Gebruiker10104911

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: papa voelt zich buitengesloten #10237621 Quote

Gefeliciteerd met jullie kindje! Wat vervelend dat je man zich buitengesloten voelt. Waarschijnlijk komt het echt wel goed. Je kindje heeft 9 maanden in jouw buik vertoefd, dus het is niet gek dat jij op dit moment z’n favoriet bent.

Gun het de tijd en ga soms bewust even weg/uit beeld. Je man krijgt jullie zoon ook echt wel stil. Mijn man kon dit op een gegeven moment zelfs veel beter dan ik. Onze zoon is nu 10 maanden en ik zeg nu steeds: papa is de leukste, mama is de liefste. Als er wat is, is hij het liefst bij mij. Hetzelfde geldt voor eten enzo, dat doet ie het beste bij mij. Maar spelen en op pad met zijn vader vindt hij helemaal het einde. Het is prachtig om te zien hoeveel schik die 2 met elkaar hebben. 

In reactie op: Overstappen op kunstvoeding? #10237501 Quote

Heb je je melk al laten testen? Volgens mij kan dat, maar daar weet de lactatiekundige vast meer over. De zoon van een kennis wilde ook elke 2 uur drinken en leek echt nooit verzadigd. Zij heeft haar melk laten testen en er zaten niet zoveel voedingsstoffen in. Ik heb geen idee hoe dat toen verder gegaan is, maar daar is vast een oplossing voor. 

Bedenk je goed dat kunstvoeding niet de oplossing voor alles is. Ik ben zelf na 4 dagen hannessen gestopt met bv en kunstvoeding gaan geven. Onze zoon dronk niet goed en viel in rap tempo af (ook met gekolfde melk en finger feeding om de 2,5 uur, terwijl ik veel melk had). Daardoor kwam onze zoon wel aan, maar ook dan gebeurt het regelmatig dat ze na 2 uur alweer honger hebben en moet je soms rekken, want er is een max dat je mag geven. En onze zoon dronk erg traag (3 kwartier, soms een uur over een fles). Ik heb geen spijt van de overstap, maar het was zeker geen oplossing voor alles hier.

Je zou ook eens 1 flesje kunstvoeding kunnen proberen om te kijken hoe dat gaat. 

In reactie op: Slaap en voed ritme #10237333 Quote

Als je zelf happy bent met hoe het gaat, trek je dan niks aan van wat je online leest. Ik heb zelf FV gegeven, maar het voeden op verzoek wat je onbeperkt kunt doen met BV heeft me altijd prettig geleken (daarmee zeg ik overigens niet dat BV makkelijker is dan FV of iets dergelijks, voordat mensen tegen het zere been schop). Je hoeft dan niet te rekken, wat je met kunstvoeding soms wel moet doen. 

Ik heb begrepen dat hoe groter je kindje wordt, hoe meer melk hij per keer tot zich kan en gaat nemen en er dan ook langer tussen gaat laten. Misschien kun je wat melk kolven, zodat je er ’s nachts een keertje niet uit hoeft? 

In reactie op: slaapzak met voetjes? #10237332 Quote

Je zou ‘m ook een dikkere pyjama met voetjes aan kunnen doen, zo’n baby onesie/boxpakje. En ik zou persoonlijk blijven oefenen met de slaapzak. Onze zoon is inmiddels zo ver dat ie zelfs gaat staan in z’n slaapzak, dus qua bewegingsvrijheid zou het niet zoveel uit moeten maken. 

In reactie op: Waar tijd vandaan halen huishouden? #10237331 Quote

Ik wil niet lelijk doen, maar in de tijd dat je dit allemaal uitgerekend en getypt heb, had je je halve huis kunnen schoonmaken

dat dacht ik ook als eerst toen ik de hele lijst zag staan, maar het is op zich wel goed dat de TS alles in kaart heeft gebracht, meten = weten. Dan kun je veel makkelijker klusjes gaan schrappen (of inkorten), als de TS dat zou willen. 

In reactie op: Opvang #10237262 Quote

Ik ben 4 weken van tevoren met verlof gegaan, dus ik ging weer aan het werk toen onze zoon 12 weken was. Hij is vanaf toen 1 dag in de week naar de kinderopvang gegaan. Hij was 10 weken toen hij voor het eerst ging wennen. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat hij te jong zou zijn. Ik heb er ook geen spijt van. De leidsters zijn super met ‘m, toen hij nog zo klein was en nu nog steeds. 

In reactie op: Waar tijd vandaan halen huishouden? #10237234 Quote

Voordat onze zoon er was, was ik echt een poets. Alles was altijd helemaal spic en span. Nu is ons huishouden veranderd in  ‘mijn leven in puin’. Dat is een grapje, maar ik laat alles veel meer de boel.

Ik heb voor mezelf een soort verdeling van taken die moeten en taken die kunnen. De dingen die moeten doe ik vooral als de kleine op bed ligt en soms als hij lekker aan het spelen is. Stofzuigen kan bijvoorbeeld prima met hem erbij (vindt hij erg leuk) en als het lekker weer is, neem ik ‘m gewoon mee naar buiten als ik een was ga ophangen. Verder combineer ik wandelen vaak met boodschappen doen en eet ik overdag altijd samen met hem (dan eet hij ook beter). Verder doen mijn man en ik veel samen (de moet-klusjes). 

Ik ben er inmiddels wel achter dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken. Als het even kan, gaat de tijd met mijn zoon samen voor het huishouden, evenals de nodige tijd voor mezelf. 

In reactie op: Steken in blaas #10237146 Quote

Als het geen blaasontsteking is, zou het inderdaad best kunnen dat je kleintje aan het indalen is. Ik voelde dat zelf als een stekende pijn in mijn vagina, zegmaar. M’n zoontje heeft ook wel eens op mijn blaas getrapt toen ik zwanger was, dat voelde ook als een steek (en alsof ik acuut in m’n broek ging plassen), maar dat kan alleen als je baby in stuit ligt denk ik.