Mie

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding of niet? #10326201 Quote

Ik wil nog even reageren op dit topic van bijna anderhalf jaar geleden… Nu onze zoon 1 wordt en we aan een 2de denken, heb ik de weg naar het forum teruggevonden :-).

Misschien kan ik toekomstige mama’s helpen met mijn ervaringen te delen, na het opstarten van mijn topic.

Uiteindelijk heb ik besloten om geen borstvoeding te geven en voor flesjes te gaan. Ik had een vroedvrouw die me hier wel in steunde en me ook op dat vlak met raad en daad bijstond. M. was meteen vertrokken met het drinken van de flesjes en kon ook meteen van start met gewone Nutrilon… Geen last van reflux of allergie, kwam goed bij. Op aanraden van de vroedvrouw hebben we wel steeds op vraag gevoed, maar hij ontwikkelde al vrij snel zijn eigen schema. Voor mezelf als controlefreak heb ik het dus allemaal wel positief ervaren. Ik wist perfect hoeveel hij dronk, als hij na een uur al huilde wist ik zeker dat het niet van de honger kon zijn enz. Die houvast gaf me tijdens die eerste weken toch wel zelfvertrouwen als nieuwe mama.

Borstvoeding is het dus voor mij niet geworden, en voel me daar oké bij. Bij een 2de zal ik ook opnieuw voor flesjes kiezen… Maar heel veel respect voor wie, kort of lang, borstvoeding geeft. Chapeau!!

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Bang voor een 2e zwangerschap. #10326179 Quote

Ik begrijp je helemaal…

Bijna een jaar geleden werd onze zoon geboren. Vlot (na een half jaartje, volgens mijn leeftijd -37- vond ik dat wel meevallen) zwanger, amper kwaaltjes, vlotte bevalling, gezonde baby. Ook nu; we hebben een kindje dat vrij makkelijk te lezen is, goed slaapt, af en toe een keertje ziek maar niets ergs,…
    We willen allebei graag een tweede. Gezien onze leeftijd willen we hier niet te lang meer mee wachten. Er zoudus een jaar of 2 tussen zitten als we nu beginnen. Dat lijkt ons wel oké ook. 

Maar… ik was echt niet graag zwanger… Natuurlijk is het magisch, maar om te zeggen dat ik dat leuk vond… niet echt!! Ik ben ook bang dat ik deze keer wél misselijk ben, moet rusten (ben zelfstandige), wat als ik weer geen vervanger vind voor mijn zaak,… Daar maak ik me van nu al zorgen over en ’t is nog niet eens zover! :D.
    Ook voor de bevalling ben ik nu wel wat angstig. Het verliep op zich allemaal wel goed… maar nu weet ik wél hoeveel pijn het doet. Ik heb dus wel al besloten om hier als de bevalling nadert, even contact op te nemen met de vroedvrouw. Zij heeft ons na de geboorte heel goed bijgestaan en ik kan nog steeds bij haar terecht als ik een vraag heb. Ik zou met graag dan even mijn bevallingsverhaal willen overlopen en kijken hoe we zaken anders kunnen aanpakken eventueel… 

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Aankleedkussen-perikelen #10326166 Quote

Hier ook soms een ramp… Ik probeer het liggen op het aankleedkussen te beperkten tot de luier. Voor de rest mag hij gerust op zijn poep zitten :-). Verder heb ik enkel nog spulletjes liggen die hij mag vastnemen, zo kan ik hem meestal nog net lang genoeg in bedwang houden. 

Hij wordt volgende week 1, dus ik denk dat ze bepaalde zaken wel beginnen te snappen, dus ik verwoord heel veel wat ik doe en waarom… baat het niet, dan schaadt het niet. Maar het is soms vervelend hé, zeker als het vooruit moet gaan, ’s morgens bijvoorbeeld. 

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Bang om zwanger te worden op het moment zelf #10326156 Quote

Heel herkenbaar hoor! Wij waren al 13 jaar jaar samen toen we trouwden, en 14 jaar toen onze zoon werd geboren. We gingen dus niet over 1 nacht ijs ;-).

Op een bepaald moment hadden we een “timing” in ons hoofd, en toen die maand er aan kwam, hebben we toch allebei even moeten slikken bij het niet-starten van een nieuwe pilstrip. De eerste maanden van het “proberen” was dat echt met een dubbel gevoel: “Oh, niet zwanger… jammer… maar oef zeg! Stel je voor dat het al prijs was! Hier was ik niet klaar voor hoor” Na een half jaar was ik zwanger en waren we allebei oprecht blij hoor :-). 

Nu zijn we 2 jaar later, onze zoon wordt volgende week 1 jaar… en we hebben beslist om voor een 2de kindje te gaan. En ik denk dat ik hetzelfde gevoel zal hebben hoor… We kijken er heel erg naar uit en willen ook écht een 2de, maar voor mij hoeft ’t nu precies niet van de eerste maand prijs te zijn hoor!

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Pruillip bij zingen ‘opera’ #10295781 Quote

Oja, idem! Mijn man begon onlangs es heel hoog te zingen (niet dat het een groot zangtalent is hoor) en M. begon ook tranen met tuiten te huilen! 
    Ook gorgelen (mijn man had onlangs een keelontsteking) levert gegarandeerd een huilconcert op!

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Wel of niet wakker maken #10288892 Quote

Ik geef van bij het begin flesvoeding.
    Wij hebben M. eigenlijk ’s nachts ook nooit wakker gemaakt… Ik weet nu niet meer vanbuiten aan hoeveel flessen we toen zaten op 9 weken. Maar stel dat zijn eerste ochtendfles rond 9 uur viel, dan gaven we de volgende flessen om de 3-4 uur (volgens behoefte wanneer hij honger had, maar M. stand al vrij snel “op uur”). Na de fles die tussen 19 en 21 uur viel bijvoorbeeld, maakten we hem niet meer wakker. Dan keken we hoe het verder verliep… 
    Ik moet er wel bij zeggen dat M. na een 6-tal weken al eens een blok van 6-7 uur tussen liet op een logisch moment (vb. van 23 tot 5). We mogen dus niet klagen.

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10286340 Quote

Wij denken ook al aan een 2de, en willen omwille van onze leeftijd niet te lang meer wachten. Ik ben 36, mijn man 39… Zowel voor de leeftijd tussen de kindjes als onze eigen leeftijd (vooral als ik denk aan later) denk ik dat we best niet te lang meer wachten ;-).

Mie
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10285984 Quote

Ons mannetje veranderde begin deze maand van kinderdagverblijf (was zo gepland, deze heeft betere uren voor ons en is dichter) en we hebben een nóg vrolijker kind dat precies plots grote stappen vooruit maakt. Niet dat hij op de vorige plek niet goed verzorgd werd hoor… Maar hier laten ze hem veel meer slapen, en dus veel actiever en vrolijker is op de wakkere momenten. Verder krijgen we telkens complimentjes als we hem gaan halen: dat hij zo vrolijk is, goeie slaper, eet goed! Leuk!
    Als ik het hier zo’n beetje lees, zijn de raadgevingen wat eten betreft wel wat anders in NL dan in België. M. is bijna 8 maanden, maar over broodbeleg wordt hier nog niet gesproken…
    M. eet nu

’s morgens rond 8 uur: 270 + 9

thuis in de VM soms nog een boterhammetje in stukjes (zonder beleg dus), in de creche doen ze voor 1 jaar geen boterhammetjes.

tussen 11 en 12: groentenpap (vegetarisch) – tussen de 250 en 300 g

tussen 15 en 16: fruitpap (idem!)

’s avonds: 270 + 9, soms een beetje minder als we hem nog iets van brood geven.

Echt leuk om te zien hoe hij meer en meer echt begintt e kauwen, zo met die 2 kleine uitsteekseltjes (tandjes) vooraan. 

Slapen doet hij (meestal) als een roosje en schoon de klok rond. Hij kan al zo leuk spelen en begint wat te kruipen (voorlopig enkel achterwaarts) :D.

Wij denken eigenlijk ook al een beetje aan een 2de kindje. Vooral door onze leeftijd, hebben we het gevoel niet meer te lang te kunnen wachten. Stel dat we gaan voor een gelijkaardig scenario als van M. Dan stop ik bijvoorbeeld in maart met de pil, ben ik een half jaar later zwanger… En zit er precies 2 jaar tussen. Ik vind het precies wel wat beangstigend om daaraan al te denken nu! We genieten zo van M.  Ik kan precies niet voorstellen dat ik al uitkijk naar iets anders! En hoewel ik op zich een vlotte zwangerschap en vlotte bevalling had (kan natuurlijk niet vergelijken maar het verliep allemaal wel goed), zou ik er best wel wat tegenop zien om terug zwanger te zijn. Anderzijds willen we wel beiden een 2de kindje, en willen we ook niet dat ze te veel schelen in leeftijd… moeilijk!