Wendess

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Pijnlijke huid (buik) na keizersnee #10251991 Quote

@ noor. Bedankt. Het is idd een beste ingreep. Was helaas niet gepland. Na een vervelende bevalling uiteindelijk een spoedkeizersnee. geworden.  dus vond het behoorlijk moeilijk te accepteren in het begin.

Mijn litteken doet wonderbaarlijk eigenlijk helemaal geen zeer. Het is voornamelijk mijn huid er boven en vlak onder mijn navel. Maak me daar een beetje zorgen om. 

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Kinkhoestvaccin #10247307 Quote

Ik heb hem met 28 1/2 gehaald. 

Dit staat op de website van de GGD. 

Kinkhoestvaccinatie zwangere vrouwen

De afgelopen jaren komt kinkhoest steeds vaker voor. Kinkhoest is een besmettelijke ziekte van de luchtwegen die vooral gevaarlijk is voor baby’s die niet of onvolledig zijn ingeënt. Vaccinatie van baby’s is pas mogelijk vanaf zes weken na de geboorte. De Gezondheidsraad heeft daarom het advies uitgebracht om zwangere vrouwen in het derde trimester (tussen de 28 – 32 weken) van hun zwangerschap een vaccinatie tegen kinkhoest aan te bieden.

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10247303 Quote

Hier ook geboorte nieuws! En ook bevallen op de mooie datum 19-09-19 😍

ik heb mijn bevalling echt als een hell ervaren maar ben zo blij dat hij er is. Al twee nachten flink rommelig. Vanmorgen om 10:00 uur kwamen de weeen al vrij snel om de 3 minuten. Helaas duurde de ontsluiting langer (van 10:00 tot 15:00 pas 3 cm ontsluiting) en kon ik het niet meer uithouden. Om 15:30 in het ziekenhuis waar ze uiteindelijk een ruggenprik hebben gezet. Ik wilde dit eigenlijk absoluut niet maar ben zo blij dat ik het wel heb gedaan. In vier uur tijd van 3 cm naar 10 cm ontsluiting en toen is de ruggenprik  uitgezet. Tijd om te persen. Wat overigens echt een uitdaging is als je geen persweeen hebt. Uiteindelijk kreeg onze kleine man het behoorlijk zwaar en is er geprobeerd met een vacuuum hem te halen maar dit lukte niet, meneer zat klem en is uiteindelijk met een spoedkeizersnee geboren onder algehele narcose. 

Wij mogen ons in iedergeval trotse ouders noemen van onze kleine vriend Dexter 💙

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10246390 Quote

vanmorgen hebben ze me geprobeerd te strippen. Helaas kon de Vk er niet bij vanwege een gekantelde baarmoeder. Flink balen dus en geen idee of ik dus überhaupt al ontsluiting heb. Iemand ervaringen hier mee? 

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer, welke week begint nu trimester 3? #10245318 Quote

Week 28

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10245095 Quote

Haha Anemoontje. Me schoonmoeder zei al. Hij komt 14 sept want dan is het volle maan. Maar volgens mij is dat ook maar een fabeltje. Maar we wachten af hoeveel er morgen bevallen 🙏🏻 Ik hoop voor vele van ons een positieve dag morgen! 

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Het probleem van het "te vroeg" aankondigen #10245092 Quote

Doen wat goed voelt. Ja het kan tot 12 weken vaker fout gaan en de meeste mensen wachten dus tot 12 weken zodat ze uit de “gevarenzone” zijn. Omdat ze niet het risico willen lopen dat ze iedereen ook weer moeten vertellen als het plots toch fout is gegaan. Maar er is geen vroeg of laat. Je bepaald zelf wat je doet. En gewoon doen waar je blij van wordt!

Wendess
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10244416 Quote

Hier vandaag 40 weken. Nu kan het aftellen echt beginnen. Me humeur wordt met de dag erger en ik kan dan ook niet wachten tot die kleine man kennis wilt komen maken! 

Toch gek dat je bij elke kramp en pijntje enthousiast wordt en hoopt dat het erger wordt hahaha