Yres

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger #10238620 Quote

Ja, inderdaad vrij recent. We wisten het wel al een week, dus het idee heeft al langer kunnen wennen. Ben wel van plan om er weer voor te gaan zodra het weer kan/mag. Hopelijk duurt het dit keer alleen niet zo lang! 

Maar vervelend dat je zus ook een miskraam heeft meegemaakt. Hoe ver was ze? Wel fijn dat ze snel weer zwanger werd! 

Weet jouw zus ook dat jij het aan het proberen bent of dat niet? 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger #10238575 Quote

Wat een fijn nieuws RyMiBaby! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu? En wat is dat maca? Heb het ooit wel eens voorbij horen komen, maar geen idee wat het nu is!

Mijn nod is heel lastig te zeggen, Sunday. Heb nog een boel hcg in mijn lichaam en afgelopen vrijdag was de miskraam pas, dus geen idee wat mijn lichaam van plan is. Ik hoop over een maand! 

En je man wat eerder laten testen hebben wij ook gedaan destijds. Heb je inderdaad toch iets meer zekerheid!

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger #10238438 Quote

Soms is het ook makkelijker om negatiever te denken dan van het positieve uit te gaan inderdaad. Je wil toch voorkomen dat je weer teleurgesteld raakt. Ik snap dat heel goed. 

Toen ik de eerste positieve test in mijn handen had en ik die aan mijn man liet zien sprongen wij ook niet direct een gat in de lucht. Eerst maar eens kijken hoe de komende twee weken zouden gaan dachten we. Denk dat het ergens ook wel goed is om jezelf een beetje te beschermen. Ik moet zeggen dat wij na de eerste goede echo wel iets te veel op de roze wolk zaten. Zodanig dat ik er totaal niet stil bij had gestaan dat het nog fout kon zijn bij de tweede echo. Die kwam dan ook ineens hard aan. 

Wat betreft je ovulatie en het zwanger worden: houd zeker moed. Onze lichamen zijn tot zoveel in staat en soms heeft het tijd nodig om iets moois te maken 🙂 

Z&K testjes vond ik zeker aan te raden. Al geven ze wel altijd een kleurstreepje, maar is die pas positief als je teststrip net zo donker is al de controlestrip. Die van clear blue heb ik zelf nooit gebruikt, maar wel veel goede dingen over gehoord.

Ik had trouwens nooit meer geantwoord op eat conceive plus is! Dat is een ‘spermavriendelijk’ glijmiddel. Het schijnt dat gewone glijmiddel soms de bewegelijkheid beïnvloed of zelfs wat cellen kan ‘doden’. Daarbij zou die conceive zogezegd helpen met het zwemmen naar een eicel toe (het doet soort van het natuurlijke vocht van de vrouw na). Ik vind het prima spul en gebruik dit liever dan iets anders of niets.

Btw ik zou wel nog foliumzuur slikken als ik jou was, tenzij dat ook in je multivitamine zit? Ik heb mijn foliumzuur (of Davitamon mama) gewoon in een ander vitaminepotje gegooid, dus iedereen bij mij dacht dat ik vitamine van huid en haar slik 😉 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger #10238305 Quote

Ik denk niet dat langer over zwanger worden doen, automatisch betekent dat je eitje dan niet sterk genoeg is. Ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die er lang over hebben gedaan en gezonde kindjes hebben gekregen.

Bij mij was er op de echo vocht zichtbaar in de nek van de baby, wat duidt op een fout tijdens de deling. Botweg enorme pech dus. Dit is ook iets wat gebeurt bij mensen die wel de eerste tot 6e maand zwanger raken..

Je eisprong kan soms wat eerder of later vallen. De keer dat ik zwanger raakte was mijn eisprong zo’n 5-6 dagen later (waarschijnlijk omdat ik 2 dagen griep had gehad). Ik testte altijd meerdere dagen achter elkaar met die goedkope ovulatietesten van zwanger en kids. Die kan je dan als een kalendertje onder elkaar plakken en dan zie je hoe dat oploopt. Zou het dus de komende dagen nog even blijven testen. Wie weet is die dit keer iets later! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger #10238160 Quote

Heel naar inderdaad, Sunday. We hadden ook eerst een goede echo en bij de termijnecho gehoord dat het hartje niet meer klopte. Heel heftige ervaring alles bij elkaar. Maar inderdaad wel een fijne gedachten dat het kán, nu maar hopen dat de afloop volgende keer beter is! 

Acht rondes klinkt inderdaad al super lang. Ik vond die nummers ook altijd erg om te zien. Maar aan de andere kant ook goed om wat kortere cycli te hebben. Sommige dames hebben enorm lange cycli, dat lijkt me ook lastig. Neemt niet weg dat het iedere maand weer spannend is en je het zo hard hoopt dat je weer teleurgesteld bent als het dan niet zo is.

Gebruiken jullie naast de ovulatietestjes ook nog andere ‘hulpmiddeltjes’ om het te bevorderen? Wij gebruikten ook conceive plus en verder vitamines enzo. Meer van: baat het niet dan schaad het niet…

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger #10238140 Quote

Hey,

Heel herkenbaar! Wij waren aug 2018 gestopt met de pil. De eerste cyclus moest op gang komen (36d), maar daarna regelmatige cycli head van 28-30d (met twee uitschieters van 24 en 26d). Na een half jaar dachten we wel: waarom is het nu nog niet gelukt? Mijn man liet toen zijn zaad testen en dat was goed. We hadden toen afgesproken: als het na een jaar niet is gelukt ga ik een verwijzing naar de gyneacoloog vragen. 

In de 11e ronde had ik opeens een positieve test in mijn handen. Geen idee wat die ronde anders maakte, dus zal wel gewoon ‘toeval’ zijn geweest? Wel super blij dat we dus zwanger konden worden. Alleen is de zwangerschap nu helaas in een miskraam geëindigd. Wij zullen vanaf volgende maand dus opnieuw beginnen met tellen..

Maar wat ik met dit bericht wilde zeggen: een half jaar klinkt lang, maar hoeft nog niets te betekenen. Het kan net zo goed de (opeen)volgende ronde(s) raak zijn! 

Doorgaands wachten mensen volgens mij gemiddeld een jaar voordat ze een doorverwijzing krijgen, maar dat kan ook nog eens per arts verschillen.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel een positieve test in handen krijgt! Houd moed! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10237862 Quote

Wat inderdaad wel een heftige ervaring. Gelukkig erna njet echt erge buikpijn gehad. Af en toe wat zeurderig gevoel en bin sommige houdingen voel ik wel dat het nog een beetje beurs is. Maar ben vandaag en morgen ook nog lekker thuis. Even alles op een rijtje zetten. Nu ben ik soms uit het niets echt emotioneel, dus ik ga er niet helemaal nuchter mee om. Heb op mijn werk ook niet verteld wat er aan de hand is, buiten ‘privé omstandigheden’. Wil dus liever ook niet daar ineens weer met tranen in mijn ogen willen staan, dus hopelijk kunnen deze twee ‘me-days’ me wat goed doen. 

We hebben heel lang gedacht wat we zouden doen met de mini-baby. Ik vond het cru om door te spoelen. Mijn man’s eerste ingeving WA som dat wel te doen, maar nadat we gezien hadden dat het er echt wel al uitziet als een inieminie baby vonden we het toch wel het fijnste die te begraven. We hebben zelf geen tuin, dus dachten eerst aan het park waar we vaak wandelen of om het bij het graf van oma te begraven met een plantje. Het eerste viel een beetje af omdat we dachten: tja, straks denkt iemand: leuk dit plantje, we trekken het uit de grond. Het tweede wilde ik wel, maar we vinden het dan wel raar dat de rest van de fam er niet van af zou weten. Uiteindelijk besloten om een mooie grote pot en plant te kopen en daar in te begraven. Die plant staat nu op het balkon en als we ooit verhuizen nemen we die mee om in de tuin te plaatsen. Dat hebben we gister gedaan. Was wel weer eventjes moeilijk, maar we zijn wel blij met onze keuze. 

Nu ben ik weer bezig met vitamines enzo opzoeken / kopen. Hopelijk laat een volgende zwangerschap dan niet zo lang op zich wachten. Ik wil mijn man ook aan de Davitamon man hebben Haha. Ben benieuwd of hij dat gaat innemen, volgens mij denkt ie dat het geldverspilling is. 

Fijn dat je man er ook achter staat om te gaan. Het is begrijpelijk dat hij gaat twijfelen, want jij bent al gecheckt natuurlijk. Ik had hetzelfde toen mijn man zich had laten checken en ik niet. Ik hoop voor jullie dat er niets aan de hand is. En al zou er wel wat zijn, meestal is dat gelukkig niet het einde van het verhaal en zijn er vaak nog mogelijkheden. Heel veel succes alvast morgen! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10237640 Quote

Haha, Lapjesendraadjes, geweldig! Soms is het ook goed om tijdens alle narigheid en gedoe ook van dit soort hilarische momentjes te hebben en daar hard om te lachen. Mijn man en ik hadden het er gister ook nog over, dat hij niet bij mijn hoofdeinde kwam staan en hij zegt droog: “ja, waar moest ik anders staan? Anders kon ik toch niets zien?” Nou je kon me opvegen hoor! 

Daarna begon hij zelfs over de echo-dildo: “ja, voelt dat nu niet hetzelfde als een dildo, dan is dat een soort van hele korte seks?” (Oké, hij had al een paar biertjes op), maar het gesprek was zo grappig. “Euh, nee, schat. Dat ding is echt niet chill” 😅 

Joy-joy, jij hebt zo te horen ook al heel wat meegemaakt. Dat maakt het extra fijn om te horen dat jullie ondanks het lange wachten nu een positieve test in handen hebben! Gefeliciteerd! Nu nog eventjes wachten tot jullie je kleintje kunnen zien! Houd ons zeker op de hoogte! 

Bo-belle, vervelend die onduidelijkheid! Hopelijk blijft die buikpijn een eenmalig dingetje. Veel plezier op het strand!