Prilgeluksept

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10205648 Quote

Ik ben blij met mn bolle buik. Ook omdat ik mooi naar voren draag dus heb nog steeds redelijk taille. 

Maar ook ik krijg iedere dag van verschillende mensen te horen ‘dat je het goed ziet’, ‘wat groei je hard’, ‘je bent zeker al een eind op weg’ etc. Daar word ik wel een klein beetje onzeker van. Dan denk ik dat ik té snel ben gegroeid oid. Maar in mijn yoga groep zitten allemaal dames die ongeveer even ver zijn en dat zijn onze buiken ook dus dat stelt me gerust. Toch baal ik dat ik die geruststelling dan nodig heb. 

Ik heb geen weegschaal thuis dus geen flauw idee wat ik ben aangekomen. Met de 20 weken echo was dat pas 2 kilo maar de verloskundige heeft me alleen de eerste keer gewogen en daarna niet meer.

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10204974 Quote

Ik ben vorige week gestart met yoga. Ik vind het vooral erg gezellig om in een groep te zitten en te kletsen over de zwangerschap. Eigenlijk net als wat we hier doen maar dan live en met een kop thee in de hand haha.

Het liefst beval ik in het ziekenhuis, maar als hij zelf heeft bedacht thuis te komen is dat prima. Wat borstvoeding betreft hetzelfde, ik wil dat zeker proberen maar als het niet gaat, dan niet.

Deze week een fijne week gehad. Een hele leuke dag omdat we een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan en daar een klein feestje van hebben gemaakt. Verder voelen we de kleine man elke dag harder schoppen. Heerlijk!

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10199041 Quote

MamaPatty, hier ook een dwarsligger. Hij ligt overdwars op zijn zij met zijn hand onder zn hoofd. Een beetje zoals ik nu zelf eigenlijk zou moeten slapen maar ik ben toch echt een rugslaper haha! 

Vandaag 21 weken en echt al zichtbaar zwanger. Ik vraag me af of mijn buik niet al té groot is. Vanavond naar de verloskundige en dan mogen we weer naar zn hart luisteren, zo fijn. 

Kinderwagen hebben we inmiddels uitgezocht, het wordt de Mutsy Neo Adventure. Mooie wagen om ook lekker in de bossen te kunnen wandelen. Daar zijn we gek op. We krijgen de wagen van mijn ouders en schoonouders dus dat scheelt een hoop.

Weten jullie al met hoeveel weken jullie met verlof gaan? Ik heb zelf het geluk in het onderwijs te werken en de zomervakantie voorafgaand aan mn verlof kan plakken. Maar die mazzel heeft niet iedereen. Ik ga er dan met 31 weken uit, en kijk daar eerlijk gezegd nu al naar uit. 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10198554 Quote

mamainsept, hier ook een onwijs druk kereltje. Ik voel m veel draaien en schoppen, ook al wat last van harde buiken maar nooit pijnlijk dus prima te doen. 

Mijn vriend kan hem ook al voelen draaien schoppen en bewegen dus dat is voor hem wel heel leuk ook. Vandaag kreeg de kat ook voor het eerst een schopje tegen zn hoofd, dat beest wist niet wat m overkwam haha. 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Harde buik #10197916 Quote

Ik ben nu 20+5 weken en ik heb sinds week 19 wat last van harde buiken. Precies het moment dat mijn mei vakantie begon. 

Ik dacht ik het begin ook dat ik me te druk maakte en het rustiger aan moest doen maar ik ben er inmiddels achter dat ik ze vooral krijg wanneer ik op mijn rug lig. Ik voel de baby dan ook onwijs bewegen dus ik heb het gevoel dat hij dan aan het draaien is en doordat ik op mijn rug lig hij te weinig ruimte heeft. 

Ik heb de VK niet gebeld maar heb woensdag weer een afspraak dus dan benoem ik het wel even. 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10196377 Quote

Och lieve Anemoontje. Wat heftig om te lezen zo. Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed komt, dat het iets is dat te verhelpen is. Die onzekerheid is vreselijk, ik hoop dat je ook in je directe omgeving voldoende steun vindt. 

Liefsx

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10194361 Quote

Rt wat heftig. Ik hoop voor jullie dat jullie meisje haar opa nog zal ontmoeten.

Ook ik had gister de 20 weken echo. Alles was goed. Al met al 50 minuten bezig geweest. Ik heb door de kamer moeten springen en flink met mn billen moeten schudden om ons mannetje goed te kunnen zien omdat hij lag te chillen met zn armen onder zn hoofd. We konden de armen en handen maar niet in beeld krijgen maar uiteindelijk is het gelukt. En ja ja, ook wij krijgen dus een zoon! ik ben zo blij! Op het moment worden er veel jongen geboren in mijn omgeving dus hij heeft nu al partners in crime haha.

X

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10192939 Quote

Mientjeee ik heb ook woensdag de 20 weken echo! Spannend! Wij zijn alleen niet voor een pret echo geweest dus woensdag mogen we voor het eerst in tien weken weer naar hem/haar kijken. 

Ik denk dat ik de baby al voel maar ik lees dan: ‘in het begin kunnen het je darmen zijj maar als het zover is, dan weet je zeker dat het de baby is.’ Daar komt dus weer twijfel want ik weet het helemaal niet zeker.

Mijn buik groeit al mooi, maar volgens mij is dat niet alleen maar baby. Ik heb me deze week opgegeten aan paaseitjes en lekkers haha! Heb geen gekke cravings maar gewoon een hele grote eetlust. Het enige waar ik minder trek in heb is warm eten. Meer die dat hebben? 

Nog 4 nachtjes geduld!!!