Gebruiker10104911

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Gastouder en oppas #10167416 Quote

Onze zoon slaapt ook minder als hij bij de oppas (oma’s) is dan thuis (en op het KDV). Ik voelde me daar best vervelend over, want ik ben ook nogal een control freak en heb dus graag dat dingen gaan zoals ik dat wil.

Inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik er niet zoveel invloed op heb. De oma’s vinden ’t gezellig als hij er is (slapend of wakker) en dat ie dan’ s avonds thuis moeier is, probeer ik ook maar te zien als een klein voordeeltje voor mezelf. Ik ben zelf ook moe na een dag werken.

Ik denk ook dat het niet verkeerd is als dingen soms anders gaan dan thuis. Daar worden ze, denk ik, uiteindelijk ook flexibeler van. 

In reactie op: Babykleding Lidl #10167375 Quote

Ik ben erg enthousiast over de overslagrompers en broekjes met hoge buikband van de Lidl. Het valt inderdaad een tikje groot, maar dat vind ik niet erg. De shirts vind ik wat breed vallen. De sokken vind ik echt 3 keer niks. 

In reactie op: Baby vecht tegen slaap #10166048 Quote

Leg je haar niet te snel weer op bed? Ik herken het slecht afgeven van vermoeidheid signalen. Ons zoontje (15 weken) deed dat eerst heel duidelijk en toen opeens bijna niet meer en kwam slecht zelf in slaap. Dat vond ik vreemd, dus ik heb een keer wat langer gewacht dan de 1,5 uur wakkertijd die staat voor deze leeftijd. Dat werkte want toen hij 2 uur wakker was, begon hij te gapen en in z’n ogen te wrijven en ging zonder protest heerlijk slapen. Hij is nu per keer tussen de 1 en 2 uur wakker. 

In reactie op: Baby savonds overstuur in bed #10165453 Quote

Mijn zoontje heeft ook geen speen  Hij snapt gewoon niet wat ‘ie ermee moet doen :p

Als mijn zoontje niet zelf wil gaan slapen, maar wel moe is, haal ik hem uit z’n bedje en wieg hem totdat z’n oogjes dichtvallen. Daarna zing ik nog even een slaapliedje (doe ik bij elk slaapje) en leg ik hem terug in bed. Vaak doet z’n ogen nog een keer open om dan vervolgens echt in slaap te vallen. Hij heeft er vaak aan ’t eind van de middag last van. Dat wiegen duurt de ene keer 5 minuten, de andere keer een half uur. Ik ben allang blij dat het nu op deze manier lukt. Eerder moesten we hem in slaap wiegen en dan nog 20 minuten doorlopen, voordat we ‘m weg konden leggen. 

In reactie op: Hoeveel flesvoeding? #10164812 Quote

Hoeveel de onze dronk met 2 weken, weet ik eerlijk gezegd niet meer. Maar inderdaad, gewoon lekker je kindje volgen. Onze zoon drinkt altijd erg traag (geregeld langer dan een half uur) en ik heb periodes gehad dat ik dacht: hij krijgt die flessen nooit leeg/hoe moet ik ooit ophogen. Maar er komt altijd weer een dag dat de fles binnen 20 minuten op is en hij meer wil. 

In reactie op: Na wandelen altijd brullen #10164412 Quote

Vervelend zeg! Toen mijn zoon 6 weken was, huilde hij ook veel. Niks was goed, behalve rondlopen met hem. Dat deed ik dan ook, totdat ik niet meer aan mezelf toe kwam (niet douchen, hele dagen vergeten te eten en doodmoe). Uiteindelijk bleek hij verborgen reflux te hebben en met medicatie hebben we een heel ander kind, maar daar heb jij niet zoveel aan. 

Waar je misschien wel iets aan hebt, zijn de volgende tips /dingen die ik ben gaan doen:

– ik smeerde mijn brood ’s ochtends alvast voor de hele dag. Dan kon ik tijdens het wandelen/rondlopen toch een boterham eten, zonder dat de kleine meteen begon te huilen (want dan eet je ook niet zo lekker meer). 

– als de kleine man huilt, omdat ie honger heeft en ik de fles aan het maken ben, probeer ik me dat niet meer zo aan te trekken. Hij huilt dan misschien 5 minuten, maar komt door honger (niet door verdriet) en die honger wordt 5 minuten later opgelost. Door zo te denken, raak ik een stuk minder gestrest.

– ik probeer ook een beetje slim om te gaan met mijn tijd. Eerder probeerde ik mijn hele huishouden te doen als hij sliep (en dat deed hij niet veel). Nu neem ik eerst even wat tijd voor mezelf en doe daarna pas een huishoudelijk klusje. Rond de tijd dat hij ongeveer wakker wordt, zorg ik dat ik klaar ben. Anders loop ik de hele dag met zo’n onaf gevoel rond. 

– als laatste, misschien wel de moeilijkste, relax! Ik merk echt dat wanneer ik relaxt ben, de kleine dat ook is. Uiteindelijk krijg je dan veel meer gedaan, dan wanneer je de hele dag als een kip zonder kop rondrent om alles maar geregeld te krijgen. 

In reactie op: Koemelk allergie tips gevraagd #10163630 Quote

Onze zoon drinkt vanaf 4 weken pepti. Ik heb de eczeem destijds een beetje ingesmeerd met vaseline (1x per dag een dun laagje) omdat het ook erg schraal was. Dat hielp wel een beetje. Het trok binnen 2 weken wel weg. 

In reactie op: Dagschema 3 maanden oud #10163629 Quote

Ik denk dat dit heel normaal is. Onze zoon slaapt overdag wat minder, maar hij is nooit echt een slaapkop geweest. Hij slaapt overdag gemiddeld 3 slaapjes van drie kwartier en 1 slaapje van 1,5, soms 2 uur. Meestal gaat hij rond 19 uur ’s avonds wel knock out, om nog even 10 minuten wakker te worden voor z’n laatste voeding (we maken ‘m wakker) en slaapt dan tot ongeveer 7 uur ’s ochteds.