xCy

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Dromen over zwanger zijn #10212871 Quote

Oh mijn god ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was van een 3 ling en bij de buren op de schutting baby schildpadjes ging stelen, die ik pap moest voeren omdat ze anders zonnebloemen werden 😱😂😂😂😂😂

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Clearblue zegt 3+ maar echo zegt 4 weken zwanger. #10212456 Quote

Ik twijfel heel erg..  aan de ene kant is het nuttig maar ik wil die pijn niet.

We gaan het een paar maanden proberen en kijken dan of het gelukt is of niet, zo niet alsnog onderzoek.

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Clearblue zegt 3+ maar echo zegt 4 weken zwanger. #10212115 Quote

In je buikholte, jemig! 

Ik werk zelf op de afdeling gynaecologie en verloskunde en de afdeling fertiliteit waar ik geopereerd ben. Dus door collega’s. Tijdens de operatie is er niks bijzonders gevonden, alles zag er keurig uit. Alleen dit sluit niet uit hoe de binnenkant van de andere eileider ervoor staat. Daarvoor heeft 1 van me collega’s een HSG aangeboden, onderzoek waarbij ze met contrastvloeistof op de rontgenafdeling kijken naar de toegankelijkheid van de overgebleven eileider. Dit onderzoek wordt vaak als pijnlijk ervaren dus ik heb daar eigenlijk weinig trek in……..

Ik was zelf in 1x zwanger van me bbz en we zitten nu alweer in ronde 4 ná de bbz

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Clearblue zegt 3+ maar echo zegt 4 weken zwanger. #10211923 Quote

Hoi Iris, allereerst gefeliciteerd!

Is je eileider verwijderd na je bbz? Dat is bij mij wel gebeurd in februari om me bbz weg te halen. We zijn sindsdien aan het proberen maar tot op heden nog geen succes 

Na hoeveel rondes was jij beide keren zwanger? Ik ben zo bang dat ik weer een bbz krijg, heb nog maar 1 eileider nu.

Heb jij nog vervolg onderzoeken gehad om de oorzaak van de bbz te vinden of niet?

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Ongeduld en onzekerheid #10211672 Quote

Ik werk zelf in het ziekenhuis op de afdeling fertiliteit en daar is onze regel dat wij tellen vanaf het moment dat je helder rood bloed verliest en het dus goed is doorgezet. Dit is dus dag 1 dan.

Verder kan je lijf een jaar erover doen om te ontpillen. Ofwel; gekke cyclussen, ander bloedverlies, late eisprong of vroege eisprong, gepaard met veel of weinig klachten.. 

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Welke app is fijn? #10210524 Quote

Ik gebruik Flo al ruim 1,5 jaar. Erg tevreden!

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Hoelang duurt ongeveer een bbz #10210523 Quote

Ach meis, wat een nare ervaring he. Ik weet er alles van. Had in je andere topic ookal gereageerd destijds. Ik heb het in februari mee gemaakt. Alleen ik ben met spoed geopereerd en me linker eileider is verwijderd  hierdoor heb ik geen vervolg aan hcg prikken nodig gehad.

Zelf werk ik op de afdeling gynaecologie /verloskunde en fertiliteit en uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat dit soms echt weken duurt voor je hcg weer kleiner dan 2 is. Het nare hiervan is dat je van te voren niet kan vertellen wanneer dit gaat gebeuren. Soms stijgt het weer iets en dan daalt het weer, een typisch beeld hiervan.

Meestal wordt je na 6 tot 8 weken weer ongesteld mits je hcg dus wel gezakt is. Ik werd zelf 5 weken na de operatie weer ongesteld. Ik had na 3 weken weer een eisprong. Maar mijn hcg zakte dus dramatisch snel omdat de zwangerschap in zijn geheel verwijderd was 

Dikke knuffel

xCy
    Bijdrager
    In reactie op: Bbz en miskraam in de buik iemand ervaring mee? #10207220 Quote

Pittig he zo een bbz.

Ik ben in febr eraan geopereerd. Een bbz komt al weinig voor maar mijn variant helemaal. Ik had een vitale bbz, een kloppend hartje dus..  in mijn linker eileider. Bij mij zat er ookal bloed in mijn buikholte.

Gelukkig herkende ik het de dagen ervoor zelf al omdat ik op de afd gyn/verlos werk. Hierdoor waren we het hele acute wel voor.

Ik ben mijn linker eileider incl de kleine verloren tijdens de operatie. Mijn cyclus kwam vlug op gang, na 3 weken een eisprong en na 5 weken een menstruatie. Ik zit nu in ronde 3 ná de bbz en zou dit weekend ongesteld moeten worden of niet. We zijn direct weer gaan proberen ondanks dat het mentaal zwaar is.

Ik vind het vooral erg spannend als ik straks wel positief test en ik dus moet wachten op de volgende echo.

Een echo plaatje van de bbz heb ik in een foto lijstje gedaan en staat op mijn bureau. Het was toch mijn eerste kindje..

Als je eens privé wilt kletsen, laat het weten. Ik sta er voor open!