BOTW

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Regelmaat baby creëren #10243699 Quote

Lastig hé… een ritme voor een baby creeëren, onze dochter is van 10Juli en slaapt overdag vaak beneden in de kinderwagen & soms sleepyhead. We leggen haar ook wel eens op haar kamertje (met babyfoon), maar vind het ook wel fijn als ze dicht bij is, als ze bijv. haar speentje wil.

overdag slaapt ze soms meer als in de avond, ‘s avonds vind ze het gezellig bij ons, en leggen haar dan vaak tussen ons in op de bank, in de sleepyhead, vaak slaapt ze dan wel weer. Maar is wel wat onrustig, maar na haar laatste fles van 22u slaapt ze laatste tijd lekker door tot 5:00/6:00u. Het mooiste is elke ochtend 6u wakker voor fles, om wat ritme te krijgen, maarja soms word ze ook wel 5u smakkend wakker voor de fles en heb je hele dag andere tijden. Lastig dit hoor🙈

je moet ook doen waar jij je goed bij voelt, maar lees wel veel hier dat kindjes overdag boven slapen. 

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10243586 Quote

Lepeltjelepeltje ritme is inderdaad fijn, maar wel lastig! Vanmorgen kwam onze dame ook een uur eerder, en wou eigenlijks de fles om 6u laten, dan heb je ‘s avonds de laatste fles om 22u, maarja als ze eerder honger heeft dan geef ik haar de fles, maar nu krijg ze dus 21u de fles en zal ze morgen weer eerder wakker zijn? Zal straks overleggen met CB hoe je toch wat een vast ritme kan krijgen. 

Overdag slaapt ze trouwens meer dan in de avond uren, ‘s avonds slaapt ze onrustig, of is ze wakker. en na de laatste fles valt ze dan vaak wel als een blok in slaap, ik zie daar het voordeel maar van, maar soms is de avond ook een moment dat je even tv wil kijken, en chillen haha. 

Wel grappig om te zien hoe snel het gaat… laatst bij het CB was een baby van 2 week, zo ienie mienie! Dan is onze meid al een stuk groter terwijl wij haar nu nog steeds klein vinden. Maar als je zo’n jonge baby ziet dan zien je pas hoe snel het is gegaan. 😊

moet eerlijk bekennen dat ik het nu allemaal leuker vind dan het pasgeboren tijdperk. Maar dat komt ook dat ik mij lichamelijk goed voel.

trainen jullie trouwens netjes elke dag jullie bekken? Ik voel soms wat druk bij het plassen, maar voor de rest niks dus vergeet het vaak🙈moet soms echt even erom denken dat ik paar keer aanspan🤪

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10243459 Quote

Mama van mees: aaah thanks!! 😊 bedankt voor de steun.😁

Heb vandaag ook gedoucht met de babyfoon, ze lag beneden in kinderwagem, maar na 10min. begon ze te huilen(speen kwijt) dus moest snel afdrogen en kleren aan haha. 

En lastig hé die flesvoeding schema’s! Ik ben over gegaan op 5 flessen overdag i.v.m. Doorslapsn, en ze drinkt dan de 120cc (135cc) om de 4 uur leeg. Met haar 4,3 kilo komt ze zo wel aan de juiste hoeveelheid voeding.

Ik had nog Omneo maar ze wou niet meer dan 100cc hebben… en aangezien ze ‘s nachts niet kwam moest ik om de 3u overdag, en begon ze van te spugen en geen honger. In overleg met CB heb ik nu half/half de omneo en de standaard, en mevrouw drinkt nu haar 135cc flessen leeg en heeft er soms niet eens genoeg aan. CB maar zeggen dat het vast niet aan de Omneo lag…. toch bijzonder dat ze nu weer beter drinkt. 

Probeer me ook aan het schema te houden, maar soms heeft ze we wat eerder honger maar dan is meteen alles in de war🤪 6u / 10u / 14u / 18u / 22u

wat ik wel wennen vind is het wakker blijven voor de laatste fles, sliep normaal altijd vroeg, en incl. Half uur omhoog en rustig drinken i.v.m. Reflux, lig ik elke avond laat te slapen, mis het soms wel, op bed gaan wanneer ik wil 😆

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10243438 Quote

Onze dochter gaat ook mee onder de douche, alleen kan dit alleen als we samen thuis zijn. De 1 gaat alvast onder de douche staan, en de ander kleed haar uit. De eerste keren vonden wij het overpakken ook spannend, glibberig en bang dat je haar laat vallen. Maar op ten duur krijg je er wel vertrouwen in! 😃👍🏻

Onze dochter geniet er enorm van! warm & huid op huid contact. We hebben o.a. een regen douche, dus er komen wat sputters in haar gezicht, ze vind dat helemaal niet erg, als we haar omhoog doen (zoals bij een boer) dan ligt ze ontspannen te genieten, en kan ik haar haar wassen. Ik was haar ook met zeepvrije wasgel van naïf, en spoel haar daarna weer af, glibbert niet heel erg, en als ik het spannend vind dan hurk ik in de douche om haar over te pakken op bijv. Andere arm, voelt dan vertrouwd als je niet zo ver van de grond bent 😁

wij vinden het veel handiger en sneller dan een badje, maar in bad geniet ze ook van dus dat doen we ook zeker.🥰

uit de douche vind ze vreselijk! Huilen… koud (denk ik) & eigenlijks wil ze er niet onder vandaan. 😆

dus al met al, hoe vaker je samen doucht hoe meer je vertrouwen krijgt.

onze dame is alweer bijna 9 week!! En slaapt al 1,5 week door (8u achter elkaar) en moeten haar soms wekken om 6u voor een fles,hopelijk blijft ze dit doen 😴

En kan iemand mij even vertellen dat het goed komt??? Ben deze week een hele week alleen met haar, man is (ver)weg voor werk, en vind het gek genoeg spannend! En ook wel zwaar om alles alleen te doen, ik keek uit naar de momenten dat hij weer thuis kwam, even relaxt alleen kunnen douchen en dan deed hij de flessen ‘s avonds. 

Morgen moet ze ook nog naar het CB voor prikken… kinkhoest vaccinatie al gehad met 4 week (was een melding in de buurt) en daar heeft ze geen last van gehad. Hopelijk gaat het morgen ook goed!

vind het leuk om hier te lezen hoe het met jullie gaat, slaapt jullie kleine overdag ook nog veel? Hier slaapt ze soms overdah ook heel veel, en soms wat minder, maar tot nu toe wel een slaapkoppie!!

en… gelukkig is haar baby acne weer weg en is ze weer super mooi & zacht🤩🥰

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Menstruatie na bevalling #10241879 Quote

Ik geef flesvoeding, en toen mijn dochter precies 6 week oud was, begon ik weet te bloeden en denk dat dit mijn menstruatie was, heeft ongeveer 4/5dagen geduurd en het kraamvloeien was toen al weken voorbij, dus neem aan dat dit mijn echte menstruatie alweer was. 

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby acne, berg, droge huid… baby 8 week! #10241503 Quote

Wat fijn om je bericht te lezen, ze heeft het net als jou dochter had in haar wenkbrauw en boven haar neus. En ben ook iets te enthousiast geweest denk ik! Oeps🙈 hopelijk heeft ze met een paar maand weer haar zachtje baby huidje terug! Ze was zo heerlijk zacht bij de geboorte 🥰

ik zal die badolie eens bekijken, onze dochter gaat om de dag in bad/onder de douche, niet lang maar haar lichaam is verder totaal niet droog en ze geniet er zo enorm van! Maar als het droger word dan ga ik dit ook minderen.

heb je de nurturing cream van naïf wel eens voor je zoontje gebruikt? Lees heel veel goede reacties online dat het zelf eczeem laat verdwijnen. Dochter krijgt er ook meteen een zachtere huid van, maar moet wel blijven smeren. Zit niks in en werkt wel echt. Gebruik ook de badolie van naïf, vind zwitzal heerlijk ruiken maar teveel parfum naar mijn idee. 

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10241193 Quote

Morgen is ze alweer 8 week! Moet ook nog een ritme krijgen, uit bed, haar wassen/in bad, fles, even eruit. Je bent de hele dag aan het “plannen”. 🙈 vind het soms best vermoeiend, ook al lijkt het verlof relaxt, dat is het niet altijd. 

ze slaapt overdag nog veel, krampjes momenteel al een week niet gehad (mogen weg blijven😜) ze heeft nu 2 nachten doorgeslapen (na 8u na haar laatste fles haar wakker gemaakt voor voeding) daarna allebei nog weer even geslapen. Ben benieuwd wanneer ze mag slapen tot dat ze zelf wakker word voor een fles.

ze mag al wel naar de 120cc of 150cc maar ze heeft wel genoeg aan om de 4u 100cc dan moet je wel 6 flessen aanbieden, maar als ze door slaapt moeten ze overdag om de 3uur, ben echt nog zoekende… CB gaf aan dat ik wel meer in de fles mag doen, en dat doe ik ook, maar ze drinkt soms eens 110cc en soms de volle fles maar dan begint ze met spugen.. 

gister was ze tijdens het drinken aan het poepen, schijnbaar ging dat verkeerd wat ze spuugde zowat de fles eruit en kwam zelfs via haar neusje, vreselijk om te zien.. 

ze spuugt sinds ze van hipp overgestapt is naar Nutrilon Omneo veel meer, de omneo is ook dikker dus wil binnenkort wel proberen of we weer terug kunnen naar een standaard, bij Hipp konden we steeds de flessen ophogen en dronk alles op, alleen sinds overstap blijft ze op de 90cc zitten..

ze krijgt Omneo vanwege ze keutelvorminge ontlasting had, met Omneo zijn het mosterd luiers om de dag. Maar haar poep en windjes stinken enorm (komt van de voeding las ik…)

volgende week weer naar het CB, ben benieuwd naar haar groei. 

Ik lees nog steeds mee, en lees ook dat sommigen een “huilbaby” hebben, wat lijkt me dat zwaar.. hopelijk word het snel beter!! 🙂 te weinig slaap breekt je op, ik had al last van 1x per nacht eruit voor voeding, dus snap hoe erg het is! Het kan alleen maar beter worden toch? Er komt een moment dat alles leuk word 😊

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Hipp combiotic 1 #10237151 Quote

Wij hebben het vanaf de geboorte gebruikt, dochter dronk het goed, ze had geen krampen maar moesten helaas met 3 week overstappen op Nutrilon Omneo i.v.m. Keutelvormige ontlasting.. dochter is ondertussen 6 week en heeft nu wel dunne luiers, maar wel wat krampjes gekregen (maar dit kan ook liggen aan haar leeftijd, dat alles is gaan werken?) en ze spuugt nu meer en van de Hipp heeft ze de eerste 2 weken geen drup gespuugd… het is nu bij elke fles raak helaas. Maar dit kan ook aan de leeftijd liggen..

Als haar ontlasting goed blijft wil ik wel weer terug naar Hipp om het te proberen, gek genoeg is er weinig bekend over. VK, Kraamverzorgster en CB kenden het niet, bijzonder…

Mijn man vond Hipp lekker zoet smaken, en de Omneo is bitter en vies. Arm kind! Hopelijk kunnen we na een tijdje weer terug naar Hipp 😃