Gebruiker10104911

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Een handje helpen met eten #10285993 Quote

Ik vind dit een leuk topic 🙂 leuk om te lezen hoe andere ouders van dreumessen het doen en ook zelf te vertellen. 

Wat bij mij trouwens ook nog wel eens helpt bij ‘lastige situaties’ is even stilstaan hoe ik het zelf zou vinden en hoe ik me voel, ipv hoe het hoort. Ik merk namelijk dat ik alles wat betreft onze zoon graag pedagogisch verantwoord wil doen, maar ja dat doe je toch zelf ook niet altijd? Ik eet ook wel eens voor de tv, doe een extra dutje, heb geen zin om ook maar iets te doen op een dag. 

In reactie op: Een handje helpen met eten #10285584 Quote

Haha loedermoeders unite! 

Ik zet onze zoon ook zeer regelmatig voor de televisie als ik kook. Hij heeft tegenwoordig ook ontdekt dat hij zelf kan ‘koken’. M’n hele keuken wordt overhoop getrokken (snijplanken, vergiet, soeplepels), maar dat boeit me niet zoveel. Ik vind het leuk om te zien hoe hij mij nadoet, hij vermaakt zich en ik hoop natuurlijk dat hij koken over een jaar of 10 nog net zo leuk vindt. Dan ga ik voor de tv zitten, haha. 

In reactie op: Een handje helpen met eten #10285528 Quote

Dat lijkt me een prima techniek als ze erg moe is. Onze zoon eet normaal gesproken ook prima met ons mee aan tafel (eventueel met een boekje oid erbij). Maar nu er kiezen doorkomen icm met vermoeidheid na een dag kdv, is het drama. Ik parkeer ‘m wel eens met z’n lievelingsspeelgoed in z’n handjes voor de tv. Dan schuif ik ’t zo naar binnen, loedermoeder die ik ben. Het is maar 1x per weer, dus wat mij betreft prima. 

In reactie op: 1e verjaardag #10285114 Quote

Wij hebben een Tutuu cube gegeven. Dat is een kubus speelhuisje. Onze zoon kruipt namelijk graag in dozen en speelt daar dan. Hij vindt het erg leuk om in te verstoppen, te ‘chillen’ of zich even terug te trekken als het druk is.

Op de opvang is een keukentje waar hij altijd erg druk mee is. Verder speelt hij graag met z’n duplo en vindt sinds kort tekenen erg leuk.

Ik vind een mooie speelgoedkist overigens wel een leuk cadeau hoor. Onze zoon kreeg er ook 1 van iemand voor z’n verjaardag en hij is dagelijks druk met z’n speelgoed eruit halen, er weer in doen, erop klimmen (oh oh). 

In reactie op: Speen afleren #10284958 Quote

Maak niet van een mug een olifant aub. Als je geen tips hebt voor der. Waarom dan wel een bericht om commentaar te leveren op mij ? Volgens mij doe je nu precies hetzelfde toch als wat jij meent wat ik doe

nogmaals het is geen commentaar maar een mening. Hier laat ik het bij.

Om je mening vroeg ze ook niet 😉 

Zoals hierboven is gereageerd, heb je meer info? Wat is de leeftijd van je kindje en wat zijn de andere redenen dat je van de speen af wilt?

In reactie op: Voorweeen of echte weeen #10284373 Quote

Het klinkt als voorweeën, maar houd het wel in de gaten. Voordat ik beviel had ik al 2 dagen last van pittige voorweeën. Er zat 0 regelmaat in en soms trok het even weg om een paar uur later weer te beginnen. Ze waren wel zo pijnlijk dat ik er niet van kon slapen. Toen ik op controle kwam bij de verloskundige bleken het toch echte weeën te zijn en had ik al 5 cm ontsluiting. 

In reactie op: Door luier lekken #10284338 Quote

Hier waren pampers premium protection broekjes de oplossing. Onze zoon is overigens ook heel slank, maar deze zitten goed. 

In reactie op: Winterslaapzak #10284287 Quote

Een paar sokken kan inderdaad wonderen doen. Die ervaring heb ik zelf namelijk. Zonder sokken, doe ik er zo een uur over om in slaap te vallen. Met sokken ben ik binnen een kwartiertje weg. 

Verder hebben wij voor onze zoon de puckababy 4 seasons en die is echt heel warm. Onze zoon slaapt nog steeds in de herfstvariant, romper met lange mouwen eronder en een pyjamabroek is dan genoeg. Ik vond de slaapzakken van Hema ook altijd lekker warm aanvoelen.