Babybabybaby

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer avondfles eruit? #10248419 Quote

Hier geven we hem ook niet meer sinds zij 4,5 maand is. Ze is er nooit voor wakker geworden. Ik gaf hem toentertijd trouwens slapend in haar bed. 

Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: Rollen/zijlig kussen #10245727 Quote

‘Fedde en kees’ hebben lakentjes die helemaal om het matras heen zitten. Het schijnt dat ze hier bijna niet bij kunnen rollen. Wel prijzig, maar lees positieve ervaringen.

Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: Niet in de box willen #10242433 Quote

Hier was dat ook. Fysio vertelde dat ze waarschijnlijk nog veiligheid zoekt bij mij of mijn vriend. Dus vaker in de wipstoel zodat ze wat meer interactie had met ons.

Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: Griep tijdens verlof #10238959 Quote

Bij mij (onderwijs) stond er wel een optie op een blad met de vraag of ik tijdens mijn verlof ziek was geweest. Weet niet of griep onder die categorie valt of dat ze het over ‘grotere’ dingen hebben. En je zal het moeten melden op het moment dat je ziek bent.

Hier hetzelfde verhaal. Veel baby’s zijn nog niet in staat om door te slapen na een cyclus van 45 minuten. Als ze inderdaad licht slaapt, is dat nog korter. Bij mij hielp het inbakeren. Inmiddels is ze 4,5 maand. Slaapt vaak paar x per dag 45 minuten, soms langer. Ik was ook erg bezig met slapen, voeden, spelen, slapen, maar werd er zelf erg gefrustreerd van. Voor mij geen schema’s of boeken meer (bbrrr), maar naar haar kijken. Als ze wil slapen, slaapt ze en anders lekker relaxen. 

Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: 8 weken geleden bevallen #10236538 Quote

Ik had ook snel last van m’n benen, maar denk dat dat een combinatie was van bijkomen van de bevalling en veel rondlopen met de baby. Als ik nu een stuk heb gewandeld (baby is 4,5 maand), merk ik nog steeds dat ik moet bijkomen.

Weet niet hoe heftig het is, maar evt huisarts bellen?

Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: Baby laten logeren #10236535 Quote

Mijn dochter slaapt vanaf 2 maanden wekelijks bij mijn moeder. Niet ivm late diensten, maar in het begin vooral om ‘mentale’ redenen. Bevalt goed, dus we houden het erin 🙂 

Babybabybaby
    Bijdrager
    In reactie op: Buikslapen / inbakeren #10235035 Quote

Ja die heb ik ook al.. ze kan daarmee wel in haar gezicht komen. Wat ze dan doet is sabbelen aan de mouwtjes haha.. en dus gaat de speen ook makkelijk uit…

Vandaag voor het eerst gebruikt. Ze sabbelt idd aan dr mouwtjes, maar ik loop af en toe terug om dr speen terug te stoppen en valt (tot nu toe) snel in slaap.

Fedde en Kees hebben ook een bepaalde slaapzak. Daar zitten de armen vastgeroest aan het lijfje. Kan ze dr armen wel gebruiken, maar misschien niet tot dr gezicht? Ik lees veel positieve ervaringen.

Succes!