Ixxomi

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Molton #10255464 Quote

Bol, van ABZ. Als je googled molton 70×140 vind je hem. 

1 maand en 1 dag dus 🙂 Er wordt altijd getelt vanaf de eerste dg van de laatste menstruatie. Ongeacht lengte volgens mij. Bij 12 weken wordt de definitieve uitgerekende datum op basis van metingen vastgesteld. 

Gefeliciteerd!

Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Herpes en zwanger #10252117 Quote

Het antwoord is gewoon “Nee, zolang je baby nog in je buik zit is het niet gevaarlijk.” Toevallig afgelopen week met onze VK over gehad omdat manlief een uitbraak had. Pas als de baby geboren is moet je er heel voorzichtig mee zijn. 

Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Baby diep ingedaald en zwangerschapsdiabetes #10248068 Quote

Hij kan net een groeispurt gehad hebben. Die van ons is ook groter dan gemiddeld. Maar de vk zei dat het binnen de normale waarden lag en dus geen probleem. Ook ongeveer zelfde groote bij 32 als wat jij noemt. En lag ook bij 32 weken ingedaald. Weet niet hoe diep, maar diep genoeg dat ik er steken van in mn poenani heb de hele dag XD

Zolang de VK zich geen zorgen maakt zou ik dat ook niet doen. Die sturen je echt wel door als er een probleem is. 

Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang verlof na bevalling? #10248061 Quote

@vio In de onderwijs cao’s staat dat je de “aangewezen verplichte” vakantiedagen terug krijgt. Omdat zwangerschapsverlof niet als vakantie gezien wordt. Dat wil dus zeggen dat je bijv, over de kerstvakantie komend jaar 6 dagen terug krijgt. Namelijk 23/24/27/30 december en 2/3 januari. Feestdagen dus niet. In de zomervakantie gaat het dan om ca 20 dagen. Dus kan inderdaad net handig uitpakken voor iemand. 

Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Hulp bij aflezen temperatuursgrafiek #10246927 Quote

Je ziet ook pas een temp stijging NA de eisprong. Terwijl je VOOR de eisprong sex zou moeten hebben in het ideale plaatje, de dag van. Maw temp is redelijk onbetrouwbaar als je zwanger wilt raken. Ik zou dit altijd combineren met ovulatietesten. 

Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Radeloos, miskraam of niet? #10245844 Quote

Hoeveel weken zou je nu moeten zijn? Bloedverlies is niet geheel raar tijdens een zwangerschap. Dus het hoeft niet perse een mk te zijn! Wat ik wel vreemd vind is dat het zkh je zo in onzekerheid laat zitten. Toen ik mijn vk belde in het begin van de zwangerschap liet ze me nog die week komen om te checken en gerust te stellen. Iets waar je het zkh best op mag aanspreken!

Ixxomi
    Bijdrager
    In reactie op: Mijn vriend heeft geen kinderwens #10245560 Quote

Bindingsangst? Dat is een zwakte excuus. Maar na het kopen van een huis en al 8 jaar een relatie komen met “ik heb bindingsangst” ….. Dat is dus geen bindingsangst. Ik zou eerder eens doorvragen welke angsten er wel zijn. Veel mannen denken dat een kind er voor zorgt dat ze nooit meer met hun buddies in de kroeg komen oid.