeloosheid is het eigenlijk nu al niet meer te doen (23 weken), daar moet bij gezegd worden dat ik al 1,5 last had van mn SI en knie voordat ik zwanger werd, dus dat heeft zeker niet meegeholpen. 

Ik ga sowieso op 34 weken al met verlof, want zwanger is mijn werk een stuk zwaarder dan met kind denk ik. 

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Ziek melden op werk werkgever niet blij! #10246608 Quote

Wat een rotsituatie zeg. Maar wat super goed dat je je grenzen aan geeft. Het klinkt alsof de werkdruk bij jullie hoog is en daar zal d i e leidinggevend wel van balen dat ze nu een paar dagen iemand kwijt is. Maar dat zou absoluut geen reden moeten zijn om zo naar jou te reageren. Jij kunt hier niks aan doen. Het is dus beter om los te laten wat zij hiervan vindt (want dit is waarschijnlijk toch maar frustratie over een al overbelaste situatie) en vooral op je eigen gezondheid te concentreren. 

Daarnaast heb je tijdens je zwangerschap recht op extra (betaalde) pauze voor 1/8e van je dag. Dus jij zou tussen de 60 en 90 minuten rust mogen “eisen”. Dat staat in de wet vastgesteld en kan ze dus niet moeilijk over gaan doen. 

Sterkte en rust vooral goed uit!!! 

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Symptomen week 5 #10210599 Quote

Ik ben 4,5 week. Ik voelde me vorige week vrij moe en mn borsten waren groot en pijnlijk en heel warm. 3 dagen geleden begon mn buik zich te vullen met lucht, maar dat is vandaag weer weg. Raar. Maar het hoeft dus alles helemaal niks te bekennen als ik het zo lees. 

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Ervaring mee? Positieve CB ovulatietest op NOD #10210185 Quote

Ik heb positief getest! Het kan dus! Een positieve ovulatietest als je zwanger bent. 

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s Februari 2020 #10210181 Quote

Hoi! Ik kom er ook bij want ik heb vandaag een positieve test in handen gehad. De 5e ronde. Ik begon me stiekem al een beetje zorgen te maken, wat natuurlijk helemaal niet nodig was! Wat een onwerkelijkheid zeg!!! Ongelofelijk. 

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Het is raak! :):):):) #10210175 Quote

Ik heb ook vandaag een positieve test gehad! Zo onwerkelijk! 4 rondes geoefend en nu gelukt 🤩

Ma Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Ervaring mee? Positieve CB ovulatietest op NOD #10210014 Quote

Oh dat is vervelend joh! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je. 

Ik ben vandaag op mijn NOD, maar nog geen bruin of roodverlies te bekennen. Mn temp was ook nog hoog vanmorgen en mn borsten blijven groot en warm en gevoelig. 

Dit voelt wel anders dan anders maar ik durf nergens op de hopen, want je lijf kan je zo in de maling nemen.