Yres

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na 9, 10 of meer maanden? #10209447 Quote

@Marisha zeven rondes valt inderdaad nog mee. Bij mij was het begin augustus stoppen met de pil, daarna onttrekkingsbloeding en vervolgens een cyclus van 36, 30, 30, 28, 28, 28, 24, 26, 29 en 32. Nu dus de elfde ronde al! Zit nu op de 16e dag, maar nog geen eisprong gevonden, dus ik verwacht weer een 30+ cyclus. Zo gek hoe dat telkens kan veranderen hè! Ben nu ook een beetje ziek, dus geen idee of dat ook weer invloed heeft.

Fijn dat jullie ook al weten dat het bij je vriend sowieso al in orde is. Ik vond dat een geruststelling, aangezien geen goede zwemmers toch bijna zeker betekent dat je nooit samen een kindje kan krijgen. Maar tegelijkertijd denk ik: hopelijk is alles wel oké met mij… Wel een goed plan om te kijken of alles in orde is in augustus. Dan kan je misschien ook wat relaxter proberen zwanger te worden.

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na 9, 10 of meer maanden? #10208679 Quote

@Aatje en @Charlois, dankjewel voor jullie verhaal! Wat super fijn dat jullie zwange zijn. En herkenbaar dat jullie je destijds ook al die dingen in je hoofd haalde! Ik heb altijd geroepen dat je bijna alles kunt plannen of er met hard werken wel komt, behalve een zwangerschap, maar toch verwacht je dit gevoel van soort van ‘onmacht’ ook weer totaal niet! 

@Marisha, je zit dus in hetzelfde schuitje wat betreft het stoppen in augustus! Lijkt al zo een eeuwigheid geleden hè? Waren jullie vanaf het begin er helemaal mee bezig? Wij hadden aan het begin zoiets van: we kijken wel. De eerste menstruatie in september duurde toen best lang (36d, terwijl ik voor de pil altijd rond de 28d zat). Toen dacht ik wel eventjes: oh, overtijd, dit is wel erg snel! Maar dat bleek gewoon het ontpillen te zijn. Daarna meer bezig met: is Mn cyclus nu weer goed? Tot ongeveer 4-6 maanden later en we toen uitspraken: het duurt nu toch wel lang hè? Vooral ook omdat mensen in onze omgeving zwanger werden en zeiden dat het wel erg snel ging/onverwacht was… 

Spannend die tijd na de eisprong! Wat begin je al allemaal te voelen? Ik moet mezelf echt dwingen niets te googlen of me heel erg bezig te houden met ‘klachten’, want ik heb nu al zo vaak gedacht: volgens mij heb ik klachten, dus wie weet… maar dat draaide dan uit op een teleurstelling. Fijn dat je je er wel een beetje luchtig mee kan omgaan! Mijn man heeft zich wel al laten testen en dat was oké, dus ik kijk er heel erg tegenop om zelf een afspraak te maken. Dat voelt zo definitief ofzo. Maar wie weet kijken we daar over een paar maanden anders tegenaan, Haha! Succes met het afwachten, ik hoop dat het raak is!

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Nod juni #10208300 Quote

@kriebelbeestje, ik zou zeggen van nog niet. Maar ik gebruik wel weer andere testen en die lijntjes worden dan echt net zo donker of donkerder dan de teststreep. 

Volgens mij zit ik wel rond dezelfde periode als jij, want ik heb ook nog een ‘net niet’ testje. Nod zou hier de 19e moeten zijn.

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na 9, 10 of meer maanden? #10208297 Quote

Wat fijn al die reacties dames, Dankjulliewel! 

Het is zo goed om ook de andere kant te horen. Je hoort inderdaad niet zo snel van mensen dat het ook wat langer heeft geduurd. Super dat het toch gelukt is!

Ik krijg alweer helemaal goede moed van alle verhalen! Al ga ik over een paar maandjes misschien toch ook even bij de huisarts langs. Wel weer gelijk een leuke eerste ontmoeting, want ik ben er nog nooit eerder geweest! Weet iemand of je direct ook een inwendig onderzoek krijgt of is het voornamelijk een gesprek en bloedafnemen? 

Haha, die zoete aardappel heb ik van het weekend op… Zou toch wat zijn als dat dé tip blijkt te zijn! Ik had juist gelezen dat de kans op een meerling toeneemt bij veel zoete aardappel eten, maar zwangerschap in het algemeen had ik nog niet gehoord! 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na 9, 10 of meer maanden? #10207443 Quote

@Mandareintje, wat vervelend dat je weer ongesteld wordt. Dat is altijd weer een dipje dat je geduld extra op de proef stelt hè? Je hebt wel gelijk inderdaad dat je maandelijkse kans telkens hetzelfde blijft, maar de overall kans van 80% is binnen een jaar zwanger zou toch ook zo fijn zijn! Wel balen dat je eerst ook op je vriend moest ‘wachten’. Ik ken dat wel een beetje, want ik wilde altijd een ‘jonge’ moeder zijn, maar ben nu al 30, dus dat is niet gelukt, Haha! Heb jij al aan de bel getrokken bij de huisarts? Of heb je een bepaalde tijdslimiet wanneer je dat gaat doen? Ik vind dat ook weer gelijk zo’n drempel..

@Seerte, wat super goed nieuws! Gefeliciteerd! Ik heb jouw naam in een ander topic ook voorbij zien komen inderdaad en toen had je het over clomid. Zo fijn dat het nu is gelukt! 

Ovulatietesten gebruik ik sinds vorige week, slijm heb ik meestal maar één dag en verder gebruik ik conceive plus. Wie weet dat dat binnenkort wat uithaalt..!

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10205622 Quote

Leuk dat je uit België komt! Maakt het forum internationaal Haha! 

Super goed dat je bezoekje aan de gyne je goed heeft gedaan. Iets houdt mij nog even tegen een afspraak te maken, maar denk dat ik binnenkort wel even bloed wil laten prikken. Checken of dat goed zit.

Dat nieuwe topic over zwanger zijn lijkt me top! Hoop het zo erg. 

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10205000 Quote

Heey! Super bedankt voor je uitgebreide verhaal! Maakt het toch een stukje helderder dan zo’n richtlijn van internet Haha. Ook echt super fijn dat de gyne ook zegt dat je je nergens zorgen om hoeft te maken en dat het goed komt. Dat is toch een hele opluchting lijkt me!

Doet zo’n inwendige echo trouwens pijn? Ik weet nog dat ik een uitstrijkje liet doen en die eendenbek vond ik al vervelend (hij moest ook telkens wisselen naar een iets kleinere Haha).

Ik zal even met mijn man babbelen wanneer we eens over zullen gaan naar de gyne. Normaal is dacht ik als je een jaar bezig bent? Dus dan zal dat augustus zijn voor ons. Of wie weet neem ik in juli al contact op. Jouw verhaal maakt het in ieder geval wat minder eng! 

Kom jij trouwens uit NL of Be? Ik dacht soms wat Vlaams op te pikken, of misschien beeld ik dat me in Haha. Ik kom uit NL, maar heb ik Vlaanderen gewoond dus soms gebruik ik ook een combi van Vlaamse en NL woorden Haha.  Maakt ook verder niet uit, maar meer omdat de huisartsen/gyne’s in de beide landen volgens mij anders werken? 

Blijf zeker nog hier je updates geven. Ik hoop binnen drie maanden een nog positiever berichtje van je te zien, Haha! Zal toch echt super zijn!

Yres
    Bijdrager
    In reactie op: Lage Rugpijn #10204760 Quote

Oh wat een goed nieuws! Zeker super fijn om te weten dat alles daarbinnen er goed uitziet! 

Hoe ziet zo’n afspraak bij de gyne er precies uit? Ik ervaar toch nog wel een drempel Haha. Maar zoals ik begrijp is het wat vragensteller en een inwendig onderzoek + bloedprikken? 

Ook spannend dat je over twee weken je eileider gaat uitspuiten. Klinkt heel heftig! Zit er iets verstopt of is dat routine onderzoek? Ook wel apart dat dit tijdens je eisprong valt of niet? Lijkt me handig om die ervoor open te zetten, of is dat rare logica? Haha

maar ben blij voor je dat je bent opgelost en alles er goed uitziet! Hopelijk snel een grote plus op je zwangerschapstest!