BOTW

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Stuwing #10234991 Quote

Stuwing.. vreselijk! Kon niet op mijn zij liggen slapen, gelukkig was de ergste “pijn” na een dag over.

Ik droeg wel de hele dag een sport bh (van de action zonder vulling, rekbaar, maatje kleiner dan normaal hiermee kon ik ook nog lekker slapen) droeg er ook 1 onder de douche, heb de warme douche op mijn voorgevel zoveel mogelijk vermeden, en kwam er ook niet aan, kreeg soms een toeschietreflex als ik er even langs kwam met mijn hand, heel irritant.. 

Had appelstroop in de vriezer, dat verkoelde wel, maar de zakjes werden snel warm. 

Wat bij mij echt hielp waren witte koolbladeren bij mijn bh in, net zo lang tot ze zacht waren. Was daarna heel snel weg.

had trouwens ook geen jeuk, wel kwam er steeds een donker geel drupje uit, dit heeft nog wel een tijdje geduurd. (Na 3,5 week was het wel weg geloof ik)

Dochter is nu 5 week, en alles is weer normaal gelukkig.

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Babyacne #10234479 Quote

Zoals ik lees herkennen jullie het rood worden van de puistjes & de hoeveelheid wel. Hopelijk stopt het nu wel en komen er niet nog meer, haar voorhoofd is nog aardig pukkevrij gelukkig, van de voorkant valt het iets minder op dan van de zijkant.

tulipaa: hier hetzelfde, als ze erop heeft gelegen zijn ze vuurrood. Gek genoeg na het in bad gaan vanavond zijn ze minder rood, ‘s avonds worden ze lichter van kleur en overdag zijn ze rood.

en hoop niet dat het eczeem word in elk geval, ik hou het in de gaten. Heb nog een foto naar CB gestuurd en de arts blijft erbij dat het acne is. Mocht het erger worden of als ik het niet vertrouw ga ik langs de dokter 🙂

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Afbouwen omneo #10233217 Quote

Ik ben wel benieuwd waarom jullie half/half deden. Onze dochter van 4,5week kreeg eerst flesvoeding van hipp, maar CB vond haar keutels te hard (geen dunne ontlasting, maar wel poep bij elke verschoning) en ze wouden dat we over gingen stappen op de Omneo, en konden gelijk overstappen, hoefde niet eens half/half om te wennen, ze dronk in het begin wat minder, Hipp is ook zoeter dan de Omneo, die is dikker en mijn man vond hem wat bitter. Maar na 2 week drinkt ze gelukkig heel goed. Wel spuugt ze (mondje terug) van deze voeding. Gelukkig zijn de ergste krampen weg, ze heeft wel moeten wennen aan de voeding. 

Ze poept nu 1x per dag een volle (mosterd) luier, en soms slaat ze een dag over. Hoop wel een keer weer naar de standaard over te kunnen, lijkt mij stuk lekkerder haha :-p

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10230804 Quote

Kimmy: gelukkig ben ik dus niet enigste haha. Ik lees idd heel veel positieve verhalen, en ze genieten vollop! Ik dacht dat er wat mis met mij was, het is gewoon allemaal wennen. 

Hoe oud is je dochter als jullie naar centerparcs gaan? Klinkt idd wel fijn een eigen huisje. 😊

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10230745 Quote

Hallo dames!

Voor de bevallen dames gefeliciteerd!! 😃

en hoe ervaren jullie de eerste weken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms echt vermoeiend/zwaar vind, ondanks onze dochter (nog) aardig makkelijk is. Maar al die regels, en vaste tijden voor flesvoeding, helft van de tijd slaapt ze nog, niet wakker te krijgen, maar volgens CB moet ze om de 3/4u wel de fles (‘s nachts max 6u ertussen) ze drinkt dan maar soms 50cc omdat ze zo ver weg is. 

Ook overgestapt op andere voeding, en heeft nu wat last van krampjes, en de voeding is minder lekker.. 

Al met al moet ik enorm wennen aan ons nieuwe leven, de gebroken nachten breken ons wat op geloof ik, man is soms ook chaggie, en minder geduldig. We hebben samen 3 week vrij en wil graag eruit met zijn 3tjes maar waarheen? Ons meisje is nog zo jong (woensdag 4week)

iedereen om ons heen gaat op vakantie, en stiekem denk ik: wat had ik dat ook graag gewild, er uit zijn!! Thuis zitten en kraamvisites zijn we zat.

mijn ouders zitten op een camping 3u rijden verderop, manlief wil graag een dag heen en dan daar een hotel pakken, om eruit te zijn als ze 5/6 week is, ik zie alleen maar beren op de weg zoals: wat als ze veel huilt, of krampjes heeft… 

wat doen jullie? Gaan jullie ook al verder weg met de kleine? 

ik zit nog te wachten op de roze wolk, moeten even een ritme weer vinden in ons leven, ook al is ze zo mooi en lief, alles is gewoon even anders. 🙂 maar van kraamtranen nog geen spoor te bekennen, hele zwangerschap door de hormonen al “vlak” / minder vrolijk, en ben nog steeds niet te oude ik.

lees soms dat mensen zo genieten, en denk dan echt dat er wat mis met mij is☹️☹️

wil graag ook weer helemaal hersteld zijn, en gewoon genieten. (En doorslapen zou ook wel fijn zijn haha) ben al wel aardig mobiel weer, dat mensen vragen:  nu alweer te been? Maar ik voel me lichamelijk aardig “normaal”, jullie dan?

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Co sleeper hoge boxspring #10228613 Quote

Enigste die echt geschikt is, is de petite amelie co sleeper (€119) heel mooi hoog en handig dat er wielen onder zitten. Het hek kan aan één kant naar beneden, maar je krijgt hem niet helemaal mooi strak tegen je bed aan vind ik. Wij hebben de hekken omhoog en hem naast ons bed geschoven. 

bednest was ook aardig hoog, maar die vond ik persoonlijk te duur. (€399)

heb een lange zoek tocht gehad, en bijna niks past verder, hopelijk heb je wat aan deze tip. 

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Speen drama #10228193 Quote

Ik zou een Bibs speen proberen, hier vanaf week 1 in gebruik, en ze pakte hem  meteen goed en kan hem heel lang inhouden. Als ze hem zat is plopt ze hem zelf eruit, en moet hem soms eruit trekken als ze slaapt hihi.

heb geen andere speen geprobeerd, de bibs speen lijkt vrij groot en lang, maar ze heeft er geen enkel probleem mee. Terwijl ik zou denken dat je er van gaat kokhalsen haha..

bibs zit ook heel mooi om de mond, hij raakt de huid niet alleen de lippen. Ik snap de trend wel, aanrader👌🏼👍🏻

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Roze wolk, kan die ook #10227851 Quote

Wauw wat een super lieve reacties!! Het doet me heel goed om te lezen dat ik echt niet de enigste ben met dit gevoel. 😊 en fijn om ook jullie verhalen te lezen. 

sommige mensen om mij heen gaan met 5 weken oude baby paar dagen weg, ik denk echt; hoe dan?? Lijkt me zo veel geregel en gedoe.. 

mijn man wil wel een nachtje weg onder in het land als ze rond de 5/6 weken is, mijn ouders zitten daar op de camping, en hij wil een hotel in de buurt boeken. Ik zie alleen de autoreis van 3u niet zitten. 

Misschien moet ik ook relaxter worden, en gewoon ook onze ding blijven doen. Als ik even eruit ben naar bijv. mijn zus en daar gezellig zit voel ik me ook gelukkig, krijg ik het gevoel dat het normale leven weer door gaat, en niet hele dag in huis zit. 

Vanmorgen was onze dame wat onrustig, ondertussen lig ik lekker op de bank en slaapt ze nog lekker. Kijk er stiekem weer naar uit als mijn man morgen ook weer thuis is, vind ik ook gewoon gezelliger.

moet wel eerlijk zeggen dat ik echt respect heb voor alleenstaande moeders, dan sta je na een kraamweek er volledig alleen voor, ik vind de gedeelde zorg al zwaar🙈

hopelijk beleef ik de “roze wolk” ook over 6 week (of eerder) en ben hopelijk snel hersteld. Van zere onderkant, ging ik naar stuwing, daarna blaasklachten/pijn in buik, momenteel is alles weer rustig en hopelijk komt er niet weer wat anders om de hoek kijken haha. 

Wanneer waren jullie ongeveer hersteld? Had een vrij makkelijke bevalling en klein scheurtje aan binnenkant, maar is al genezen (2/3hechtingen gehad?)

nogmaals bedankt voor jullie verhaal/steun!! Had ik echt even nodig.