AnnetteJA

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: baby en zelf nog thuis wonend #10025282 Quote

Hoi anousjka,

Heb je al contact gezocht met een sociaal wijkteam medewerker van de gemeente of een maatschappelijk werker. Zij kunnen jou helpen met dit soort dingen: financiën, urgentieverklaring/woning zoeken, belastingzaken ed en ook met andere zaken waar je tegenaan loopt.

Heel veel succes en hopelijk heb je snel een plekje gevonden voor jou zelf en je kleine. 

AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: Zorgen om baby #10024778 Quote

Als jij je zorgen maakt over de veiligheid van het kind (lees: verwaarlozing, gebrek in ontwikkeling) kun je een anonieme melding doen bij veilig thuis. Als je twijfelt kun je hen altijd bellen voor advies ipv meteen een melding doen.

Dit is geen kwestie van: Kun je het maken, maar denken in belang van het kind. Zeker als er mogelijk sprake is van drugsgebruik in bijzijn van het kind.

succes!

AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: Kinderwens en een nieuwe baan #10018856 Quote

Ik ben ook zwanger begonnen bij mijn huidige werk en er werd bij mij ook positief op gereageerd! Dus je kinderwens daar zeker niet van laten afhangen:) 

AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: 20jaar, alleenstaand, en gedwongen abortus #5735503 Quote

Wat een nare situatie waar je in terecht bent gekomen! Maar zoals de anderen al zeggen, het is jouw leven, jouw lijf, jouw keuze en jouw kindje. Doe wat jij wil.

ik werk zelf bij een sociaal wijkteam waar we regelmatig te maken hebben met situaties waar jij in zit en die kunnen je goed helpen, met dingen regelen, op financieel gebied en ook kunnen ze jou ondersteunen in het hele proces. Elke wijk heeft zo’n team en de hulp is vrijblijvend en laagdrempelig, dus klop vooral bij hen aan als je hulp nodig hebt. Zij denken met je mee.

heel veel sterkte iig!!!

AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: geregistreerd partnerschap #5735064 Quote

Bij een geregistreerd partnerschap moet de vader het kind wel erkennen, dat kan bij het gemeentehuis en jij moet daarvoor toestemming geven (schriftelijk of meegaan). Erkennen kan al tijdens de zwangerschap (erkennen van ongeboren vrucht heet dat). Er hoeft hij geregistreerd partnerschap niet nog een verzoek ingediend worden voor het gezag, die heeft de vader dan automatisch.

AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschapsbroeken #5734009 Quote

Ik kon ook heel moeilijk broeken vinden, idd via h&m 1. Uiteindelijk op marktplaats gaan kijken b(en helemaal niet zo van de 2de hands kleding) en daar 2 hele mooie broeken gescoord van de h&m voor 10 euro. Die er nog goed uitzagen ook. Verder draag ik idd veel jurkjes. Je hoeft dan helemaal geen zwangerschapsjurkjes te kopen, want jurkjes rekken toch mee

AnnetteJA
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang ben ik zwanger #5731846 Quote

Als clearblue aangeeft dat je 1-2 weken zwanger bent, dan ben je in werkelijkheid 3-4 weken zwanger:) De indicatie van clearblue wordt bepaald door hoeveelheid aan HCG hormoon in je bloed en die stijgt met de weken, maar de hoeveelheid kan verschillen per persoon. Dus een hele goede indicatie is het volgens mij niet.

Beste indicatie is weken vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid…