Ninaapie

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Iedere week een echo inplannen en verder heel veel met mijn vriend en ouders gesproken over mijn angst. En het proberen te relativeren. Maar ik snap heel goed dat niet iedereen dat kan. Ik heb me er altijd aan vastgehouden; met mijn lichaam is niks mis, ik kan gewoon zwanger worden gelukkig. Miskramen komen heel erg vaak voor helaas en de natuur doet zijn werk. Als er iets mis gaat met het vruchtje zorgt de natuur ervoor dat de zwangerschap afgebroken wordt. Daar doe je helaas niets aan. Ik heb altijd wel vertrouwen gehouden dat er een plakkertje zou gaan komen. En dan nog was het steeds spannend. Ik leefde van echo naar echo en toen kwam de nipt en toen de 20 weken echo. Het is iedere keer wel iets. Maar ik merkte wel dat mijn vertrouwen steeds meer begon te groeien. Inmiddels voel ik de kleine iedere dag lekker schoppen en doen. Dat geeft heel veel rust.  

Ik denk dat je goed bij jezelf na moet gaan wat jij nodig hebt om met de angst om te kunnen gaan. Is dat praten met naasten? Is dat iedere week een echo? Iets heel anders? Die vraag kan alleen jij beantwoorden. En als jij een goed gevoel hebt bij een psycholoog, echt doen. Het gaat om jou.

Heel erg naar om dat mee te maken. Ik heb in 2019 4 miskramen gehad. Ik heb me eraan vastgehouden dat het echt gewoon dikke, vette pech was. De kans op een miskraam is gewoon best groot helaas. Het is een ongrijpbaar iets, hoe gezond je ook leeft. Natuurlijk had ik er veel verdriet van, maar ik kon het iedere keer goed een plekje geven. 

Inmiddels ben ik toch 24 weken zwanger en het gaat hartstikke goed. Nipt was goed, 20 weken echo was perfect, het mannetje groeit hartstikke goed. 

Zelf ben ik overigens ook 33 jaar en dit is onze eerste.

Echt tips geven om de angst los te laten kan ik niet. Ik denk dat het ook heel erg persoonlijk is in hoe je het allemaal ervaart. Maar wat ik je wel mee kan geven is dat het dus echt goed kan komen. Zelfs na een berg miskramen. 

Wat ik wel heb gedaan is bij deze zwangerschap al met 6 weken de eerste echo en tot en met de 12 weken ben ik iedere week geweest. Vanwege mijn vorige miskramen mocht dit ook gewoon voor mijn gemoedstoestand. Dat was erg fijn en iedere echo kreeg ik meer vertrouwen. Inmiddels geniet ik er ook echt van. 

Ninaapie
    Bijdrager
    In reactie op: Verwacht mei 2020❤️ #10284976 Quote

Ja, dat klinkt echt als een harde buik LenteKindje. Het gevoel alsof je veel te veel hebt gegeten, dan kan je maag ook zo ontzettend hard en gespannen zijn. Alleen heb ik dat dus rondom mijn navel. Mijn baarmoeder zit ook al een flink eindje boven mijn navel dus bij is het echt zo in het midden. 

Ah Evbj, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen hoor. Zeker als een babyshower een beetje een wens en droom van je was. Heel teleurstellend.

Pfoe.. wat gaat die kleine hier tekeer. Ik voel hem echt iedere dag meerdere keren en gisteren voor het eerst zagen we hem aan de buitenkant. Echt zo een bultje uit mijn buik.. plop plop. Ik heb overgewicht dus dacht eigenlijk dat het nog wel even zou duren voor we dit zouden zien maar niet dus. Verder is het heerlijk om hem zoveel te voelen. Mijn vriend kan ook iedere dag meegenieten. Die gaat het ook steeds beter voelen.

Zo wonderbaarlijk en mooi. 😍

Ninaapie
    Bijdrager
    In reactie op: Willen jullie even meekijken? #10284972 Quote

Dat lijken mij inderdaad licht positieve testen. Voorzichtig gefeliciteerd! Hopelijk zet je zwangerschap mooi door. 💕

Ninaapie
    Bijdrager
    In reactie op: Buik en borsten in smeren met wat? #10284971 Quote

Ik smeer Switsal, maar meer omdat ik het gewoon lekker vind ruiken en mijn huid zacht aanvoelt. Net wat de rest al zegt; Garanties dat het werkt tegen de strepen zijn er niet helaas. 

Spannend hoor! Ik hoop op een goede uitslag voor je. Het komt inderdaad voor. Ik lees er hier vaker over.

Ninaapie
    Bijdrager
    In reactie op: Zou het nu dan toch eindelijk??.. #10284507 Quote

En heb je het al aangedurfd om een testje te doen? Ben super benieuwd.

Hoe is het nu? Heb je het al aangedurfd om weer eens te testen?