Rolo

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Vergeten te ademen #10206054 Quote

Ze drinkt vooral in het begin erg gulzig inderdaad… ik zie haar geen voeding teruggeven, ze spuugt zelden maar ze  lijkt soms wel voeding weg te slikken. 

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Baby beschermen tegen zon in draagdoek #10205688 Quote

Ik heb bij de H&m zonnehoedjes besteld. Die zijn al beschikbaar vanaf maat 50 en factor 50 op dr gezichtje en bedekkende kleding. Door het zonnehoedje is het hoofdje in de schaduw.

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Zonnebrand #10203131 Quote

Dankjulliewel voor de tips! Heb haar gister ingesmeerd met de factor 50 van Naif. Wel bijzonder spul… ze was vanochtend nog helemaal wit uitgeslagen van dat spul🙈.

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe weet je dat de regeldagen over zijn? #10202743 Quote

Herkenbaar! Die zuigbehoefte kan je behoorlijk onzeker maken of je wel genoeg melk hebt… althans… dat had ik. Bij opnieuw aanleggen dronk ze niet echt effectief meer en ook extra gekolfde melk geven via een flesje zorgde niet voor een voldaan gevoel. Wij hebben uiteindelijk toch een speentje geïntroduceerd en na een voeding effectief drinken geven we die. Als ze die pakt en niet uitspuugt of huilerig is dan ga ik er vanuit dat ze geen honger heeft. Ik had dezelfde twijfels na de kraamweek maar uiteindelijk bleek ze op het consultatiebureau in een week tijd 380 gram gegroeid… nu ik me wat zelfverzekerder voel daarover merk ik ook dat we meer ritme hebben, want ik durf haar nu beter weg te leggen na een voeding en wat knuffeltijd ipv steeds opnieuw aanleggen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk want soms zit er inderdaad een regeldag tussen waarbij de speen niet meer volstaat.

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Jaloers gevoel naar andere babys/bevallingen #10200093 Quote

Ik herken dit wel gedeeltelijk… ik merk dat ik nu al jaloers ben als iemand anders ook bevallen is (ongeacht het soort bevalling). Mijn bevalling ging niet helemaal zoals ik van tevoren gehoopt had. Hierdoor heb ik gek genoeg sinds 1 week na de bevalling al het gevoel dat ik de bevalling over wil doen ondanks de pijn etc. Het lijkt wel alsof ik dat allemaal alweer vergeten ben. Ook vind ik dat het veel te snel gaat, deze eerste weken. Mijn dochter is pas 3 weken oud en toch ben ik alsmaar bezig met dat ik terug wil in de tijd om het over te doen zodat ik haar nog een keer voor het eerst kan vasthouden, de kraamweek weer kan over doen en dus zelfs de bevalling en de zwangerschap (wat ook echt geen pretje was). Misschien een ander soort jaloezie dan jij hebt.. maar zoals hier al gezegd wordt, ik denk dat iedereen zo’n bevalling op zijn eigen manier verwerkt en dat de invloed van hormonen daarbij ook niet onderschat moet worden. Mij helpt het wel om veel over de bevalling te praten. 

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Speentjes steriliseren en vervangen #10197683 Quote

Onze kraamverzorgster vertelde ons dat je niet meer hoeft te steriliseren maar alleen af te spoelen onder heet water…

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10195658 Quote

Gefeliciteerd ook Spruit D en Terz! Geniet van jullie kleintjes… en inderdaad… wat gaat de tijd nu snel… Alle clichés zijn hier waar!

Rolo
    Bijdrager
    In reactie op: Laten huilen of juist niet? #10195406 Quote

Ons dochtertje is ook 1,5 week oud en wil ook niet graag in haar eigen bedje slapen. Ze begint dan direct te piepen/ huilen en wil lekker bij ons liggen. Ik snap dat wel want ze is natuurlijk 9 maanden lekker bij mij geweest. Dus dat zijn heel veel overgangen tegelijk. Wat wij doen  is haar op ons borst in slaap brengen en haar dan inbakeren en wegleggen. Soms wordt ze wakker en huilt ze. Ik of mijn partner troosten haar dan weer op mijn borst, breng haar weer in slaap en probeer het dan opnieuw. Laten huilen zorgt ervoor dat ze zich alleen maar heel gestresst gaat voelen en klaar wakker is. Wat jammeren of piepen laat ik haar soms wel want daarna valt ze dan soms wel in slaap met mijn hand op haar buikje. We nemen hier ruim de tijd voor, soms zijn we wel 2 uur bezig. Maar uiteindelijk lukt dit tot nu toe wel en slaap ze 3-4 uur in haar bedje. Na de nachtvoeding laat ze zich vervolgens makkelijker opnieuw wegleggen. Mij is verteld dat je een pasgeboren baby niet kunt verwennen, dus wij proberen lekker te genieten van het vele knuffelen.