Nika

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Hoeveel leven voelen 24 weken zwanger? #10207612 Quote

Geen zorgen maken! Het is goed en fijn dat je je baby dagelijks voelt. Hoe groter en krachtiger ze straks word hoe meer er bewogen word. Soms zelfs op vaste tijdstippen of na een por in je buik, een aai. En daarna weet je niet beter! 🙂 

Als je zelf heel actief bent kan het zijn dan je haar wat minder voelt. Ik had het zelf doordat ik met nesteldrang de babykamer in een middagje had geverfd. Dag erna rugpijn en toen voelde ik de baby minder. 

Als je je onzeker blijft voelen ga dan gerust langs je VK en luister altijd naar je eigen gevoel

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Verkeerd gehecht #10207341 Quote

Ga gewoon langs de gynaecoloog in het ziekenhuis. Lijkt me veel beter dan langs de huisarts. “de huisarts denkt dit weg te kunnen branden”. Ik zou daar geen vertrouwen in hebben en tis niet niks hoor een bevalling en alles eromheen zoals dit. 

Hopelijk komt het helemaal goed zodat je je snel beter voelt en geen pijn meer hebt!

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Verkeerd gehecht #10207340 Quote

Ga gewoon langs de gynaecoloog in het ziekenhuis. Lijkt me veel beter dan langs de huisarts. “de huisarts denkt dit weg te kunnen branden”. Ik zou daar geen vertrouwen in hebben en tis niet niks hoor een bevalling en alles eromheen zoals dit. 

Hopelijk komt het helemaal goed zodat je je snel beter voelt en geen pijn meer hebt!

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Geur vagina na bevalling #10204971 Quote

Ja dat is normaal. Had het ook totdat de lochia stopte. Mn dochter is nu 4 maanden en daar geen last meer van.

Je kunt meerdere keren per dag even spoelen daar beneden? Ik doe dat nog steeds omdat de heffingen gevoelig zijn en ik het frisser vind. Misschien voel je je hier ook prettiger bij

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Voorweeen? #10204970 Quote

Ja klinkt echt als voorweeen!!! Had ik ook rond die periode (37 weken) tot aan de bevalling toe. Ben bevallen met precies 40 weken. 

Je doet er niks aan. Lekker aan toegeven en desnoods warme kruik tegen je buik aan. 

Succes met de laatste loodjes!!

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Werkgever en arboarts nemen mijn klachten niet serieus #10204969 Quote

Wat een lullos op je werk zeg!!! De meeste vrouwen barsten van dr energie pff wat een opmerking. 

Als zwangere vrouw heb je veel rechten hoor!! Google het maar eens. Ik zou naar de huisarts gaan en dit nogmaals bespreken met je verloskundige. Zowieso die second opinion aanvragen en op je strepen blijven staan. Zij voelen niet wat jij voelt!!!!! Desnoods ga je een keer langs met je man en laat je hem het woord doen. Beetje extra overdrijven desnoods. Wel naar dat je je nu al zo voelt zeg. Dan heb je ook geen puf om straks voor babyspulletjes te gaan winkelen ofso? 

Misschien doe je het al maar lekker veel fruit en extra vitamine supplement kunnen nooit kwaad. Daarnaast nam ik dagelijks een glas roosvicee ferro ook op aanraden van mn verloskundige.

Nou succes meid!! Laat je niet gek maken hoor

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Afval/dieet buddy #10204941 Quote

Aha nou dat klinkt best goed!

Ik moet nog ongeveer 20 kilo afvallen, met 15 ben ik ook blij. Jaa wat je zegt! Ik vind extra bewegen soms lastig. Gezond eten en (water) drinken dat lukt wel. Ik heb bekkeninstabiliteit aan de bevalling overgehouden en ben alleenstaand.

Soms te moe om extra te bewegen na een hele dag werken en in de weer met de baby. Maar zal wel moeten want tevreden met hoe ik er nu uit zie ben ik ook niet 😝 

Heerlijk even klagen, lucht op!

Nika
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en roken #10203434 Quote

Je plaatst hier een bericht omdat je diep van binnen al weet dat wat je doet niet kan. Je kunt wel lekker blijven roken maar besef wel hoe schadelijk dit is voor je baby. Mn tante rookte ook tijdens haar zwangerschappen. Gevolg: kleine kinderen ipv dat ze op latere leeftijd 1.80 zullen worden is dat nu 1.65 en het zijn jongens!! Ze zijn ook heel tenger. 

Zoek inderdaad hulp en schaam je er niet voor