JomieJW

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Lange cyclus natuurlijk verkorten? #10249778 Quote

Dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar ik ben ook bekend met langere cycli en tevens een zeer onregelmatige cyclus (tussen 32 en 56 dagen, gemiddelde rond 43 dagen). Ik ben nu twee keer zwanger geworden in ronde 3 met beide keren een gezond kindje als resultaat (jongste is nu 6 weken). Tijdens mijn borstvoedingsperiode bij de eerste had ik geen menstruatie zolang ik borstvoeding gaf en dat was 9 maanden lang. Dus mijn lijf is volgens mij niet helemaal gemiddeld te noemen, haha. Wat bij mij erg hielp was het gewoon loslaten. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, behalve de eerste ronde na het stoppen met borstvoeding zodat ik wist wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten. Voor mij hielp het juist om het niet te weten wat wanneer kwam, omdat ik er hierdoor erg nuchter mee om kon gaan. 

Een huisarts doet meestal niets voor 1 jaar, omdat 1 jaar nog binnen het gemiddelde valt qua zwanger worden. Ja, je hebt inderdaad minder kansen dan iemand die een cyclus van 26 dagen heeft. Maar dat zegt niks over de gezondheid van je lichaam of de kansen op een goede zwangerschap. Bekijk het eens zo: jij doet er misschien 4 rondes over (wat dan overeenkomt met een half jaar), maar iemand met een kortere cyclus heeft dus misschien vaker een teleurstelling en wordt voor haar doen pas in ronde 7 zwanger – maar dus ook na een half jaar… Je moet het kunnen en het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik heb ervoor gekozen om het positief in te zien en ermee om te gaan onder het mom van “we zien het wel”. Voor mij hielp het om er relaxter mee om te gaan, wat wellicht het resultaat ook wel wat meer geholpen heeft…

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 6 weken, mijn hoofd landt niet #10249595 Quote

Het is inderdaad heel normaal dat je je totaal nog niet jezelf voelt. Ik denk dat er over het algemeen te weinig aandacht gegeven wordt (zowel in de media als bij vrouwen onderling als bijvoorbeeld bij een na controle bij de VK) aan het feit dat je zelf enorm verandert na een bevalling. Toen ik twee jaar geleden bevallen was van onze zoon, voelde ik me zeer lange tijd niet mezelf. Zoals je zegt, je bent in je hoofd ineens constant met je baby bezig. Dat zorgen maken om was in het begin zo erg, dat ik regelmatig aan zn bed stond te luisteren of hij nog wel ademde. En dat terwijl ik normaal gesproken de meest nuchtere persoon ben die er rondloopt 😉 Dat is er gelukkig voor een groot deel wel af, maar het gaat nooit helemaal weg: je bent nu eenmaal mama en draagt de zorg voor je kinderen. Dus dat je je zorgen maakt is normaal, maar je gaat het steeds meer relativeren. Ik sta er nu vaak bijvoorbeeld niet meer van te kijken als ze bij het kinderdagverblijf aangeven dat ie weer een tand door zn lip heeft bijvoorbeeld haha. Ik voel me ook weer veel meer mezelf (hij wordt over twee weken 2 jaar), maar dat heeft wel even geduurd. Je moet weer een balans zien te vinden tussen mama zijn en nog gewoon jezelf zijn én daarnaast ook nog een partner zijn. Dat heeft tijd nodig. Wat inderdaad wel helpt is erop uit gaan zonder baby en weer dingen oppakken die voor jou alleen zijn, zodat je die balans ook weer terug kan vinden. Maar wel als jij er aan toe bent. Zoals ik zei heb ik het bij mijn eerste gehad, sinds 5 weken heeft hij een babyzusje erbij. Dat hele erge zorgen maken en aan haar bed staan heb ik niet zo erg als toen bij de eerste, maar ik merk dat ik wel degelijk binnen mezelf weer een balans aan het zoeken ben. En dat terwijl ik al een kind had. Dit is toch weer een nieuw hummeltje dat van mij afhankelijk is, nu even niks zelf kan, mijn hele lijf staat in dienst van haar (geef volledig borstvoeding) en vergeet die hormonen niet! Ik ben dan ook alweer begonnen met dingen voor mezelf doen, laat papa af en toe alleen met twee kinderen en ga er lekker op uit. Het komt allemaal vanzelf weer goed en in balans, dat heeft alleen gewoon even tijd nodig 😉

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang houdt de misselijkheid aan?! #10247918 Quote

Dat is echt bij iedereen anders… bij mij hielp alleen medicatie en een ziekenhuisopname wegens uitdroging, maar ik gaf dan ook de hele dag over en was daarnaast constant misselijk. Over het algemeen zeggen ze dat je een of ik hebt rond de 10 weken en dat je lijf aan de hormonen gewend raakt rond week 12/13. Dat is de overgang naar het tweede trimester. Ikzelf heb bij de eerste zwangerschap tot week 18 overgeven en de tweede tot week 16.. En zoals ik al zei hielp alleen medicatie. Kleine beetjes eten helpt bij de meesten, zoals jij al doet, en ik heb ook tips gehoord als cola, vanille vla en meteen als je wakker wordt een cracker eten (dus nog in bed!). Eigenlijk moet je vooral ontdekken wat voor jou goed werkt. het belangrijkste is dat je maag niet leeg raakt, want die lege maag geeft het misselijke gevoel. En voldoende drinken, want vocht helpt tegen het lege gevoel en is belangrijker voor je lichaam dan voedsel in dit geval. Succes!

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 10 weken kan niet zonder mij #10247917 Quote

Het zou mij ook niet verbazen als dit een kwestie is van “even doorheen moeten”. Ik herken dit van mijn eerste zoon, die heeft dat ook een tijdje gedaan. Werd vaak ook alleen bij mij echt rustig als hij krampjes had en als ik weg ging kon hij ook veel meer huilen. Maar na een tijdje ging dit over en kon ik ze prima alleen laten. Heeft wel een paar keer gekost. Je kunt immers ook niet altijd thuis blijven en sowieso moet je zoon ook bij papa kunnen zijn als mama niet thuis is. Idee om het misschien ook een beetje te oefenen, maar dan met kortere momenten? Dus dat jij bijvoorbeeld een half uurtje weg gaat en dan weer terug komt. En de keer daarop een uurtje, die keer erna weer iets langer, etc. En dan om de dag ofzo. Geloof me, het wordt beter. Maar zoals ik al zei: daar moeten ze samen even doorheen. Baby’s worden nu eenmaal over het algemeen sneller rustig als mama in de buurt is 😉 Ook als het bij papa is, maar mama gewoon in huis of dezelfde kamer is…

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Tips herkennen bevalling #10247229 Quote

Klinkt voor mij inderdaad ook meer als voorweeën. Bij mijn eerste bevalling is het begonnen met het breken van de vliezen, dus was het vrij duidelijk dat alles begonnen was. Mijn tweede bevalling heb ik heel erg lang gerommeld (wel 3 weken), maar toen mijn weeën begonnen vond ik dat vrij duidelijk. Misschien ook omdat ik het herkende, maar ik herkende het vooral door de welbekende golfbeweging. De pijn zet aan, wordt vervolgens erger en heeft een hoogtepunt en daarna ebt het weer weg. En na een tijdje herhaalt dit zich weer. Iedere bevalling is weer anders, bij mij waren mijn weeën meteen om de 4 à 5 minuten, maar ik sta bij de verloskundige ook bekend als iemand met heel snelle bevallingen 😉 Maar er zijn genoeg vrouwen waar er langer tussen de weeën zit en dit langzaam korter op elkaar komen. Echte weeën gaan door een douche of een warme kruik ook niet weg,  het verzacht hoogstens. Succes voor als het straks toch doorzet allemaal!

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Speelgoed reinigen bij spruw? #10245960 Quote

In de vriezer haalt niet uit, want spruw is helaas bestand tegen lage temperaturen. Daarom is het ook niet uit de melk als je deze invriest 😉 Ik weet niet of er iets op internet te vinden valt, maar ik zou zelf denken aan goed uitkoken of inderdaad met dettol of alcohol ontsmetten…

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10244634 Quote

Gefeliciteerd Hin! Wat fijn dat ze er nu eindelijk is! ❤

JomieJW
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10242753 Quote

Jeuj! Babynieuws. Gefeliciteerd dames met jullie lieve kindjes! Lekker genieten van elkaar ❤