Gebruiker10104911

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ik lees even mee. Onze zoon heeft met 3 maanden z’n inentingen gehad en had 2 dagen koorts. Daarna weer beter, maar enorme honger en komt opeens weer ’s nachts voor voeding. Hij sliep al 1,5 maand door. 

In reactie op: Koemelkallergie? #10169228 Quote

Goed plan! Komt koemelkallergie voor in jullie directe familie? Toen wij de klachten voorlegde aan het CB, werd het eerst afgedaan als normaal. Toen we aangaven dat mijn man als baby ook KMA heeft gehad, zeiden ze letterlijk: start dan nu meteen maar met Pepti. Blijkbaar is de kans veel groter als één van de ouders het heeft gehad, of KMA gerelateerde allergieën (hooikoorts, eczeem, astma).

Wat dapper dat je dit zo eerlijk vertelt!

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik nog even afwachten en kijken wat je gevoel doet. Wil je echt een derde kindje (ongeacht geslacht), dan voel je dat waarschijnlijk vanzelf. Je schrijft dat je graag ver vooruit denkt, dus dan heb je vast nog wel even tijd om je gevoel af te wachten. 

In reactie op: Koemelkallergie? #10169015 Quote

Ik zou dit trouwens eens voorleggen aan het CB. Wij hadden binnen een week een machtiging voor Pepti, zodat we het konden proberen. 

In reactie op: Koemelkallergie? #10169014 Quote

Onze zoon heeft ook (zeer vermoedelijk) koemelkallergie en verborgen reflux. Reflux uitte zich vooral in steeds minder zelf gaan slapen daarvoor krijgt hij Nexium. 

Voordat we overstapten op Pepti, was onze zoon erg onrustig tijdens en na de fles, verkouden (vanaf ’t moment dat hij geboren werd, heel vreemd) en vuurrode eczeem in zijn gezicht. De eczeem begon eigenlijk meteen weg te trekken toen we overstapten, verkoudheid was binnen 2 weken weg en ook werd hij rustiger tijdens en na het drinken. We hebben nu een keer zelf geprovoceerd en hij begon meer te spugen dan hij deed, had enorme last van zijn darmen en werd weer onrustig tijdens het drinken. Ook zag ik dat hij weer wat eczeem op zijn oogleden kreeg. Toen weer overgestapt op Pepti. Spugen was meteen weer over en van zijn darmen heeft hij nog zo’n 2 weken last gehad (krampen, meer poepluiers en onverteerde witte stukjes in zijn ontlasting). Dat is volgens mij ook de tijd die ervoor staat. 

In reactie op: Zwemband om nek of met voetjes? #10168788 Quote

Ik doe babyzwemmen met mijn zoon en daar gebruiken we niks. Gewoon zelf vasthouden dus. Ik weet natuurlijk niet of dat mag in jouw zwembad. 

In reactie op: Doe ik te 'moeilijk'? #10168787 Quote

Nee hoor! Ik vond ’t ook super lastig om erop uit te gaan toen onze zoon zo oud was. Als ik ging wandelen, deed ik dat vaak als het bedtijd was. Dan moest ik wel een heel eind gaan, anders werd hij weer wakker als we thuiskwamen. Verder douchen we meestal met onze zoon. Wij vinden het makkelijker en hij vindt het fijner dan in bad. Meestal maakten we hem een half uurtje voor de fles wakker. Dan ging hij inderdaad ook brullen, maar onder de douche werd hij weer stil. 

Nu is hij 3,5 maand en langer wakker. Ik kan er nu veel makkelijker met ‘m op uit al blijft het plannen. Vaak wordt hij een half uurtje voordat het etenstijd is wel wakker. Als ik op visite wil, ga ik dan rijden zodat hij daar de fles krijgt en dan kunnen we nog wel een uurtje blijven. 

In reactie op: Baby 12 weken slaapt overdag niet in bed #10168589 Quote

Kan er geen medische oorzaak zijn? Onze zoon sliep op een gegeven moment ook niet meer overdag (toen 6 weken) , om vervolgens rond 19 uur als een blok in slaap te vallen. Hij heeft verborgen reflux en dat gaat nu, met medicatie, goed.

Wij hebben hem vanaf toen een kwartiertje laten huilen, voordat we hem gaan troosten. Inmiddels slaap hij (op normale, goede dagen, zonder sprongetjes en dat soort ongein) hartstikke goed in z’n bedje. Vaak zelfs zonder te mopperen. Ik denk dat hij gewoon door moest krijgen dat z’n bedje een fijne plek is.