Felyar

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Spijt KV? #10252784 Quote

Ik heb wel een beetje hetzelfde verhaal.

Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren en aanleggen ging heel moeizaam. 
    Ze kreeg daardoor vanaf het begin bijvoeding en ik kolfde om de 3 uur. Alles wat ze via de borst/gekolfd kreeg was mooi meegenomen. Maar ik merkte aan mijzelf dat ik het erg vermoeiend vond, vooral het kolven erna. 2 dagen nadat we thuis kwamen uit het ziekenhuis, moesten we weer terug ivm geelzucht en daardoor viel mijn dochter teveel af. Dit gaf bij mij enorm veel stress. En dat daarbij het aanleggen niet lukte, werkte ook niet mee. Ik kreeg veel begeleiding van de verpleegsters in het ziekenhuis, maar op den duur vond ik het zelf gewoon niet meer fijn. 

Ik was nog steeds aan het kolven en ondanks dat het 1 dag leek alsof mijn productie steeds meer op gang kwam, kolfde ik na een week nog steeds maar 20 cc. Wij hadden toen gelukkig nog verlengde kraamzorg, maar ik heb toen gezegd: ik stop met bv en ga verder meer fv. Er viel een last van mijn schouder af. Ik heb nog wel een paar dagen gedacht of ik er wel goed aan heb gedaan, maar ik voelde me zoveel fijner na het overstappen op flesvoeding. Dochter heeft haar eerste melk via mij gekregen en daar ben ik trots op, want dat schijnt idd het witte goud te zijn! 

Maar ik heb begrepen van mijn kraamzorg dat de productie nog wel op gang kan komen als je  bent gestopt. Zoals de rest al zei, schakel een lactatiekundige in of ga langs het cb. Die kunnen je altijd helpen daarmee.

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding of flesvoeding #10252259 Quote

Ik heb altijd gezegd dat ik borstvoeding graag wil proberen, omdat het mij heel mooi leek en door de voordelen natuurlijk. Maar ik ben ook heel nuchter ingesteld en zou niet koste wat het kost bv willen geven. Mocht het bijvoorbeeld niet lukken, zou ik overstappen op  kv.

Nu is mijn dochter 4 weken te vroeg geboren en een beetje een lastige start gehad en hierdoor ging het met de bv ook niet erg soepel. Ze hapte niet goed aan en kreeg hierdoor vanaf het begin al bijvoeding. Ik kolfde daarnaast na elke voeding, maar er kwam nauwelijks wat uit. Heb veel ondersteuning gekregen van de verpleegsters in het ziekenhuis en van de kraamzorg. 

De eerste week na de bevalling was ik naar mijn idee alleen maar bezig met kolven, maar mijn productie kwam niet op gang. Uiteindelijk na een week toch de knoop doorgehakt om fv te geven. Er viel een last van m’n schouder af, dat ik nu niet meer zo hoefde te klooien met kolven (wat ik steeds ook erg vermoeiend vond) en dat anderen nu ook heel makkelijk een flesje konden geven. 

Ik ben blij dat ze wel het meest belangrijke van bv heeft gehad in het begin, maar bij een eventueel volgend kindje heb ik toch de keuze gemaakt om direct flesvoeding te geven. 

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Veranderd de kleur haar van mijn baby nog? #10250661 Quote

Ja hoor, dat kan zeker. Mijn dochter is geboren met zwart haar. Dat viel allemaal wat uit en werd wat lichter. Nu groeit alles weer aan en het wordt het weer donker! 

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Jonge baby en (verplichte) afspraken buiten de deur #10249395 Quote

Ik probeer afspraken ook altijd zoveel mogelijk buiten de voedings momenten te plannen. 
    Maar dit lukt me meestal niet en dus neem ik gewoon poeder en gekookt water in een thermoskan mee. 

Regelmatig heb ik bij het cb flesje gegeven, daar kijken ze daar echt niet raar van op hoor. Bij ons hebben ze in de wachtkamer ook zo’n comfortabele bank staan waar je lekker kan zitten voeden. 

Ik weet niet hoe vaak je naar de dokter gaat, maar ik kom er bijna nooit. Dus die ene keer dat het misschien wel net tijdens een afspraak is, krijgt mn dochter haar voeding wat eerder. 

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang verlof na bevalling? #10248389 Quote

Ik ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan en zou dus na de bevalling nog 10 weken verlof hebben. Ik heb toen besloten om niet mijn vakantie er achter aan te plakken, zodat ik later in het jaar gewoon nog 3 weken vakantie zou hebben.

Uiteindelijk ben ik 4 weken te vroeg bevallen en daardoor kon ik nog 14 weken genieten van m’n dochter. Maar ik was wel blij dat ik weer aan het werk kon. Je wereldje wordt zo klein en ik was blij met gespreksstof op niveau 🤣

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Vocht in vingers #10248197 Quote

Heb daar ook erg veel last van gehad. Enige wat bij mij hielp, was wanneer ik wakker was, mijn armen een tijdje boven mijn hoofd leggen. Dan zakte het een beetje weg.

En idd, na de bevalling nergens last meer van gehad 

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger of indroog streep #10248196 Quote

Gefeliciteerd !! 

Felyar
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer avondfles eruit? #10248195 Quote

Volgens mij zijn wij rond de 4 maanden gestopt met de laatste fles. We moesten haar elke avond wakker maken en heel veel dronk ze niet.

Dus besloten om ineens te stoppen en zien wat er zou gebeuren. Het pakte erg goed uit, ze heeft sindsdien bijna niet meer in de avond om de fles gevraagd (alleen in de periodes wanneer ze bijv tandjes krijgt, krijgt ze nog wel eens een fles) en ze slaapt sindsdien veel beter 😃