Yres

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10228539 Quote

Leuk zo’n rondreis! Waar zijn jullie nu? Wij zijn ook op vakantie nu (in Slovenië), super gaaf land. Moet wel zeggen dat ik veel minder actief ben dan normaal op vakantie Haha. Ben echt veel sneller moe. En de afgelopen week ook snel misselijk met maagzuur in mn slokdarm. Voelt heel naar, maar gelukkig werken de tabletten (al wil ik daar niet te veel van nemen, dus vandaag even au naturelle Haha).

Fijn dat jullie alweer bij een nieuwe ronde zitten. Zou het lekker mellow aan doen, proberen zo vaak en zo leuk mogelijk seks te hebben en dan die drie testjes laten voor wanneer je denkt dat het zover is. En anders gewoon een leuke lange knusse maand houden Haha. 

Die nipt willen we waarschijnlijk wel laten doen. Het is alleen zo lastig beslissen wat je zou doen als het fout zou zijn. Als het niet levensvatbaar is dan kan je denk ik nog wel beslissen om het af te breken, maar wat als het niet gezond is, maar wel levensvatbaar? (Bv down syndroom) Vind dat nu al lastig om over na te denken, laat staan als je het er vlak na moet beslissen. Hopelijk hoeven we er niet over te beslissen, maar je weet maar nooit natuurlijk. 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10226796 Quote

Ja, wel leuk ook om zo alleen met elkaar te delen en met elkaar mee te leven! 

Mij hoop het ook echt voor je! Three is a charm zeggen ze altijd dus laat die charm maar komen! 

Hier na een bloedhete dag onze afspraak bij de verloskundige: heel wat informatie gekregen en een echo. Eerst een buikecho geprobeerd, maar toen zagen ze alleen mij hele volle blaas en een baarmoeder ergens achterin. Toen een inwendige echo en zagen we een klein frummeltje met een bonnetje in het beeld en dat was het hartje. Is dus 1,6cm groot. Bizar idee, zo inieminie! Over drie weken nog een echo en dan kunnen we ook voor testjes gaan. Zouden jullie de nipt enzo willen weten?

Volgens mij belde mijn man zelf en toen mocht hij de resultaten ophalen. Ze hadden wel verkeerd geprint (er miste een pagina) dus daar had hij niets aan. Toen werd hij later teruggebeld. Het is een heel avontuur met zo een potje 😉 voor ons makkelijk praten op dat vlak, maar wij hebben weer genoeg ander dingen Haha.

ik zou idd zeggen: probeer die zoete aardappel en die conceive plus. Wie weet helpt het maar een klein beetje. Of al is het alleen maar placebo, dat zou ook al goed zijn Haha. Tenzij je zoete aardappel vies vindt natuurlijk! Al hebben ze echt lekkere receptjes (patatjes, maar ook zoete aardappelsoep! Zo lekker!)

Hoe is het nu verder daar? Wel nog aan het genieten? 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10226208 Quote

AH fijn dat je weer een beetje uit je dipje bent! Het is ook niet niets zo elke maand. Vind het ook erg vervelend voor je. Ik ken je in het echt helemaal niet, maar ik leef echt met je mee. Hopelijk is het de derde keer scheepsrecht! 

Misschien wel goed dat de derde ronde ook in de vakantie valt? Dan zijn jullie misschien wat meer relaxt en minder gestresst en wellicht zal dat jullie ook goed doen! 

Meat betreft het zaad inleveren: lees je even in wat en hoe je het beste kan doen. Volgens mij moet je als je zelf een potje krijgt zorgen dat je een vers ‘staal’ inlevert, dus als je man het thuis doet dan moet het potje op je huid bewaard worden onderweg, zodat het op lichaamstemperatuur is (zoiets was het dacht ik), anders kan het het resultaat beïnvloeden. Mijn man was zelf snel naar de huisarts geraced na zn werk, potje opgehaald, naar het ziekenhuisgereden en moest toen in recordtijd zn staal verzamelen omdat ze anders dicht gingen. Dat was niet zo fijn in een wc’tje jn het ziekenhuis, zonder leuke gedachtes en stimulaties zeg maar, Haha. Hij zat ook te balen en stressen om het resultaat omdat hij het gevoel had dat het veel te doorzichtig was en het niet goed was gegaan. Dus tipje: neem er de tijd voor en als jullie dichtbij wonen waar het ingeleverd worden, misschien is thuis het potje vullen dan beter.

Het resultaat was er volgens mij na een week. Dat viel dus nog goed mee. Wel afhankelijk of er een weekend tussen zit of niet natuurlijk. 

Ik heb even in mijn app gekeken, maar volgens mij waren we na de eisprong inderdaad wel wat rustiger. Ik zag zelfs dat de enige dag in die periode zonder seks de dag na de positieve ovulatietest was Haha. Die dag daarna deden we het weer wel en daarna pas een aantal dagen later. De periode voor de ovulatie was ongeveer elke dag. Denk niet dat er een magische formule is Haha. Denk dat we eat zwanger worden allemaal gewoon maar wat doen en hopen dat het goed zit voor onze lichamen. Meer kunnen we ook niet doen denk ik? Buiten de ‘baat het niet dan schaad het niet’ dingetjes zoals conceive plus, de zoete aardappeltjes, beentjes in de lucht na de seks en andere van zulke dingetjes 🙂

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10225877 Quote

Hey!

Ik begrijp je helemaal. Het is altijd een hele wacht en elke maand krijg je meer hoop. Ik heb het ook meegemaakt.. Is heel naar, maar uiteindelijk is het vallen en opstaan, en dan weer vol goede moed naar de volgende ronde. Neemt niet weg dat ik het ook echt heel vervelend vind voor je! Na hoeveel rondes na het ‘open’ zetten bij de gyne had de gyne aangeraden om terug te komen? Of is dan de eerste stap on jouw man te laten testen? 

Ik kan me wel voorstellen dat je na zo’n behandeling wel helemaal wil dat het zo snel mogelijk lukt, maar probeer je eraan vast te houden dat de gyne alles er goed uit vond zien en het ook positief inzag! En inderdaad als het niet raak is nu, dan breekt het hopelijk snel door en kunnen jullie verder naar de volgende ronde.

Weet je waar ik ook nog aan dacht: wat het ook ingewikkeld maakt is dat je niet weet wat optimaal voor jullie is. Ik bedoel, de meeste websites en artsen raden aan om om de 2-3 dagen seks te hebben, wij deden doorgaans om de dag en de ronde dat het raak was zelfs ongeveer iedere dag (we waren in de mood op 1 of andere manier). Mijn man zei dat hij dacht dan zijn ‘mannetjes’ misschien niet zo lang in mij kunnen overleven en dat hij dacht dat het daarom raak was dit keer (en we gebruikte conceive plus als goed glijmiddel). Als dat zo is moet je dat toch maar net weten! Terwijl bij andere het juist is dat de kwaliteit achteruit gaat als je het iedere dag doet. Bij weer anderen lijkt het niets uit te maken. Dat maakt het allemaal wel ingewikkeld! En dan verschilt het ook nog of je stress hebt, ziek bent etc. Zo complex!

Bij mij hielp het on te denken: ik ga gewoon alles proberen wat ik kan om het te bevorderen. En mocht het niet zo zijn dan wordt ik op de een of andere manier wel moeder! Dat gaf wel wat rust. En natuurlijk een lieve, leuke man hebben ook, want samen hebben we het ook heel leuk, dus een leegte opvullen is het niet.

Hopelijk voel je je binnenkort wat beter en kan je nog wel genieten van je vakantie! 

Ik blijf in ieder geval voor jullie duimen! 

Liefs!

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10225774 Quote

AH wat vervelend dat je je zo voelt! Snap dat je baalt! Helemaal naar als je al wat overtijd bent en nog niets van je menstruatie merkt. Ik had dat de keer voordat het raak was ook. Ik was toen overtijd en het was negatief en later kwam bruin en toen de menstruatie. Dat is zo k*t als je de hele week al let op symptomen van die menstruatie die er niet zijn. Elke dag geeft dan hoop. Zo unfair van ons lichaam! 

Maaaar! Bruin bloed is niet altijd slecht, dus nog even afwachten.. En als het niet zo is dan vol goede hoop op naar een volgende ronde! Iets moois maken kost tijd. Ik heb er vertrouwen in! 

Dikke virtuele knuffel! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10225248 Quote

Hee! 

Vandaag schijnt het zonnetje weer gelukkig! Zo gek, gisteren vielen er cm grootte hagels uit de lucht en nu is het weer lekker warm! 

Ahh, ik hoop dat hetgeen wat je voelt goed nieuws is! Morgen is dan het stiekeme testen? 😉 

Ik ben zelf wel wat rustiger. Gewoon aan een beetje zn gangetje laten gaan. Af en toe moet ik zelfs denken: oh wacht volgens mij mag ik dit niet eten! Maar nu met die vermoeidheid en misselijkheid kan je er wel moeilijker omheen. Vandaag gelukkig minder misselijk, maar wel zo weinig energie! Dat wordt een rustige vakantie voor ons volgende week zondag! 

De afspraak met de verloskundige staat donderdagavond. Ben heel benieuwd! Hopelijk zien we al wat leuks! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10225063 Quote

Ahh fijn dat je lekker aan het genieten bent! Hier is het vandaag echt hard aan het regenen, dus dan is het helemaal chill om weg te zijn Haha! 

Inmiddels zit je vandaag al op 1 dag voor nod! Spannend! Hoe staat het ermee? Geen klachtjes zijn goed hè, maar ook met buikpijntjes kan het goed zijn 😉 hopelijk blijft het weg en kan je je man verrassen! Zou zo leuk zijn! Al ben ik ook wel benieuwd of je het volhoudt om het pas op zijn verjaardag te vertellen Haha. Ik had ook helemaal iets leuks in mijn hoofd om het te vertellen, maar uiteindelijk was het: euhm, zou ik vanavond sushi gaan eten? Hmm, even een testje, oh ligt het nu aan mij of zie jij ook een vaag streepje? Ja? Oke. Nou geen sushi dan maar en afwachten of het volgende week nog positief is. Hahah, zo niet wat je je voorstelde, maar je wil soort van nog steeds jezelf niet te blij maken denk ik? 

Hier is er sinds een paar dagen de misselijkheid opgedoken. En echt vermoeid. Bizar hoe dat opeens is veranderd. Overgeven heb ik gelukkig nog niet moeten doen, maar heb wel heel de dag een moe en misselijk gevoel (alsof je de nacht ervoor hebt doorgehaald en flink was uitgegaan, alleen dan zonder de hoofdpijn). 

Laat me zeker weten wanneer je gaat testen of hebt getest! Ben heel benieuwd en hard aan het duimen voor je! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10224044 Quote

Spannend die dagen zo voor nod. Je weet totaal niet waarop je moet letten, want de klachten aan het beginnen kunnen zo enorm van persoon tot persoon verschillen! Bij mij was er niet veel anders dan normaal voor nod, terwijl anderen juist roepen: als je zwanger bent, dan weet je het echt wel hoor! 

Wat betreft het testen is het altijd goed ok dat na de nod te doen. Voor de nod is ook nog zo’n onzekere periode waarin vaak de zwangerschap kan worden afgebroken. Daarbij kan je test echt enorm licht zijn of juist negatief. Bij mij was t streepje echt een twijfelachtig streepje voor nod en had ik in de middag nog maar testjes gekocht om te checken of die ook zo een tuurstreep zou geven. Op nod was de streep ook licht, maar toch wel al duidelijker zichtbaar binnen afleestijd. Pas 4-5 dagen na nod was het bij mij een echt duidelijke, dikke streep.

Fingers crossed en een hele fijne vakantie!