Susannaaaa

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Voor het eerst weer weg! #10254558 Quote

Toen mijn dochter anderhalf week was heb ik mijn moeder opgebeld of ze niet even kon oppassen! Moest gewoon even het huis uit. Heb toen even in alle rust boodschappen kunnen doen en ben even langs een paar winkels geweest. Paar weken later hadden wij een bruiloft dus toen is ze bij mn ouders wezen slapen. 

Mijn dochter is vorig jaar begin december geboren. Toen ze echt nog net geboren was, sliep ze gewoon in de kleren die ze overdag ook aan had. Ze heeft de eerste week echt op ons geslapen want ze wou niet anders. Toen op een aankleed kussen tussen ons in met eigen dekentje, toen aankleedkussen op co sleeper en toen gewoon in de co sleeper. Ik had zelf een deken gemaakt van katoen en gebreid katoen en gevoerd met badstof. Dus wel 100% katoen. Op een gegeven moment had ik ook een puckababy inbaker slaapzak. Die gebruikte ik toen ze ong 4 weken oud was. Ze sliep dan in een dunne versie en onder een dekentje. Toen ze op een gegeven moment de deken van haar af begon te trappen heb ik haar in een slaapzak gedaan (ook toen ze hier groot genoeg voor was want mn dochter was erg klein). Toen was ze ong 2,5 maand oud. Toen begon ik pas met pyjama’s ook aan te doen. Dus toen was het pyjama met winter slaapzak (midden februari). Hopelijk is het een beetje duidelijk! Maar volg gewoon je gevoel! De eerste weken gebruikt ik dus geen slaapzak en pyjama’s

Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Spijt KV? #10252736 Quote

Ja had ik ook hoor. Bij mij kwam de bv heel moeizaam op gang en moesten wij ook bijvoeden met kv. Uiteindelijk bleef ik kolven en kwam er weinig productie en ik was het ook zat.. dus helemaal overgestapt op kv. In het begin baalde ik enorm maar er is werkelijk niks mis met kunstvoeding. Mn dochter groeide goed, was tevreden met een volle buik en ik had meer rust doordat ik niet meer hoefde te kolven. Bracht voor iedereen hier meer rust. En een groot voordeel is dat mn vriend kon meehelpen met voeden in de avond/nacht 🙂 

Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Spijt KV? #10252737 Quote

Ja had ik ook hoor. Bij mij kwam de bv heel moeizaam op gang en moesten wij ook bijvoeden met kv. Uiteindelijk bleef ik kolven en kwam er weinig productie en ik was het ook zat.. dus helemaal overgestapt op kv. In het begin baalde ik enorm maar er is werkelijk niks mis met kunstvoeding. Mn dochter groeide goed, was tevreden met een volle buik en ik had meer rust doordat ik niet meer hoefde te kolven. Bracht voor iedereen hier meer rust. En een groot voordeel is dat mn vriend kon meehelpen met voeden in de avond/nacht 🙂 

Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Menstruatiecup – zwanger worden – ervaringen #10252404 Quote

Nou nee.. denk niet dat het helpt aangezien het sperma wat sowieso niet in je blijft, dan gewoon in die cup komt. De cup zit zeker vlakbij je baarmoedermond maar zit er niet strak tegen aan.. Dus nee geen ervaring en ik zou het ook niet doen omdat zo’n cup er voor gemaakt is om menstruatiebloed op te vangen. Dus dat gebeurd dan ook met het sperma.

Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang duurde het bij jullie? #10252398 Quote

Goh wat naar dat het zo lang moet duren voor jullie. En daarom vind ik het ook lastig om te zeggen hoe snel wij zwanger waren. Omdat je ook al aangeeft dat je onzeker bent en je het moeilijk los kan laten. Vergelijk jezelf niet met anderen.. bij de een gaat het heel snel, en bij een ander duurt het langer. Ik hoop wel dat jullie onderzoeken goede uitslagen mogen hebben en dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben!

Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: App planning #10251986 Quote

Mn moeder en ik gebruiken plenofamilie. Daar zet ik in wanneer zij moet oppassen en zij kan dat zo zien op haar eigen telefoon

Susannaaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding of flesvoeding #10251985 Quote

Ik ben na een aantal dagen borstvoeding proberen te geven overgestapt op flesvoeding. Mn dochter hapte niet goed aan en het koste mij enorm veel moeite ook verder. Voelde mij er ook niet fijn bij. Verder vond ik het fijn dat ik wist wat mn dochter binnen kreeg en vond ik het ook heel fijn dat mn vriend zo af en toe wat kon doen!