Gebruiker10081368

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Voucher centerparcs #10176082 Quote

Staar niet blind op kortingscode, want gek genoeg scheelde het bij ons vier euro met andere acties die CenterParcs ook heeft. En ik heb dus uiteindelijk niet geboekt met die kortongskort. Oftewel; het is goed om het uit te zoeken en niet blindelings te boeken. 

In reactie op: Mamaclub omgeving Gooi en Vechtstreek #10167569 Quote

Gedaan

In reactie op: Mamaclub omgeving Gooi en Vechtstreek #10167442 Quote

Ik in Hilversum. Hoe pakken we dit verder aan ;-)?

In reactie op: Mamaclub omgeving Gooi en Vechtstreek #10167177 Quote

Drs lijkt me leuk om te proberen of het klikt!

In reactie op: Mamaclub omgeving Gooi en Vechtstreek #10167175 Quote

Ik reageer nooit, maar dit is wel heel toevallig. Zelfde regio, zelfde leeftijd moeders, zelfde geboortemaand, ook eerste zoon. 

In reactie op: Wat als alles goed gaat? #10161932 Quote

Alles wat je voedt groeit. Laten we Kim niet verder voeden. 

In reactie op: Stoppen met roken #10143337 Quote

Oja, ook ik zeer verstokte roker. Iedereen lachte mij uit als ik weer zei dat ik gestopt was. Ik ben heel nuchter. Ik was niet gemotiveerd om te stoppen, maar omdat collega’s erheen zijn gegaan ben ik mee gegaan. Knappe kerel die mij kan laten stoppen, dacht ik. Nou zie hier, het resultaat. Nu als ik meteen ontmoet kunnen ze zich niet voorstellen dat ik ooit heb gerookt. Terwijl ik vroegah ern was met een peuk. Heel lang verhaal kort te maken; ik denk echt dat iedereen kan stoppen met roken. Alleen maar doorzetten. Oh laatste tip; als niet roker begin je ook niet met roken als baby eruit is . Dus jij ook niet. Als je nu al zegt; ik ga beginnen met roken als ik ben bevallen, dan is je niet rook periode en stuk moeilijker. 

Oke ik stop. Anders wordt het een boek.

In reactie op: Stoppen met roken #10143334 Quote

Ik ben inmiddels vijf jaar gestopt. Ik heb een cursus gevolgd in het ziekenhuis, ik stop ermee. Wordt nog gegeven. Niet goed, geld terug. Dus het is niet mijn wijsheid:

Iderdaad het stemmetje, het Nicotine monster. Je hebt het kleine monster, wat mijn voorganger schrijft. En het grote monster. Grote monster kom je 1x tegen in je niet rokende leven volgens de cursus. En cruciaal moment of je gestopt blijft of niet. Ik ben hem serieus nog nooit tegen gekomen maar kan dus zijn bij een grote tegenslag. Als je het niet doet, zul je nooit meer roken. Dus inderdaad; volhouden. Dat is eigenlijk het enige wat je moet doen.

Tips; 

– je bent niet zielig dat je gestopt bent. Ik had altijd medelijden met mezelf als ik gestopt was. Behalve de laatste x. Door medelijden te hebben ben je al opzoek naar excuses wanneer je mag roken van jezelf. Uitzonderingen zoeken. Eigenlijk is dan je poging al mislukt. 

– je bent niet gestopt. Je rookt niet.

– ik moest een week elke ochtend opstaan met eerst een glas gekookt water (geen thee). Ontbijten. Daarna mocht ik pas koffie. Dat is tegen obstipatie maar ook om direct je ritme te veranderen.

– besef dat je heel lang, soms wel jaren, nieuwe situaties tegenkomt waarin je voor het eerst als niet roker in staat. Bij mij was dat bijvoorbeeld na anderhalf jaar op vakantie met de auto. Ik rookte altijd pakje weg in een autoreis. 

– eerste drie dagen is nodig om nicotine uit je lijf te krijgen. Maar het nicotine monster blijft veel langer. Dus inderdaad; volhouden! Elke x dat je erer stopt moet je door die moeilijke eerste weken. Na een week of twee wordt het echt makkelijker! Tijd gaat vanzelf voorbij.

– niet al te veel nieuwe gewoontes aanleren of gebruiken. Want daardoor blijf je heel bewust bezig met “ik ben gestopt met roken en heb het zo moeilijk” (zie medelijden). Je bent niet zielig, je rookt niet meer en dat is heel erg goed en alles behalve zielig! 

– besef dat trek in een sigaret een kort moment is. Het trekt weer weg. Dat zijn korte momenten en is niet de hele dag continu aanwezig. Die momenten worden steeds minder. En ineens zal je zien dat je er zelf een tijdje niet aan hebt gedacht. Behalve dus als je teveel nieuwe gewoontes gebruikt, zoals lolly’s.

– doe de cursus 😉 zij kunnen het véél beter uitleggen. Het is een leuke cursus, gaat over hoe een verslaving werkt. Niet over hoe slecht het is, want dat weet iedereen.

Succes! Je kan het. En, zo simpel is het wel, en zeg dat ook heel vaak tegen jezelf (deed ik ook) je hoeft het alleen niet meer te doen. Zo simpel is het.

Achteraf ben ik dus een van die mensen die zegt; het is echt niet moeilijk om het niet meer te doen. En dat zal jij wellicht ook zeggen.

Groetjes