Yres

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Snel zwanger na miskraam??? #10235747 Quote

Hoi allemaal,

Bij mij zit helaas een miskraam eraan te komen. De termijnecho was niet goed (geen kloppend hartje).

Hier nu dus nog even een moeilijke periode, maar jullie berichten zijn bemoedigend! Ik hoop dat deze positieve testen allemaal in vlekkeloze zwangerschappen en mooie baby’s zullen eindigen! ❤️

@AnnemiekeHmr, ook voor jou heel naar dat je een miskraam hebt gehad. Ik snap heel goed dat je alles uit de kast wil halen om weer zwanger te worden. Over Maca heb ik nog nooit gehoord. Wel over conceive plus (spermabevorderend glijmiddel) en het eten van zoete aardappel. Veel sterkte en succes! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10235742 Quote

Chacha, Jeetje wat hebben jullie wat doorgemaakt zeg! Inderdaad dubbel ‘pech’. Al is dat ook echt een rotwoord om in deze context te horen.. Pech, vind ik meer de trein missen of een vlek maken op je nieuwe witte shirt. Dit is zoveel heftiger.

Misschien een domme vraag maar konden ze de afwijking dan zien op de echo? Ik dacht dag dit alleen met de nipt kon. 

Knap dat jullie er doorheen zijn gekomen. De beslissing maken lijkt me erg zwaar, vooral als je ook al anderhalf jaar mee bezig bent geweest. Wel fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten met jullie omgeving. Ik heb twee vriendinnen ingelicht: eentje wist dat ik zwanger was en de andere heb ik het ‘out of the blue’ verteld. Voor de rest is het tussen mijn man en ik. Al zou ik het niet erg vinden als hij het ook aan anderen verteld als hij dat fijn vindt. Maar ergens is de behoefte daarvoor nu nog niet. Misschien na de miskraam. Misschien als het ter sprake komt.

Mijn werk heb ik vaag ingelicht door te zeggen dat er privé iets speelt / dat ik naar het ziekenhuis moet en afwezig ben. Mijn baas belde nog om te vragen hoe het ging, maar merkte dat ik het dan toch echt niet wil vertellen. Aan de andere kant is mijn gezicht heel erg te lezen en stond ik gisteren alweer met tranen in mn ogen omdat iemand vroeg of het wel goed met me ging. Zo’n wir-war aan emoties. Heb het gevoel dat die labiliteit nog wel even blijft. 

Ik hoop heel erg dat de weg open is gemaakt het na het zwanger te zijn geweest. Zou toch ergens een pleister op de wond zijn denk ik. Had jij ook dat bizarre gevoel zo verbonden te zijn met hetgeen in je buik? Ik bedoel, dit kindje heb ik nooit gekend, ik weet niet eens het geslacht, maar toch heb ik nu al zoiets van: ‘het’ is onvervangbaar. Een nieuwe zwangerschap is heel gewenst, maar toch zal je deze ook nooit vergeten en denken: wat had het kunnen zijn. Maar dat kan ook zijn omdat het nog zo pril is en ik er nog steeds mee rond loop. Zal nu niet lang meer duren. Vraag me af wat de toekomst zal bieden qua emoties en zegens. 

Voor jou klinkt het nu gelukkig wel positief met je testjes. Ik hoop het zo voor jullie! Op naar een nieuwe start! 🙂

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10235646 Quote

Het gaat een beetje met ups and downs. De ene keer denk ik er vrede mee te hebben en de andere keer barst ik om een liedje uit in tranen.

Blijft dus wel lastig, maar de tijd zal het vast beter maken. We houden ons nu goed vast aan elkaar en het feit dat het een keertje is gelukt, dus hopen dat we snel een klein wondertje mogen ontvangen. 

De afspraak met de gyne staat voor woensdag. Ik heb nu wel wat lichtbruin en buikpijn. Als het morgen niet doorbreekt dan gaan we dus woensdag op consult en krijgen we de pillen mee om het op te wekken. Dan is het donderdag als het goed is begonnen en afzien. 

Men hoe is het met jou? Heb je nog getest of heb je het volgehouden om tot morgen te wachten? Ben heel benieuwd! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10235642 Quote

Chacha, zo’n lijkt me ook echt heftig! Had jij voor de termijnecho dan je nipt al laten doen? Wij waren daar juist heel erg mee bezig: we willen nipt, maar wat als… Die beslissing was uiteindelijk voor ons gemaakt lijkt het nu wel. 

Hoe dan ook blijft het een klap in je gezicht inderdaad. Hoe zijn jullie ermee omgegaan? Gelukkig halen mijn man en ik ook veel kracht uit elkaar. Kan mij geen betere man wensen!

Ik hoop dat jullie ‘vage’ plusje snel een goed plusje wordt! Hoe lang heeft het uiteindelijk na jullie curretage geduurd? 

Voor de rest klinkt het ook positief met de vroege testjes! Bij ons was het eerst ook zo een tuurstreep die in de loop van de dag steeds donkerder werd. Ik duim voor jullie! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10235460 Quote

Hoi Allemaal,

Ik heb hier wen beetje meegelezen, nadat ik 3mnd geleden na 11 rondes hier mn eerste positieve testje heb gehad. Jammer dat er de laatste tijd niet wat meer positieve testen voorbij zijn gekomen! Hopelijk moment zondag/maandag weer wat streepjes voor jullie tevoorschijn! 

Hier minder goed nieuws: ik zit vanaf volgende maand weer in dit groepje. Het mocht helaas niet zo zijn en had na een goede echo op 8w nu slecht nieuws tijdens de termijnecho: geen kloppend hartje meer (het is waarschijnlijk 9w geworden). Heel verdrietig, maar wil ondanks dit positief blijven en vanaf volgende maand weer poging(en) wagen. Hopelijk dit x was sneller dan die 11 rondes…

Ik moet nu een klein weekje afwachten of het spontaan komt (heb nu beetje bruinverlies) en anders staat woensdag een afspraak bij de gyne voor pillen om het op te wekken.

Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10234827 Quote

Ja, het is heel bizar. Kwam ook zo onverwachts. 

Ik ging echt naar de echo met het idee van: we kunnen die kleine weer zien en hopelijk hebben we een mooie echo, zodat we die aan onze ouders kunnen geven om het te vertellen. Dat het hartje niet meer zou kloppen was nooit bij me opgekomen. Wij zaten juist meer te stressen om de nipt en wilde dat zsm weten zodat we iedereen het goede nieuws konden vertellen. In plaats daarvan is ons de keuze bespaard gebleven en is het al eerder afgelopen…

De verloskundige zei dat in 99% van de gevallen de reden ligt in een fout bij de aanmaak. Meestal chromosomaal. Met andere woorden: het was waarschijnlijk ‘niet goed’. Ze drukte ons op het hart dat wij hier in ieder geval niets aan konden doen. Ze was wel heel lief, maar die woorden van tijdens de echo blijven hangen: “Sorry, maar het is niet goed. Hè, jasses! Wat vervelend dit zeg! Ik ga nog even goed kijken… nee, het is echt niet goed. Er is geen hartactie meer…” Verder was het compleet: hoofdje, twee armpjes en twee beentjes 🙁

Die avond was een grote shock natuurlijk. Vooral na de eerste goede echo en de intake waarin je wordt aangeraden al na te denken over kraamzorg, welk ziekenhuis enzo, waardoor ook bij hen al werd bevestigd: in maart krijgen jullie ergens een kindje. En natuurlijk omdat ik verder geen symptomen van een naderende miskraam heb. In de nacht ook wakker geworden en het eerste wat er dan in Mn slaperige hoofd speelt is: we krijgen nu geen kindje. Zo naar! Ook gisteren nog flinke porties gehuild. Mijn man is er ook van streek van, maar gelukkig halen we wel veel steun uit elkaar. We hebben gisteren een mooie doos gekocht en daarin gaan we de twee echo’s met een mooie kaart en wat spulletjes bewaren. We hadden het er gisteren nog over hoe bizar het eigenlijk is, hoe in een keer alles veranderd. We waren helemaal happy en konden niet wachten op de echo en om het iedereen te vertellen en het meer concreet te maken. Had het goed geweest dan liepen we heel anders door de winkelstraat..

Dankjewel voor je lieve berichtje. Dat doet goed! Ik hoop dat dit snel een plekje krijgt en we ook weer snel zwanger mogen worden. We hebben aankomende woensdag een afspraak bij de gynecoloog om het op te wekken met medicatie. Al heb ik vandaag wel een beetje milde buikpijn, dus wie weet gaat mijn lichaam het wel zelf doen. Vind het wel erg lastig met werk. Ik werk een dik uur van huis vandaag, dus als het morgen of overmorgen zal zijn, duurt het nog wel even voordat ik thuis ben… Voor woensdag en erna wel mijn baas ‘ingelicht’ zonder te vertellen waar het over gaat. Die was gelukkig wel begripvol. Ben toch wel angstig voor wat komen gaat. Ik was zo blij dat het er zat en nu moet het er incompleet weer uit…

Hoe gaat het met jou verder? Zijn jullie nog in het buitenland of weer terug in België? 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10234453 Quote

Hier helaas geen vrolijk bericht, maar slecht nieuws: onze echo was helaas niet goed. We zouden rond de 11 weken moeten zijn, maar ze denken dat het rond de 9 weken gestopt is met groeien. Direct geen hartslag te zien. Enorm verdrietig en naar. Had dit na de goede eerste echo niet verwacht. 

Ik kan nu kiezen of ik het afwacht totdat mijn lichaam het zelf ‘opruimt’ of dat ik een verwijzing bij de gynecoloog vraag…

Had me ook voor moeders voor moeders aangemeld. Ze zou morgen komen. Dat ook gelijk moeten afzeggen. Echt $%*@#! dit! 🙁 🙁 🙁

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10232571 Quote

Slovenië was super leuk! Inmiddels zijn we weer in NL! Ik was wel echt moe op reis. Elke middag echt gevloerd op de bank Haha. Hopelijk neemt dat nog wat af! 

Bij jou nu ook weer spannend zeker? Rond de 20e zou je weten of het de derde keer de goede keer was? 🙂 Ik blijf duimen! 

Wij hebben donderdag weer een afspraak staan. Hopelijk dan vrijdag gelijk bloed prikken en binnen tien werkdagen zouden we de uitslag moeten krijgen. Ik hoop dat dat dan voor de 30e binnen is, want dan gaan we naar het pretpark met mijn schoonouders en zou ik toch wel willen vertellen dat ik niet in de achtbanen mag vanwege een kleintje Haha. Ben benieuwd!