Marieke C

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: “Oorkappen”/ gehoorbescherming #10064175 Quote

Ik vind de Alpine Muffy voor baby erg fijn! 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Welke fles? En infacol/cinnababy #10059813 Quote

Nog even een andere tip, de kipkep woller. Een pittenkussen voor op het buikje. Wij gebruiken ook dr browns en infacol. Gaat goed hiermee, laatst gestopt met infacol toen kwam het weet wat terug helaas.
    Als je bang bent dat de fles te koud wordt kun je hem ook in twee delen opwarmen (twee flesjes, dan hoeft ze niet zolang te wachten). Wel ideaal als je dan met zn tweeen bent.

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Doorlekken nachten #10059812 Quote

Een hydrofiele luier in de luier erbij doen? Zelf gebruik ik wasbare luiers en bij mij zit er een extra booster in ’s nachts maar een hydrofiel luier erbij kan veel schelen (of eventueel een halve) en die heb je vast wel in huis. Flesvoedingspoep moet je er wel een beetje afschudden voordat je het wast.  

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Collega die heeft verteld over zwangerschap. #10059808 Quote

Ik ken iemand die een soortgelijke situatie meegemaakt had. Ze had per ongeluk een mails gekregen van gesprek tussen haar werkgevers met hun keuze om haar te laten gaan, zo vonden dat ze haar werk goed deed maar was echt door de zwangerschap. Ze had ze netjes uitgeprint en meegenomen naar het “functionerings” ofwel ontslaggesprek. Uiteindelijk is ze wel ontslagen maar ze heeft na dreigen van de rechtsbijstand (en plaatsen op social media) wel een flink bedrag meegekregen. 

Heel veel succes ermee! 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Moeilijke baby? Wanneer wordt het leuk #10059735 Quote

Ahh wat ontzettend naar. Jouw meisje heeft duidelijk heel veel behoefte aan contact met je (wellicht een te leuke moeder :-).). Ze heeft dan natuurlijk ook 9 maanden lekker bij je gezeten. Wat wellicht zou kunnen helpen om haar iets (een shirt, doekje ofzo) te geven met jouw geur erop in combinatie met een lekker warm kruikje (wij hebben een kipkep woller), dit hielp bij ons goed. Ook huid op huid contact hielp goed, hierna was hij altijd rustig en iets minder aanhankelijk. Mijn zoontje begon zo rond de 12 weken steeds langer zichzelf te vermaken, dus sinds dien niet meer nodig. Hij is nu bijna 4 maanden en is volledig omgeswitcht daarin en kan zich soms wel een uur alleen vermaken (zet soms de muziekmobiel nog aan, eentje die bijna in zn gezicht hangt met knuffeltjes die hij lekker vastgrijpt).

Denk eraan een blije mama is een blije baby. Dus neem je rust en laat andere even op haar passen. Dan kun je het erna weer wat beter hebben!

Sterkte ermee! 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Tummy time baby 11 weken #10059729 Quote

Gewoon alle momentjes proberen te pakken. En dat is soms heel lastig inderdaad als ze ongeveer een uur na de voeding moe wordt en erna slaapt tot aan de volgende. Ik deed het meestal even op het aankleedkussen bij het verschonen voor de voeding. En verder als hij vrolijk was, en dan er zelf lekker naast gaan liggen en contact te maken. Hij is nu 4 maanden en vaak genoeg wakker en vrolijk om het meer te doen. 

Succes ermee! 

Marieke C
    Bijdrager
    In reactie op: Gorgel geluid en slecht slapen #10059726 Quote

Hoi Liselotte,

Wat enorm vervelend zeg! 

Ik weet zelf (gelukkig) uit ervaring niks over koemelk allergie en daarvan gorgelende geluiden. Wel veel gehad van benauwdheidsklachten en ook gorgelende geluiden. Wij hebben daarom het matrasje iets opgehoogd waardoor zijn hoofd wat hoger lag. Was erna niet over maar het scheelde wel ietsjes (en alle kleine beetjes helpen toch).

Sterkte ermee!