Marieke C

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe help ik mijn kind door deze fase heen? #10267257 Quote

Heel naar en herkenbaar. Je moet voor de simpelste dingen alles uit de kast trekken en gaat steeds verder en verder om het te bereiken. Wat bij ons werkte is om even back to basic te gaan, en niet van alles een feest te maken om maar af te leiden. Consequent en zowel belonen als (licht) straffen. Nu duurt tanden poetsen gewoon weer 2 minuten ipv 20. 

Avondeten gebeurt hier ook niet. Maar inderdaad hier ook een toetje maar verder ook niks. Omdat ik mij zorgen maakte over zijn vitamine en hij op alle momenten groente weigerde krijgt hij gekookte en gepureerde groente door de pap. Opgebouwd tot 50 gram zodat ik mij daar geen zorgen om hoef te maken. Ik maak een grote pan en vries deze in ijsblokjesbakjes in, en stop deze vervolgens in een zak. Elke avond halen we er een stuk of 5 uit. 

Voor in de nacht, als dat het ergste is… Lekker die fles geven en je niet te druk maken. Zeker gezien haar gewicht.

Heel veel sterkte ermee. Mijn zoontje is nu net 2 en ik merk dat alles.nu ineens veel gemakkelijker gaat! Hopelijk bij jullie ook snel

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Help! Zoontje wordt weken kletsnat wakker! #10267255 Quote

Wij gebruiken wasbare luiers voor mijn zoontje. Het komt wel eens voor dat hij een neetje nat wakker wordt maar eigenlijk maar zelden. We hebben een tweedelig systeem. De absorberende luier en het waterdichte overbroekje. Dit overbroekje kan ook prima over een wegwerpluier heen. 

En zoals hierboven al staat. Groot genoege romper aan doen (of evt romperverlenger). 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Mijn zoontje wilt niet gaan slapen. #10266572 Quote

Bedankt voor alle reacties. 

Dit ritme is er denk ik een beetje ingeslopen omdat hij een tijdje iets ziekjes is geweest. Het speelgoed geven in bed was een tip van cb. Zo was hij toch even in zijn bed en zou hij wat rust/ weinig prikkels krijgen. 

Hij doet nog één slaapje en hij is ook echt moe (rond 13.00/13.30 en 19.30). We hebben vroeger, later en geen slaapje geprobeerd. Vroeger of later maakte niks uit. Als we hem niet in bed doen wordt hij rond 15.00 erg vervelend en is hij laatst staand tegen de bank aan in slaap gevallen. Echt nog nodig dus. 

We gaan toch maar weer het principe van in bed leggen en weglopen, na 5 min huilen terug, even een aai geven en weer weg oppakken. Dit deden we voorheen ook en werkte toen inderdaad ook. 

Bedankt allemaal

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: 13+6 voelt niet zo? #10266168 Quote

Ik herken het gevoel helemaal. Zo was ik ook precies. Ik heb op een gegeven moment de knop om kunnen zetten met het feit (klinkt misschien heel hard) dat mocht het hartje niet meer kloppen er dan toch niks meer aan gedaan kan worden. Eerder ervoor naar de vk had in mijn ogen daarom geen zin (mits je je verder goed voelt natuurlijk). 

Nu is mijn zoontje net 2 en de angst, dat er iets mis is, komt nog geregeld naar boven. Laatst was hij net voor hij naar bed ging met zn hoofd ergens tegen aan gevallen. Niet heel hard maar toch. Hij werd al een hele periode rond 6.00 wakker. Maar net de ochtend erna had ik hem.om 8.00 nog niet gehoord. En natuurlijk weer de angst dat hij dood zou zijn. Ook hier met de theorie ‘als dat zou is kan ik er toch niks aan doen nu’ voorkomen dat ik ben gaan kijken en hem wakker zou maken. Maar wat een opluchting toen hij eindelijk wakker werd. 

Sterkte met je zwangerschap en de bijbehorende angsten! 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Onrust na voeding #10266166 Quote

Mijn zoontje heeft reflux gehad en ik herken de onrust wel en het slikken, wringen en spugen (het niet kunnen boeren niet). Geef je bv of kunstvoeding, als je kunstvoeding geeft kun je het wellicht iets dunner maken zodat het boeren gemakkelijker gaat. 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Mijn baby eet niet #10266165 Quote

Probeer je niet te druk te maken. Eet ze wel dan eet ze wel, eet ze niet dan niet. 

Wij hebben hier “de fase” dat mijn zoontje (net 2) zn avondeten weigert. De fase duurt ondertussen al 1 jaar en 3 maanden. Ik sjoemel nu gepureerde groente door zn pap en smeer het op brood. Alles om mij het gevoel te geven dat hij voldoende binnen krjgt zodat ik de strijd niet aan hoef te gaan. 

En inderdaad, wat hierboven ook staat; varieer in aanbieden. Geef stukken fruit, zing een liedje, maak er een spelletje van. Snijd het heel klein en doe het in een klein doosje waar ze het uit moet peuteren. Maak er een smoothie/sapje van. Ik maakte voor mijn boef pannenkoekjes met gepureerde groenten (borstvoedings)melk en bloem, kun jij wellicht met wat gepureerd fruit doen. 

Hopelijk duurt jullie fase korter!! Succes ermee. 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Sloffen hoge wreef #10265904 Quote

Bij ons werkte lodger slipper babyslofjes heel goed. En voor de toekomst veterschoenen. Klittenband, ristsen e.d. vind ik minder fijn. 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Cadeau ideeën 1 jarige #10265706 Quote

Oww en stapelbekertjes! Compleet succes! En met 2 jaar gaan ze in de goede volgorde omhoog, wordt er “koffie” uit gedronken, gaan de juiste kleur duplo duplo blokjes erin en zijn ze helemaal geweldig in bad!