MAJJ

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer krijgen we er een ritme in? #10175954 Quote

Ach ik heb hier soms ”Zijn perfecte ritme” en dan gooit meneer het wel weer om.

Ik heb de controle losgelaten en laat hem het bepalen. Wel start ik elke dag om 7:30 (Als hij niet wakker is maak ik hem wakker) en maak ik hem ’s avonds wakker om 22:00/22:30 voor zijn laatste fles zodat hij de nacht doorslaapt.

Nu zit hij bijvoorbeeld in een sprongetje en woelt hij de hele nacht door zijn bed. Dus papa en mama mogen nog niet doorslapen en stoppen hem regelmatig weer even in. En als hij zichzelf rond een uur 5 weer onder de deken vandaan wurmt kan het ook nog goed zijn dat hij toch een klein flesje wil..

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Mirena spiraaltje of nuvaring als anticonceptie #10175938 Quote

Ik heb alleen de dag zelf wat gebloed. Dag 2 nog een paar druppels en daarna was het voorbij!

Mijn verloskundige gaf aan dat je tot een half jaar na de plaatsing onregelmatig kan bloeden..

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Stuitligging #10175858 Quote

Ondertussen al 14 weken op deze grote wereld maar hij lag sinds het mogelijk was om te voelen als in stuitligging. Bijna 20 weken lang heeft de verloskundige hem bij elke echo aangemoedigd om te draaien, maar helaas!

Omdat het mijn eerste is heb ik bewust voor een keizersnede gekozen na een draaipoging. (Na vijf minuten heb ik dit gestopt want de pijn was te heftig) een stuitbevalling vond ik doodeng. Hij heeft tot 38,5 (weken) ook maar niet een keer geprobeerd om te draaien haha!

Keizersnede gepland maar 2 dagen eerder met een spoedkeizersnede gehaald. Is me allemaal meegevallen en heb een heerlijk eigenwijs jochie in het ledikantje aan t snurken nu. Maarja, dat zeggen ze allemaal. Stuitkindjes hebben een heerlijk eigenwijs en koppig karakter!

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Mirena spiraaltje of nuvaring als anticonceptie #10175850 Quote

Heb 8 weken na mijn keizersnede een mirena spiraal gezet. Geen last gehad.. zowel niet van het zetten als de dagen erna.

Heb hem eerder laten zetten bij de huisarts, toen wel last gehad.

De enige bijwerking die ik zo af en ervaaf is iets donkere afscheiding. Geen horrorverhalen hierzo!

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: 16 weken zwanger en nog steeds elke dag ziek #10123959 Quote

Erg naar maar herkenbaar.

Heb van 6 tot zeker 16 weken hele dagen overgegeven. Daarna is dit verminderd naar een keer of twee keer in de ochtend. Maar nu nog steeds (Bijna 34 weken) spuug ik van de meest simpele geurtjes.
    Helaas is die 12 weken echt een fabeltje.

Dat spuugen maakt het wel moeilijker om te genieten van je zwangerschap moeilijk. Ik keek elke dag even naar de echo om goed te realiseren dat ik een wondertje aan het maken ben en daar alles voor over heb.

Experimenteer even in wat je beter binnen kunt houden, ik heb een lange tijd eierkoeken gegeten als ontbijt.
    Mijn verloskundige zei: Je kan wel gezond een bruine boterham gaan eten met kaas maar als dit er weer uit komt, alles wat je binnenhoud is mooi meegenomen. En die kleine die pakt jou reserves wel..
    Ook kan je je verloskundige informeren over zetpillen, dit werkte bij mij wel! 

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Onzeker! Meerdere die dit herkennen? #10123952 Quote

Hey!

Niks om je zorgen over te maken, de klachten zeggen niks over jou zwangerschap!

Misschien een mooi voorbeeld.. Ik ben tegelijkertijd met mijn schoonzusje zwanger (33+ weken op dit moment) zelf heb ik van week 6 tot week 18 hondsberoerd op bed gelegen en kon ik alle verschijnselen afvinken. Mijn schoonzusje daarintegen voelde zich kiplekker.

Zowel wij als moedertobe en onze onze kindjes maken het ontzettend goed.

Ik snap de onzekerheid maar probeer vooral te genieten! De een reageert gewoon anders op de hormonen dan de ander. 

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Onzeker! Meerdere die dit herkennen? #10123951 Quote

Hey!

Misschien een mooi voorbeeld.. Ik ben tegelijkertijd met mijn schoonzusje zwanger (33+ weken op dit moment) zelf heb ik van week 6 tot week 18 hondsberoerd op bed gelegen en kon ik alle verschijnselen afvinken. Mijn schoonzusje daarintegen voelde zich kiplekker.

Ik snap de onzekerheid maar probeer vooral te genieten! De een reageert gewoon anders op de hormonen dan de ander. 

MAJJ
    Bijdrager
    In reactie op: Onzeker! Meerdere die dit herkennen? #10123950 Quote

Hey!