Prilgeluksept

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10162699 Quote

@Anemoontje Ik kan me voorstellen dat je er gespannen van raakt. Maar als de verloskundige zich niet druk maakt probeer dan niet al te veel stres te ervaren, makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik. 

Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger. Geen kwaaltjes maar wel al een flinke cupmaat erbij en mn broeken zitten nu al strak. Heb een positiebroek gekocht maar vind het wel apart om die nu al te dragen. 

Ook ik droom veel heftiger en word soms zwetend wakker. Ik vind het vooral heel bijzonder wat dit kleine wondertje nu al veroorzaakt!

Woensdag eerste afspraak bij de verloskundige en nog 2 weken tot de eerste echo. Fingers crossed for a beating heart <3.

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10162698 Quote

@Anemoontje Ik kan me voorstellen dat je er gespannen van raakt. Maar als de verloskundige zich niet druk maakt probeer dan niet al te veel stres te ervaren, makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik. 

Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger. Geen kwaaltjes maar wel al een flinke cupmaat erbij en mn broeken zitten nu al strak. Heb een positiebroek gekocht maar vind het wel apart om die nu al te dragen. 

Ook ik droom veel heftiger en word soms zwetend wakker. Ik vind het vooral heel bijzonder wat dit kleine wondertje nu al veroorzaakt!

Woensdag eerste afspraak bij de verloskundige en nog 2 weken tot de eerste echo. Fingers crossed for a beating heart <3.

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10160843 Quote

Grappig om zoveel verhalen te lezen die vergelijkbaar zijn met je eigen verhaal.

Mijn laatste menstruatie begon op 8 december. Ik had al ruim een jaar een heel regelmatige cyclus van 27 dagen. Volgens mijn berekeningen ben ik nu 7+3. Maar ja, even afwachten wat de echoscopist zegt. Ik heb 18 februari pas een eerste echo, bij 10+2. Simpelweg omdat ik niet wist dat het eerder mocht/kon. 

Volgende week, 6 februari, wel de eerste intake bij de verloskundige. Al denk ik dat ik dan geen inwendige echo oid krijg, toch is het fijn om weer even ergens over het zwanger zijn te kunnen praten.

We hebben het al aan onze ouders, zussen en beste vrienden verteld. Dat was niet het plan maar ik kan het niet voor mezelf houden :). 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10155829 Quote

Hey Roon x,

Ook hier geen last van kwaaltjes. Alleen mn borsten groeien flink maar verder helemaal nergens last van. Ik maak me geen zorgen. Over twee weken intake bij de VK en over vier weken pas de eerste echo. Vertrouw op je eigen gezonde, sterke lichaam. Wij vrouwen kunnen dit! Anders hadden de mannen het ook wel gekund haha. 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10154982 Quote

Hoi allemaal,

Wat mag iedereen al vroeg heen voor een echo! Ik ben nu 5+3 weken zwanger en heb over 3 weken pas een intake bij de vk. Pas bij 10 weken, op 18 februari mogen we voor een eerste echo. 

Duurt zo lang! Ik doe dit allemaal voor het eerst. Ik heb gelukkig alleen wat gespannen borsten maar verder nergens last van. Maakt ook onzeker, omdat ik niets voel. Volgende week komt MvM langs en dus dat is iets om naar uit te kijken. Weet ik in ieder geval of t met mn hormonen goed gaat. 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10154981 Quote

Hoi allemaal,

Wat mag iedereen al vroeg heen voor een echo! Ik ben nu 5+3 weken zwanger en heb over 3 weken pas een intake bij de vk. Pas bij 10 weken, op 18 februari mogen we voor een eerste echo. 

Duurt zo lang! Ik doe dit allemaal voor het eerst. Ik heb gelukkig alleen wat gespannen borsten maar verder nergens last van. Maakt ook onzeker, omdat ik niets voel. Volgende week komt MvM langs en dus dat is iets om naar uit te kijken. Weet ik in ieder geval of t met mn hormonen goed gaat. 

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10153898 Quote

Wij hebben drie dagen na de positieve test de verloskundige gebeld. Echt wel heel erg spannend zo de eerste keer. Ik ben me bewust van wat er mis kan gaat maar zit zo lekker zacht op mn roze wolk nu!

Prilgeluksept
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10153804 Quote

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. 

Mijn vriend en ik zijn nu 5+1 weken zwanger. Nog heel pril dus. Voor de eerste keer ooit en dat maakt ook wel onzeker. 6 februari hebben we een afspraak bij de verloskundige maar geen idee of we dan al te weten komen of alles tot dan toe goed gaat. 

Ik heb tot nu toe nergens last van behalve wat gespannen borsten. 

Misschien leuk om over een paar weken, als we allemaal wat meer zekerheid hebben via een appgroep met elkaar in contact te komen?