Spruit D

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10193469 Quote

Ik heb even niets van me laten horen, omdat ik vorige week maandag met 38 weken en 4 dagen ben bevallen. Ik ging er eigenlijk vanuit overtijd te gaan, maar niet dus. 

Zondagavond werd ik wakker in een plas helder vruchtwater. Een uur later begon ik wat last te krijgen van krampen, die steeds wat pijnlijker werden en steeds regelmatiger kwamen. Rond 7.00 uur kwam de verloskundige, toen had ik 4 cm en mocht rustig naar het ziekenhuis. Daar bleef ik vervolgens hangen op 5 cm, waardoor we rond 14.00 uur besloten een infuus met weeenopwekkers aan te hangen. Toen de gynaecoloog na amper een half uur ging voelen had ik 9,5 cm en mocht ik al voorzichtig iets meegeven. Even later mocht ik echt gaan persen, maar mijn weeen zwakten wat af waardoor ik vooral op eigen kracht moest persen. Uiteindelijk is onze dochter na een uur persen met de vacuum en een knip geboren. Een beetje jammer dat ik, ondanks de knip, ook nog een totaalruptuur heb opgelopen en gehecht moest worden op de OK. 

We genieten volop van elkaar en zitten heerlijk in een ‘bubbel’. De rest van de wereld gaat een beetje langs me heen. 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10190500 Quote

@ Rolo: Vond je het strippen pijnlijk? Mocht het zover komen dan wil ik het inleiden tot 42 weken uitstellen. Natuurlijk wel zolang mijn kleintje het goed heeft daarbinnen. Omdat inleiden toch onnatuurlijk opwekken is, hoor je vaak dat er dan een langdurige en heftige bevalling volgt. Ook zou ik het liefst gewoon met mijn eigen verloskundige bevallen (wel poliklinisch). 

@ Liedjeapril: Vermaak jij je nog een beetje thuis? 

Inmiddels is bij mij weer alles rustig en ik ga lekker verder met alle taakjes van m’n to do lijstje 😀 Hopelijk wordt het binnenkort wel weer wat mooier/warmer weer. 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10189821 Quote

@ Kelly Ouwerkerk: Gefeliciteerd met jullie dochter, heerlijk dat alles zo goed gaat! Heb je een fijne kraamtijd? 

Ik heb vandaag een drukke dag gehad en nu sinds een paar uur bijna non-stop harde buiken die gevoeliger zijn dan anders. Pijnlijk kan ik ze niet noemen. En af en toe een stekend gevoel ‘beneden’. Ik kan me nu heel goed voorstellen dat je helemaal zat bent als dit dagen aanhoudt. Morgen ben ik 38 weken zwanger van de eerste. Ik zat vanmiddag nog te verkondigen dat ik toch echt over de 40 weken ga, maar nu ben ik daar ineens niet meer zo zeker van. 

Plannen jullie gewoon nog afspraken wat verder weg van huis? Dat begin ik nu een beetje lastig te vinden.

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10188709 Quote

Aargh… Herkenbaar die irritaties over schoonmoeders!

Dankzij mijn schoonmoeder heb ik vanmiddag een afspraak met HAAR vriendin. Waar ik verder niks mee heb. Haar vriendin wilde graag een afspraak met me maken om ons huis te komen bekijken en te komen kijken hoe het met me gaat. Mijn schoonmoeder had gezegd dat ze maar gewoon langs moest gaan, die vriendin heeft toch maar even een afspraak met me gemaakt. Ik was te verbaasd om nee te zeggen, maar  hoe dichterbij de afspraak komt hoe idioter ik het begin te vinden. Nu ben ik dus als een malle mijn huis aan het poetsen. 

Ik ben sowieso bang dat mijn schoonouders na de geboorte iedere dag (onverwacht) op de stoep zullen staan, dus een spoedcursus assertiviteit is voor mij geen overbodige luxe… Mijn vriend heeft zo ongeveer als standaard antwoord: “ze bedoelen het goed”, maar daar heb ik dus ook niet veel aan. Verder heb ik een leuke, lieve schoonmoeder maar ze loopt gemakkelijk over me heen in haar enthousiasme. 

Einde klaagzang 🙂

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10187693 Quote

@Sien: Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een leuke naam hebben jullie hem gegeven! Zoals je het beschrijft klinkt het als de ideale bevalling. 

Ik ben vandaag 37 weken. Toch een gek idee dat ons kindje (we weten het geslacht nog niet) vanaf nu geboren mag worden. 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Vakantie met 31 weken zwanger #10186253 Quote

Ik ben een paar weken geleden nog een week naar Oostenrijk geweest. Toen we vertrokken was ik 34+2. We reisden met de auto en hebben onderweg wat vaker gestopt om even te plassen en de benen te strekken. Wel kon ik kort van tevoren de knoop doorhakken om wel of niet te gaan. Een paar dagen voor vertrek had ik nog een controle bij de VK en alles was prima (zij zag ook geen bezwaren om niet te gaan). 

Succes met je beslissing!

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10185933 Quote

Hier nog een mama to be die graag wil meeschrijven. Ik ben 25 april uitgerekend van ons eerste kindje. Aanstaande donderdag ben ik 37 weken. Op wat ‘irritante kwaaltjes’ na vind ik het nog goed te doen en ik heb het gevoel dat ik overtijd ga. Vast mede omdat ik nog een hoop klusjes op mijn to do lijst heb haha. Als control freak vind ik het heel lastig dat je totaal geen idee hebt wanneer het gaat gebeuren. 

Ik hoop dat de mama’s die er aan toe zijn snel zullen bevallen!

@Bambi: van harte gefeliciteerd! Nu lekker gaan genieten. 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer babykamer klaar? #10177410 Quote

Wij hadden met 31 weken het kamertje grotendeels klaar. Ik wil het alleen nog wat opleuken met accessoires en er moet nog een zijkant van het ledikant nageleverd worden (hij was een cm te kort). Het wiegje staat nu nog op de babykamer, maar zodra de baby er is verplaatsen we die naar onze slaapkamer.