Yres

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10254378 Quote

Jeetje, Anoo, wat een heftig nieuws zeg! Lijkt me een hele shock om te horen, voor zowel jezelf als je man. Jullie hadden zoiets toch ook niet verwacht naar aanleiding van de uitslag uit het eerdere onderzoek? 

Vind het echt heel verdrietig voor jullie. Kan me voorstellen dat je nu denkt: goh allemaal voor niets, maar het is denk ik zeker wel positief dat jij je cyclus goed in beeld hebt. Ze kunnen dan toch makkelijker jouw kant inschatten. 

Ivf klinkt heel intens, maar jullie slagingskansen zijn wel weer positief! Hopelijk kunnen jullie het traject snel starten en zijn jullie snel zwanger! Wat misschien ook ‘fijn’ is, is dat je in zo’n traject wel goed in de gaten wordt gehouden, dat is een klein voordeeltje. Al begrijp ik heel goed dat je dat kleine voordeeltje liever niet had en in 1x zwanger was.

Wat betreft jullie nieuws voor jullie houden vanwege ‘ivf-baby’ opmerkingen: lieverd, er is niets om je voor te schamen dat jullie in ivf traject gaan, echt! Mensen die zulke reacties zouden geven zouden echt minsten een goede klap in hun gezicht verdienen! Alsof jullie het niet zwaar genoeg hebben! Maar begrijp heel goed dat je het voor jezelf wil houden. Het is niet niks natuurlijk. Bij ons met de miskraam hetzelfde: ik heb het alleen twee vriendinnen verteld (de ene bewust en de andere meer omdat ze wist dat we zwanger waten). Mijn man vertelde het zijn zus, maar dat was meer omdat we toen met zoveel bloed enzo zaten dat we haar om opvangmaterialen vroegen. De reacties waren lief en meegaand. Vooral met die ene vriendin nog goed over kunnen praten. En veel met mijn man natuurlijk. Dat lucht wel op. Jullie moeten echt doen wat bij jullie goed voelt. Voel je echt niet opgelaten dat je het moét vertellen! Jullie leven, jullie keuzes! 

Een hele dikke digitale knuffel voor jullie! Maar gedachten zijn bij jou! ❤️

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10254371 Quote

Ah, dat is wel erg irritant Lapjesendraadjes! Stom dat er toch zo stiekem wordt gedacht, terwijl je eigenlijk prima dat project kan doen! Ik heb het bij ons op werk bewust niet verteld, ook niet van onze miskraam. Mensen gaan toch onbewust denken: zal het nu raak zijn bij ze? En wat als ze straks zwanger blijken, zal het project door kunnen gaan? Of zal ik het contract maar niet verlengen (ik heb een tijdelijk contract). Heel jammer dat je daar ook nog eens rekening mee moet houden. Alsof het niet zwaar genoeg is om te proberen zwanger te worden (en te blijven)! 

@SD, hier ook 2 jaar getrouwd en dan krijg je ook snel die vraag. Een paar maanden geleden zaten we toen te gniffelen toen we al zwanger bleken, maar dat liep helaas niet goed. Nu zal zo een vraag wel weer steken, maar we laten ons niet uit het veld slaan! 

Hier is verder de lange wachtweek aangebroken. Ik verwacht rond 18-19nod. Heb dit keer wel echt mega PMS. Ben echt chagrijnig, nergens zin in, beetje buikpijn en gefrustreerd, maar  zonder effectieve reden. Mijn man die heeft het ook al over mijn korte lontje en die krijgt op alles wat mij niet bevalt een snauw. Gelukkig is het echt een lieverd en trekt hij zich er niet veel van aan! Haha, als ik mijn eigen gedrag soms evalueer heb ik eventjes medelijden met hem. Die hormonen ook! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10254356 Quote

Hey,

Sorry voor de late reactie, maar ben deze week echt dik aan het PMS’en. Heb ee normaal nooit zo een last van maar ben zo chagrijnig en mood swingerig! Vooral naar mijn man toe echt een kort lontje en af en toe was snauwerig. Geen idee waar dit nu weer vandaan komt! Begin ook al wat lichte buikpijn te krijgen. Lekker zo’n week voor nod!

Maar goed, dé belangrijkste vraag voor nu is natuurlijk: hoe is jullie afspraak gegaan? 

Ik houd echt mijn Fingers gekruist voor jullie! Er is inderdaad maar een zaadje nodig voor de bevruchting. Of dat er nu eentje uit een miljard of 100 anderen is dat maakt niet uit, gewoon die ene moet er zijn! 

Ahh dat volproppen herken ik wel. Denk dat beide je emoties en de hormonen dat veroorzaken! En ik heb het vaak op dagen dat ik niets te doen heb en voor de tv zit te hangen. Hoe gaat het daar nu mee?

Wij waren gisteren nog op een etentje. Heb toen wel een paar slokjes champagne gehad en wat rauwe garnaal enzo. Was eerst echt huiverig met die dingen voor de nod, maar nu probeer ik toch nog wel van de dingen te genieten. Elke keer restricties opleggen en laten blijkt het niet raak te zijn, word ik ook niet vrolijker van. Maar tegelijkertijd denk ik: oké, hopelijk als het zo mag zijn, dan kan het geen kwaad!

Ben blij als de volgende week weer een beetje snel voorbij is gegaan! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10253541 Quote

Haha, wauw burgerse, dat klinkt als een ingewikkelde houding post-seks! 

Ik blijf altijd gewoon even ene kwartiertje op mijn rug liggen, heel soms met mijn benen omhoog, maar dat is dan meer omdat ik geen papiertje of handdoek bij de hand had en niet wilde lekken Haha. Of als het bedtijd is ga ik meteen slapen. Plassen doe ik dan de volgende dag meestal. Maar ik heb gelezen dat een kwartiertje blijven liggen prima is en dat het er daarna uitloopt niet uitmaakt. De snelste zwemmers zouden dan al richting baarmoeder moeten zijn en wat eruit loopt zouden de tragere kandidaten zijn. Ik ging daar voor het gemak dan maar vanuit 😉 

Dag 8 is inderdaad wel vroeg deze maand! Dat wordt dus nu al gezellig maken Haha! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10253260 Quote

Jaa, zou heeel leuk zijn! Al was deze ronde niet heel productief. Door mijn verkoudheid en een drukke zaterdag na de positieve test hebben we wel drie essentiële dagen gemist. Hopelijk zat er een goede zwemmer tussen op de overige dagen! 

Volgens de apps die ik op mn telefoon heb staan zou ik de 16e, 18e of 19e ongesteld moeten worden. Haha lekker verschillende berekeningen dus! Ik zal de 18e aanhouden, ligt mooi in het midden Haha! 

Ik wil idd mijn eisprong een beetje beter volgen. Misschien ook een volledige maand testen. Nu start ik een aantal dagen ervoor en stop ik als de piek is geweest en de test de volgende dag weer licht is. Geen idee hoe de testjes erna eruit zouden zien, maar zou denken dat het allemaal lichte streepjes zullen zijn zoals voor de piek. 

Hier niet echt symptomen, al zijn die altijd natuurlijk wel vaag geweest. Heb wel na de piek lichte steekjes aan de linkerkant in mijn onderbuik. Ik las dat dat een dalend eitje doorheen de eileider kan zijn. Gister had ik daar nog last van, vanmorgen iig niet. Wellicht is t eitje nu in mijn baarmoeder. Hopelijk is het een bevruchte en niet een lege afstervende! Spannende tijden weer! 

Hoe gaat het bij jou? 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10252777 Quote

OoOhh @mttm, wat irritant zeg dat je zo lang moet wachten! Kan me voorstellen dat het je enorm bezig houdt! Ik wijk zo’n af en toe 4-5 dagen af van de ‘standaard’ 28d en daar wordt ik al kierewiet van! Hopelijk moet je niet al te lang wachten of heb je een mooi testje in je handen!

@Elsiejoy, wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat! Vooral omdat je aan het begin zo’n onzeker momentje had met het bloeden. Super spannend ook die 20w echo morgen! Volgens mij is dat echt een leuk echomoment. Geniet ervan! 

@Taaraa, wat balen dat je nog even moet wachten voordat je met de behandeling mag starten. Je geduld wordt goed getest zeker 🙁

@lapjesendraadjes, waar sta jij nu in je cyclus? Ik zou ook graag een mooie glazenbol hebben, maar dan wil ik eerder wanneer er een mooi en gezond kindje in onze armen ligt ipv wanneer het mag lukken. De volgende x hier gaat volgens mij echt leven van dag tot dag zijn, totdat de kleine eruit is!

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10252494 Quote

Awee Anoo, je toverde een glimlach op mijn gezicht met je bericht! Zou echt heel leuk zijn als we samen kunnen zeggen dat we zwanger zijn! 

Wel freaky hoe wij toch elke keer weer gelijk lopen Haha. Ik denk dat er ons een ‘lotgenoot’ is gegund tijdens het wachten enzo Haha! 

Super fijn dat jullie het even los hebben kunnen laten met de testjes. Enorme bonus dan ook dat het dan gezellig blijkt te worden bij jullie 😉 

Ik denk dat als ik de testjes niet doe toch altijd stiekem denk: oké nu is het de 14e dag, toch nog eventjes… Dat was voordat we testjes gebruikte ook wel zo. Nu wil ik gewoon even mijn eisprong goed op een rijtje hebben. Dit was de derde keer met testjes en iedere keer was het positief op een andere dag. Maakt het wel lekker lastig! Terwijl mijn cyclus meestal 28-30 was (met uitzondering van 2-3 uitschieters van 24 en 36). Vaag! 

Haha, dat van dje warme voeten hoorde ik laatst ook iemand zeggen die het over een vriendin van haar had. Had daar geen idee van! Ik heb sowieso altijd kouden handen en voeten, dus ik heb altijd van die wollen schaapssloffen aan! Als dat ook nog helpt is dat echt een win-win! 😉

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10252493 Quote

Hey Yvon!

Vervelend hè die symptomen die elke keer komen en gaan! Ik heb zowel bij menstruatie als bij een zwangerschap last gehad van rugpijn. Ik kan me niet meer herinneringen of en in hoeverre de twee rugpijnen van elkaar verschilde. Ik weet wel dat het meestal een week voor de menstruatie begon. Ook had ik de keer dat ik zwanger was een week van tevoren last van milde menstruatieachtige buikpijn. Maaaar dat heb ik ook wel gehad als mijn menstruatie eraan zat te komen. Heel ingewikkeld allemaal, want die klachten overlappen zich dus enorm! 

Helaas zit er dan niets op dan wachten en hopelijk heb je over een week een goed antwoord!