Spruit D

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Kinkhoest vaccinatie #10177408 Quote

Ik heb de vaccinatie laten zetten in week 30. Ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat m’n kwetsbare pasgeborene ziek wordt, met alle gevolgen van dien… 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Meisjesnaam #10175517 Quote

Een paar namen die ik goed bij Hannah vind passen… 

Hannah Eliane

Hannah Sophie

Hannah Karlijn

Hannah Felin

Hannah Bodine

Hannah Yinthe

Hannah Marit

Hannah Isabel

Hannah Isabeau

Hannah Jasmijn

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: April mommy’s #10167300 Quote

Hoi! Ik ben 25 april uitgerekend van ons eerste kindje. We weten nog niet wat het wordt. Spannend! Half maart heb ik mijn laatste werkdag. Ondanks dat het werken nog best prima gaat is dat toch een heerlijk vooruitzicht!

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in april 2019 #10166747 Quote

@ JLH Welke namen vinden jullie leuk? Dan weet ik in welke richting ik ideeen kan opperen. Misschien is de Zwitsal babynamen app iets voor jullie? Een soort Tinder voor babynamen. De namen op ons lijstje die aan jullie eisen voldoen: 

Ties, Floris, Fedde, Mats, Quinn/Quinten, Sil/Silvan/Silvijn, Luuk/Lucas/Luca, Jurre, Hidde, Oscar, Noud, Thijmen. 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in april 2019 #10165021 Quote

Hier nog 4 weken werken. Ik ben eind april uitgerekend, stop half maart en heb tussendoor ook nog een weekje vrij. Ondanks dat de meeste werkzaamheden voor mij nog goed te doen zijn, kijk ik wel uit naar mijn verlof!

Op dit moment werk ik 4 dagen en na mijn verlof ga ik 3 dagen werken. Heerlijk!

Hebben jullie allemaal het kamertje in orde?

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in april 2019 #10158533 Quote

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

@Gebruiker10090630/Myl Wij weten niet wat het wordt en hebben wel op elk lijstje twee ‘hele leuke namen’ staan waarvan het een van de twee waarschijnlijk gaat worden. Alleen wanneer is het DE naam, vraag ik me af… Mijn vriend opperde om te wachten tot de bevalling en dan te kijken welke naam er beter past, maar dat lijkt me wel heel spannend om op zo’n moment de belangrijke keuze te maken. 

@Bambi Ik kies voor een ziekenhuisbevalling. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis waar je kan bevallen is hier zo’n 20 minuten rijden vandaan. Dat vind ik in geval van een complicatie veel te lang duren! Mede door mijn ervaringen op het werk (operatiekamer). Het is ons eerste kindje en ik weet niet wat ik kan verwachten, dus in het ziekenhuis vind ik een veilig/prettig idee. 

@Babylin Wij zijn rond 20 weken zwangerschap naar de gemeente gegaan om de erkenning te regelen. Ons kindje krijgt de achternaam van mijn vriend. De laatste weken begin ik het toch steeds een gekker idee te vinden dat ik dan de enige ben met een andere achternaam. Maar om nou overhaast te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan is ook zo wat… Zo had ik het me vroeger als klein meisje niet voorgesteld 😉 Ik ga na mijn verlof 3 dagen werken en wij hebben gekozen voor twee dagen kinderdagverblijf en een dag in de week opa/oma. 

@Terzs Klinkt herkenbaar jouw zorgen om het kleine buikje en de kleine plus op de weegschaal. Zolang de VK zich geen zorgen maakt moeten we maar de voordelen zien van een bescheiden buikje! 😉

Ik heb vandaag de glucose tolerantie test gedaan (vanwege diabetes in de familie) en dit viel me alles mee! Het ergste was nog het twee uur stil moeten zitten op die oncomfortabele stoelen. 

Spruit D
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in april 2019 #10156096 Quote

Wat leuk, een topic met april mamma’s! Ik schrijf graag mee. 

Ik ben uitgerekend op 25 april, zit nu op 26+1. Ons eerste kindje. We willen niet weten wat het wordt, maar ik begin inmiddels steeds nieuwsgieriger te worden! Fysiek gezien mag ik niet klagen. Ik heb een heel bescheiden buikje, waardoor ik de dagelijkse bezigheden en mijn fulltime baan in de zorg nog goed volhoud. Volgens de verloskundige is het helemaal normaal en komt de grootte van mijn baarmoeder mooi overeen met de zwangerschapsduur. Maar als er dan weer een aantal mensen opmerking maken over het uitblijven van een grote buik, ga ik toch weer twijfelen of alles wel goed groeit. Wel merk ik dat ik wat sneller moe ben dan voorheen. 

We hebben al wel het een en ander aan spullen in huis. Over een paar weken komen de meubels voor de babykamer binnen en kunnen we lekker gaan inrichten! 

Verder doe ik zwangerschapsyoga, waar ik nuttige tips voor nu en voor tijdens de bevalling krijg. Heel leuk om eens in de week zo bewust bezig te zijn met je zwangere lichaam en gezellig om andere moeders to be in de regio te leren kennen.