BOTW

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Roze wolk, kan die ook #10227653 Quote

In het weekend en als mijn man niet naar het werk hoeft (nog 4 dagen werken en dan lekker 3 weken samen vrij) doen we om en om de nachtvoeding en hij helpt eigenlijks overal waar nodig is.

ben zowiezo ook soms onzeker, wat moet ze aan? Heeft ze het dan niet te warm, of niet te koud? Lakentje over of niet? Oh jeej staat ze nu op de tocht? Kan ze wel lekker even met ons buiten zitten? Of tocht het dan, of is het te warm… en ga zo maar door.. ben soms zo bang dat ze verkouden of ziek word, soms te beschermend…

als kraamvisite weg is was ik haar handjes etc altijd even, of kraamvisite moet hun handen wassen. Ben overbezorgd lijkt het wel haha. Misschien word ik ook wel gek van mij zelf en ervaar ik daarom dit gevoel. Eerste kindje is altijd spannend

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Roze wolk, kan die ook #10227650 Quote

Oeps.. dat ging verkeerd, en kan met tekst ook niet bewerken..

maar kan de roze wolk ook nog later komen? Vind het best moeilijk om het te vertellen.. maar wil toch mijn hart luchten, maar ik ervaar nog de “roze wolk” niet. Momenteel een dochter van 2,5week, een prachtig en tevreden meisje. Maar ik voel me soms gewoon “geleefd..” de dagen vliegen voorbij! En moet nog steeds wennen aan de nachtvoeding, slaap momenteel als een roosje en kan soms echt moeilijk mijn bed uitkomen als mijn wekker voor de fles gaat of dat ze zelf al wakker is geworden. (Zetten jullie ook een wekker of voeden jullie op verzoek??)

voel me de laatste dagen wel schuldig dat ik nog niet helemaal happy ben met mijn nieuwe leven, door de hormonen was ik tijdens mijn zwangerschap al emotieloos, en heb tot nu nog geen kraamtranen gehad, kon ik maar lekker een potje janken 😫 ik moet gewoon wennen aan het feit dat ik niet even meer de deur uit kan, en de vaste tijden voor een fles. Tijdens zwangerschap was ik enorm futloos en lag dan heerlijk op de bank een serie te kijken, liefst hele dag.. en nu heb ik daar soms geen tijd voor, en soms zit ik net aan mijn ontbijt en heeft ze een wakker uurtje 😉

vanwege de flesvoeding kan ik soms ook prima even de deur uit, als man thuis is met haar, heb daar dan niet echt moeite mee, is dat normaal??

van te voren dacht ik: ze blijft eerste tijd echt bij mij!! Niemand die even op haar mag passen, ben dan vast mega ongerust. En dat gevoel heb ik nu niet meer, of het komt natuurlijk dat ik mijn man de zorg voledig toevertrouw 😉

ik kan trouwens ook slecht tegen dit weer.. als ik haar knuffel of de fles geef hebben we het allebei mega warm, misschien ben ik daardoor ook wel wat minder vrolijk.. 

maar ik lees zo vaak dat mensen zo genieten, en leven op een roze wolk, ik denk dan: waarom ik niet?? 

Wanneer verdwijnen de hormonen? Wil graag weer de leuke ik zijn!

heb het ook besproken in het begin met verloskundige en kraamzorg, die gaven aan dat veel mensen zeggen/schrijven te leven op een roze wolk, en ondertussen met een krijsend kind op de arm te zitten, en ze gaven aan dat het best normaal was. Wel moet ik natuurlijk in de gaten houden dat het niet erger word.

ben soms bang dat ik die postnatale depressie KAN krijgen.. maar ben ook een beetje een hypogonder dus ben al snel bang voor zulke dingen.. 

Morgen voor het eerst een nachtje alleen met de kleine meid, man is weg voor het werk, ik vind het gek genoeg best spannend! Gelukkig doet ze het heel goed, drinkt goed en huilt weinig, maar vind de eerste weken wel vermoeiend. Alles draait even om haar en dat is begrijpelijk. Ze krijgt echt wel genoeg aandacht en liefde, maar ik wil graag de echt vrolijk en gelukkig zijn.

ook veel mensen gaan op vakantie, en denk dat ook: och heerlijk! Lekker eruit, en genieten. Misschien ben ik stiekem wat jaloers? 🙈 Maar met een kleine gaan we niet weg, dat komt wel weer 😃

herkent iemand zich in mijn verhaal? Of heb ik alleen maar dat gevoel?

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10227074 Quote

Ik dacht trouwens dat je met borstvoeding op verzoek mocht geven? Mijn schoonzus moest laatst om de 3 kwartier/halfuur voeden, lijkt me zelf heel slopend pfff… 

Vandaag zei cb nog dat ik zelfs vaker flesvoeding mag aanbieden als ze eerder honger heeft, omdat het zo heet is.

maar goed volgens mij is elke CB weer anders… de 1 zegt dit, en de ander dat…

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10227071 Quote

Leuk een nieuw forum! Ik schrijf ook weer mee 😃

10Juli bevallen van onze dochter, het is een tevreden maar heel bewegelijk meisje. Ze slaapt wel veel, jullie kindjes ook?

Zijn vandaag overgestapt naar Nutrilon Omneo voor krampjes en obstipatie, en vind het best spannend, hopelijk krijgt ze er geen last van. We hadden voeding van Hipp, en ze dronk het goed, alleen poepte ze bij elke verschoning, en vaak waren het keutels. CB vond dit niet goed en gaf aan over te stappen, vond het wel lastig want ze had nergens last van, maar ze begon gister toch druk te zetten voor het poepen, dus toch maar overgestapt, hopelijk binnenkort dunnere luiers 😁

en we hebben allemaal last van de warmte, opzich vind zij het nog niet heel erg, maar vind het zelf lastig van wat ik haar aan moet trekken, en als ik de deuren open zet ‘s avonds ben ik weer bang dat ze op de tocht staat. Slapen jullie met ramen dicht? En wat is echt tocht? Als het buiten wat waait mag ze dan niet buiten slapen (in de kinderwagen)

en normale temp. Op slaapkamer is 16-20 graden, bij ons is het 30 graden. En maak ik me weer zorgen of dit goed is!  Had gegoogeld en kwam uit op hitte en wiegendood…. heel fijn, ga niet meer googelen haha.

Ze ligt in een romper met een lakentje, en controleer regelmatig haar nekje en haar temp. Haar temp word niet hoger dan 37.2 gelukkig.

en knuffelen is ook wat minder fijn, krijg het er smoorheet van, en zij een zweet koppie, en word helemaal warm van ons… (word dan gewoon rood) vind het echt vreselijk dit weer. 

Voel me echt soms een overbezorgde moeder haha🙈 

gister een newbornshoot gehad, en we zijn enorm benieuwd naar de foto’s! Was blij dat het in de ochtend was en we daarna weer lekker thuis waren☀️🥵

leuk om te lezen hoe het met de rest gaat! 😃

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Ondergoed na bevalling #10226687 Quote

Ik als hippe mama loop in de Mady (oma)onderbroeken van de zeeman🤪ze zitten heerlijk! En kraamverband blijft er goed in zitten. En kosten maar €3,99 voor 2 stuks ofzo? 

echt een aanrader hoor!! Heb ze in het wit, mintgroen en zwart 

Bedankt dames voor jullie reacties!! En bedankt Gebruiker1008 voor je lieve woorden 😊

ik heb vandaag wat extra water toegevoegd 5cc/10cc, 1x had ze wat dunnere poep, maar is nu alweer wat stevig.. en ze moest vandaag wel een beetje druk zetten. Gister nog gezegt dat ze geen kracht hoefde te zetten, nu deed ze het wel even… 😂

hou het nog even in de gaten, van het vele poepen heeft ze wel wat rode billetjes.. zo zielig! 😥

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10223229 Quote

Onze dochter was altijd rustig, maar voor de bevalling begon ze wat meer te bewegen. En ik had eigenlijk de hele tijd een harde buik. 

Tijdens de weeën voelde ik haar niet, tijdens persweeën ook niet. Vond ik soms best spannend en was elke blij dat ze er weer met de doppler aankwam, haar hartje bleef gelukkig steeds hetzelfde kloppen, dus ze had het prima naar haar zin nog. (Kan het me niet voorstellen als je hoofd er bijna uithangt haha)

sinds gister stuwing… (flesvoeding) vreselijk! Kon niet op mijn zij slapen want ze staan op knappen. Met een strakke bh aan, en kon 1 fijne houding vinden toch nog een klein beetje geslapen. Hopelijk verdwijnd het snel. Word al een witte kool vandaag voor me gehaald en koel het af en toe met appelstroop uit de vriezer, en paracetamol is ook erg fijn.

iemand nog een gouden tip die het ook gehad heeft? Las ook iets over thee maken van Salie? Moet melkproductie remmen, lijkt me wel heel vies haha.

BOTW
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10223028 Quote

MammavanB: je nieuwe lijf is gewoon even wennen, maar je hebt er iets moois voor terug, zo moeten we het maar zien😊 fijn dat je ook alweer zo snel op gewicht bent.

JustanotherName: Spannend! Hopelijk begint het snel!! En ja Liv vind ik super mooi!! De kraamzorg schrijft haar naam vaak met een hartje (puntje van de i) ziet er zo leuk uit. Kort en stoer 🙂